Jump to content

Yoghurt Maker Severin JG3519

SubVapeLeon

Recommended Posts

Hallo mededampers, 

Dit is de aller aller aller eerste keer dat ik ergens een "review" over schrijf, dus vragen/opmerkingen/verbeterpunten zijn welkom.

Een aantal dagen terug de yoghurtmaker in ontvangst mogen nemen.

Er stond tijdens het bestellen al dat er 14 potjes bij zouden zitten, echter dacht ik dat ik deze alle 14 tegelijk zou kunnen gebruiken in de machine.

Dit blijkt niet zo te zijn. 

Nu is mijn primaire doel van de machine niet het maken van yoghurt (duh!) dus kan me dat eigenlijk gestolen worden.

Meteen even geprobeerd of ik überhaupt flesjes heb welke "gewoon" in de machinge kunnen...

De 10ml flesjes passen perfect (zelfs 5 stuks in een potje). Overige flessen zijn te hoog.

Zoals te zien is het niet mogelijk je flessen rechtop in de YM te verwarmen.

Wel kun je ze neerleggen wat ik dus gisteren heb gedaan.

Een andere oplossing zou zijn om je liquids in de potjes (+/- 150ml) te doen en ze daarna over te hevelen.

Dit vind ik wat teveel poespas, dus dan de flesjes maar neerleggen.

Er zit geen timer op de YM wat ik als pluspunt zie. Hierdoor dien je natuurlijk wel zelf de tijd in de gaten te houden.

Mijn oplossing daarvoor is een tijdschakelaar van de IKEA. Dat ding werkt daarvoor perfect.

Ik had een aantal liquids staan welke wat langer moesten staan.

1 ervan is de Fuck The Rules #9, welke klaarblijkelijk custard bevat.

Deze liquid had ik 20-06-2017 aangemaakt en smaakte na een week alleen naar custard.

Nadat ik gisteren de liquids 6 uur in de machine heb gehad, heb ik ze nog een uurtje laten "luchten".

Vanochtend smaakte de FTR #9 ineens wel licht naar perzik. Het werkt dus wel!

Omdat mijn liquids in plastic flesjes zitten was ik wat huiverig of dit wel goed zou gaan, maar na vanochtend de smaakjes geprobeerd te hebben blijkt dat de plastic goed tegen de +/- 40 graden verwarming kunnen en geen smaak afgeven aan de liquid.

Al met al ben ik zeer zeker tevreden en blij met deze aankoop.

• Like 4

In mijn YM passen 100ml flesjes ook niet overeind. Omdat ik toch sommige smaken open wil laten speedsteepen, zet ik een bierglas in 't midden van de bak en balanceer daar het deksel op. Zelfs met die enorme spleet tussen deksel en bak haalt 'ie alsnog de 38 graden.

• Like 3

Ik gebruik wekpotjes van Ikea (korken heten ze) voor in mijn yoghurtmachine, maar wat houd je tegen om de originele potjes te gebruiken? Ik zou willen dat ik de originelen had, maar die heb ik er niet bij gekregen van de verkoper toendertijd. Ik zet ook alles zonder dop in de YM dus platleggen van 100ml flesjes gaat dus niet

Zoiets dus

korken-voorraadpot-met-deksel__0463659_P

• Like 2

On ‎29‎-‎6‎-‎2017 at 10:31, SubVapeLeon said:

.

Dit vind ik wat teveel poespas, dus dan de flesjes maar neerleggen.

Dat heb ik vroeger ook altijd gedaan, gewoon plat neergelegd, maar vrij vaak had ik geen geduld om op die machine te wachten, en toen zette ik de glazen flesjes met maxVG even een aantal seconden in de magnetron (900Watt). Na nogmaals schudden en dan proeven, bleken ze prima te smaken.

Edited by Marianna
  • Like 1

4 hours ago, Madman said:

Ik gebruik wekpotjes van Ikea (korken heten ze) voor in mijn yoghurtmachine, maar wat houd je tegen om de originele potjes te gebruiken? Ik zou willen dat ik de originelen had, maar die heb ik er niet bij gekregen van de verkoper toendertijd. Ik zet ook alles zonder dop in de YM dus platleggen van 100ml flesjes gaat dus niet

Zoiets dus

korken-voorraadpot-met-deksel__0463659_P

Ik las het in een ander topic al eerder, maar ook hier (YM Silvercrest met exact dezelfde potjes als hierboven) lekken die potjes iets en dat schud vrij vervelend.

Dan doe je iets niet goed. 

Ten eerste moet je niet schudden met je yoghurtmachine :tong

En ten tweede zijn die rubberen bandjes onder het deksel speciaal tégen het lekken.