TheVapingRaven Posted July 4, 2017 Share Posted July 4, 2017 (edited) Het gaat om -> https://www.fasttech.com/p/5789000 Onderstaande is geen "unboxing". Ik heb deze Origen Little in handen gekregen door een ruil met een Velocity mini. Ik heb de Little nu een paar weken in gebruik, heb meerdere coil setups geprobeerd (enkele coil niet centraal gemonteerd, dubbele coils en met weerstanden tussen de 0,5 en 1,2 Ohm). Ik heb nu geloof ik de voor mij beste setup gevonden, en heb besloten de Little nu een kleine review te geven tijdens een recoil, met een goedbedoelde handreiking hoe ik het meeste uit deze Atty haal. In de eerste plaats kan ik alleen aanraden niet de meegeleverde driptip te gebruiken (de witte op de foto). Ik vind deze driptip te dik (dat is een persoonlijke voorkeur) en te kort (te kort betekend dat het makkelijker voor de lippen is het metaal van de Atty te raken, en dit metaal wordt HEET bij een beetje intensief gebruik!). Een iets langere (en smallere) driptip is dus erg comfortable om mee te bestellen. De mijne heb ik te danken aan @tsiis -> https://www.fasttech.com/p/2192709 (Stingray X driptip). Ik gebruik de Origen Little met enkele coil, centraal gemonteerd, twee luchtgaten open, de luchtgaten zijn de op één na kleinste. Mocht je deze atty willen kopen, bestel dan ook meteen een verloop ring van 22 naar 16 millimeter (de diameter van deze Atty!!) mee. https://www.fasttech.com/p/6667400 Anders ziet het er zo uit De top cap is afgerond van binnen, schijnt de smaak te concentreren. De topcap bestaat uit drie onderdelen. Het bovenste gedeelte (met de "koel"ribben) moet je losschroeven om de luchttoevoer regelring te verstellen, of er af te halen. Het gebruikte schroefdraad draait mooi soepel op die van mij. De luchttoevoer kun je op 8 manieren instellen. De lucht toevoergaten gaan van erg klein, tot groot in vier stappen. Je kunt zowel een enkel als dubbele luchtgaten openzetten. Onderkant van de Atty is voorzien van de kloon lasergravering. De wikkeling die ik met veel plezier gebruikt heb. Er is bijna geen ruimte in de Atty aanwezig om liquid op te slaan. Je bent dus afhankelijk van hoeveel liquid in de watten zit. Het is een erg kleine Atty, maar als je de coil centraal monteert heb je behoorlijk wat ruimte om de watten weg te werken. De gaten in de montageposten zijn denk ik niet echt geschikt voor zaken als Clapton's en dergelijke. Deze Atty is ontworpen met een bepaalde manier van dampen in gedachte. Er zitten in totaal 4 gaten in één montagepost (8 in totaal). Geeft iets meer flexibiliteit bij het bouwen. Mijn persoonlijk favoriete coil voor deze Atty. NiChrome 80, 26 AWG (0,4mm). Om een 2,5mm wikkelhulp. Bij een centraal gemonteerde coil kun je niet echt een grotere diameter gebruiken, raak je denk ik al snel de montageposten. Ik doe tussen de 7 en 9 wikkelingen. Dit keer verkies ik de gulden middenweg van 8 getelde wikkelingen. Ik hou de beentjes van de coil iets langer omdat je dat nodig hebt voor de centrale montage. Het monteren van een centrale geplaatste coil is een beetje een gemier, maar prima te doen als je er even rustig voor gaat zitten. Je begint met één been. Dan moet je het tweede been helemaal terug buigen (hiervoor moet je de beentjes van de coil iets langer houden) om het door de gaten van de andere montagepost te krijgen. Dan trek ik met een tang het draad van het net helemaal teruggebogen beentje strak tegen de montagepost aan. En schroef het beentje vast. Dan trek ik het andere beentje strak en schroef die ook vast. Geeft het volgende resultaat, een coil die een beetje diagonaal tussen de montageposten zit. De weerstand komt met een beetje droogbranden en samedrukken op 0,8Ohm, precies waar ik wil zijn voor mechanisch dampen op een enkele batterij (ik gebruik deze Atty op mijn FrankenSkull squonker). 4,2 Volt (volle batterij) / 0,8 Ohm (Coil weerstand) = 5,25 Ampere 5,25 Ampere (Net berekend) * 4,2 Volt (Volle batterij) = 22,05 Watt Niet te veel vermogen dus, heeft als voordeel dat ik lang met een batterij doe. Ik krijg ongeveer anderhalf squonkflesjes leeg met één batterij, zonder te veel prestatie verlies. Geeft een mooie beveiliging tegen te ver ontladen van de batterij. Squonk flesje leeg, even nieuwe liquid EN nieuwe batterij pakken. De watten leg ik met een soort S bogen in de Atty. Het is zaak genoeg watten te gebruiken om redelijk wat liquid in kwijt te kunnen. Je moet de luchttoevoer wel een vrij houden (voor luchttoevoer gebruik ik twee gaten open die een beetje schuin tegen de coil gericht zijn, hoop dat de foto's duidelijk maken wat ik bedoel). Ook moet het squonkgat open blijven als je een squonker gebruikt, anders krijg je problemen dat het gat "verstopt" gaat zitten. Squonk flesje in de mod, één keer flink doordrukken en ..... Doet het. Topcap monteer ik op zo'n manier dat de luchtgaten een beetje diagonaal de coil raken. De verdampkamer is erg klein. De driptip komt waarschijnlijk met de onderkant maar een paar millimeter van de coil te zitten. Je zuigt de damp dus echt linea direct van de coil af, en dat geeft een fantastische smaak!! De temperatuur van de damp kun je regelen met de luchttoevoer. De twee één na grootste luchtgaten die ik open zet geven een lekker warme damp, zonder te heet te worden (het metaal van de Atty is een andere verhaal) Nog even de manier waarop ik de verloop ring monteer. Eerst de ring plaatsen, en dan de topcap vastdrukken op het bouwdek. Ik ben zeer, zeer tevreden met de Origen Little kloon. Ik damp dan ook het liefst op de manier waar deze Atty voor ontworpen is. Niet al te losse luchttoevoer, niet te lage weerstand. Minpunten: - Beetje prutsen met de coils inbouwen (maar is kwestie van gewenning) - Topcap wordt HEET (op te lossen met een goede driptip) - Druppelen kan, maar het ding heeft weinig ruimte voor liquid. Wordt dus kettingdruppelen (op te lossen met een squonk mod!) Pluspunten: + Luchttoevoer erg strak in te stellen (maar ook flink open) + Smaak is .... WAUW + Goede afwerking Gewenpunten. ? Squonken moet met beleid gedaan worden. Je drukt al snel te hard en te veel. Echt lekken doet de Little niet bij over-squonken, maar prettig dampen is het niet met te veel liquid. Edited July 4, 2017 by TheVapingRaven 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest defonz Posted July 4, 2017 Share Posted July 4, 2017 Fijn gedetailleerde uitleg met scherpe bijgaande foto's , prima . Heb ook een Origen Little op komst , ben eens benieuwd . Link to comment Share on other sites More sharing options...
tsiis Posted July 4, 2017 Share Posted July 4, 2017 (en mooi op tijd voor de FT 15% korting vandaag, dank voor de SKU's! *gaat nog een mandje vullen* ) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted July 4, 2017 Share Posted July 4, 2017 Leuke review! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts