Jump to content

Hoe kom ik aan en in de tc mode voor dna 250?

Guest Pieterdamp

Recommended Posts

Guest Pieterdamp

Hallo iedereen,

ik heb de drone van lost vape gekocht. Dit is dus een mod met een dna250 chip. Maar hoe kom ik in tc mode? Heb escribe gedownload maar wordt er niet veel wijzer van. Iemand een tip? Bvd.

Guest Pieterdamp

10 hours ago, Madman said:

Plus en min tegelijk ingedrukt houden en totdat ie gelocked is en daarna kun je met plus en min de modi kiezen

Allereerst bedankt voor je reactie. Ik heb gedaan wat je zei en kan dan idd de temperatuur aanpassen, maar ik ben daarna niet in tc mode. Ik denk dat ik wat moet downloaden van escribe maar ik weet niet wat.

Als je temperatuur kan aanpassen, zit je toch echt wel in TC mode ;)

Als je niet de goede tc modi erop hebt staan, dan moet je dat inderdaad via eScribe erop zetten.

Als je bijvoorbeeld nooit met nikkel dampt, zou je die kunnen vervangen voor SS316L of 304 ofzo.

Die TCR's kun je maken in steamengine bijvoorbeeld en via eScribe uploaden naar je mod. Kind kan de was doen.

Guest Pieterdamp

Nou hij laat dan bv vervolgens niet het aantal fahrenheit zien. En of de dry coil protectie het doet weet ik ook niet. Je kan wel de ss316 selecteren. Ook kan ik de ohms wel locken. Is het dan allemaal al voor elkaar denk je? Hoe schakel ik dry coil protectie in of moet dat nu al geactiveerd zijn denk je?

Edited by Pieterdamp

Dat getal wat in je beeld staat, is je ingestelde temperatuur. Of dat Celcius of Fahrenheit is, kan je zelf het beste zien.

Dryhit protectie is geen functie op dampmods. Wel kun je met TC dryhits voorkomen.

Dry coil protectie heeft hij niet... Geen enkele mod heeft heeft dat. TC gooit het toegepaste wattage omlaag wanneer de temperatuur bereikt is. Wanneer je vuurt en je coil op temperatuur is, dan komt er "temp protection" in het scherm te staan. Dit is geen waarschuwing dat het fout gaat. Je kunt dan gewoon door dampen.

Wanneer je je materiaal hebt gekozen in je presets ( + en - tegelijk indrukken tot er "temp locked" in het scherm komt te staan. Dan 2 keer drukken op + of -  en je kunt nu door je presets scrollen en selecteren met de vuur knop)

316L staat standaard al op je mod.

En deze werkt prima. Als je deze geselecteerd hebt, ben je gewoon in TC modus. Je hoeft je weerstand alleen te locken als je een instabiele 510 aansluiting hebt. Om te wisselen tussen Fahrenheit en Celsius scroll je je temperatuur omlaag tot hij automatisch omschakelt naar Celsius.

Het kan zijn dat je preset niet temperatuur dominant is. Dan blijft het toegepaste wattage in beeld staan. Hij werkt dan overigens wel gewoon in TC je temperatuur kun je als het goed is dan zien aan de linkerzijde van je scherm waar ook je weerstand en voltage staat. Dit kun je overigens allemaal aanpassen in Escribe. Op YouTube zijn een hoop toturials te vinden over de DNAchips en escribe. De chip is simpelweg te geavanceerd om hier even de complete werking te omschrijven. Dit geld ook voor escribe.

Maar gefeliciteerd met je DNA mod. Je hebt op dit moment 1 van de beste chips in je handen die er op de markt zijn. Kleine waarschuwing erbij.. Wanneer je je weg weet te vinden met deze chip wil je eigenlijk niks anders meer.

Groeten, Droog 

Nog een kleine aanvulling:

Zoals al gezegd: Bij het standaard SS316 profiel van Lost Vape zou je de temperatuur moeten zien en dus ook direct kunnen veranderen.

2jC8oJc.jpg

Het vermogen kun je hierbij veranderen door 5x vuurknop -> up/down vasthouden -> vermogen aanpassen en daarna 1x vuurknop.

Mocht je niet de standaard hebben en het vermogen zien, kun je met 5x vuurknop -> up/down vasthouden de temperatuur wijzigen (of in Escibe zeker stellen dat de preset "temperatuur dominant' is aangevinkt bij dat profiel).

Je kan eventueel de standaard instellingen voor de Drone van de Lost Vape site halen en met Escribe op je mod zetten: http://lostvape.com/wp-content/uploads/2017/03/Drone-bf.ecig_.zip

Succes

Edited by Bobby
leestekens
  • Like 1

Guest Pieterdamp

Allemaal hartstikke bedankt! Ik heb nu idd aangevinkt dat het een temperatuur dominant profiel moet zijn en nu geeft hij idd celcius weer ipv watts. Ik zal alles nog even goed bekijken maar volgens mij ben ik nu al een heel eind. Bedankt allemaal! Top! :-)