Jump to content

Wotofo Serpent SMM review

Jim

Recommended Posts

Alleen bij deze tank. Serpent mini geen enkel probleem.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Alleen bij deze tank. Serpent mini geen enkel probleem.

Gebruik gewoon Muji.

Ik gebruik er deze 

$3,89 Iwodevape Kantha A1 Vulcan Pre-Coiled Wires for RBA Atomizer (10-Pack) - Vulcan,28*20*32/26*26+34*24 AWG, 10-Pack (free shipping) - FastTech.com

https://fs.tc/p/7497201

Zotte coil die ik op 80watt damp ZONDER dry hits .

Wel zorgen dat de wat niet te strak in de coil zit en ook eerst zonder wick hotspots verwijderen.(door te gloeien en er over te ritsen met een pincet.)

Edited by Luc rafc
Link werkt niet

Just now, Chefferson said:

Lijkt me niet. De gaten zit namelijk alles behalve vol... Als ik ga knippen blijft er nog minder over. 

Ik zeg ook niet dat je van de onderkant af moet knippen, alleen de bovenkant die boven de coil uitsteekt. T is maar een idee

4 minutes ago, K&H said:

Het enige wat ik nog kan bedenken @Chefferson is dat de wick te strak in de coil zit, maar dat zal je wel goed gedaan hebben.

Hij zit dusdanig los dat de coil niet mee beweegt tijdens het doorvoeren. Tijdens het fluffen (blijft een raar woord) moet ik zelfs uitkijken dat ik de wick er niet uittrek (lichtelijk overdreven). 

• Like 1
  • Confused 1

Ofwel teveel katoen in je coil, of in je liquid gaten of in beide.

Meer kan het volgens mij echt niet zijn.

Probeer eens je katoen op de liquid gaten te leggen, in plaats van in de gaten.

Of dat lekvrij blijft kan ik niet garanderen.

Lijkt mij toch op een hotspot(s)/hotleg en/of te weinig wick in de coil. Wick kan dan ietwat inzakken binnenin de coil waardoor de coil bij chainvapen dan aan de bovenzijde "droog" komt te staan. Result: dryhit. Al een andere coil geprobeerd? Misschien je coil spacen?

20 minutes ago, prairydog said:

Lijkt mij toch op een hotspot(s)/hotleg en/of te weinig wick in de coil. Wick kan dan ietwat inzakken binnenin de coil waardoor de coil bij chainvapen dan aan de bovenzijde "droog" komt te staan. Result: dryhit. Al een andere coil geprobeerd? Misschien je coil spacen?

Er zitten zeker geen hotspots in. Als ik er meer wick in doe dan word het echt strak. Balen man. Zit nu op een training in België die coil maar te drippen haha. Om te voorkomen dat ik zo een tankstation binnen ren!

Edited by Chefferson

bij zo een hete coil mag die echt strak zitten, die cotton zakt ineen. probeer maar te helpen, maar buiten dat of een hotspot zie ik het ook niet echt. msch coil positie of gewoon eens een nieuwe coil proberen. de afstand van wick toevoer tot coil is sowieso al vrij lang, mschn na 3 trekken eventjes wachten?

@Chefferson Met de kans dat ik een hele domme suggestie doe, maar ik snap je frustratie zó goed.. Werkt het vacuüm in je tank wel zoals het moet? Ik ben geen ervaren damper en/of bouwer, maar als ik even google zie ik dat deze tank topfill heeft en bijna alle opties wat betreft wicken lijk je wel gehad te hebben. Dan zou het bijna niet anders kunnen dan dat je tank om een andere reden niet goed wil wicken.

Als je een gevulde tank ondersteboven houdt, loopt de liquid dan vrij vlot naar onder? Of blijft het tegen de bodem geplakt zitten? En als je heel (héél) voorzichtig de topcap losdraait bij een volle tank, kan je na het opnieuw aandraaien dan wel weer even dryhit-vrij dampen?
Ik zie zo gauw even niet wat voor juiceflow-systeem deze heeft, maar wie weet kan je hier nog wat mee als het vacuüm in de tank inderdaad te sterk lijkt...

Succes in ieder geval en blijf maar braaf bij tankstations uit de buurt :e33

Ik vind het een beetje raar wat sommige aanraden.

Zelf trek ik nooit of nooit het katoen heel strak door de coil, het katoen moet vlot door de coil gaan met een klein beetje lichte weerstand.

Als het katoen te strak zit wickt het gewoon niet voldoende meer, en katoen dat zakt in de coil heb ikzelf nog nooit iets van gemerkt.

@Chefferson: als ik jouw foto vergelijk met mijn wicking foto en die van prairydog, valt me op dat bij jouw foto het katoen meer verspreid is rondom de liquid gaten.

Bij ons loopt het katoen strak richting en in de liquid gaten, bij jouw build lijkt het of je teveel katoen hebt en niet alles netjes in die gaten kan krijgen omdat het teveel is.

En mijn tip om met je pincet een klein gaatje te maken tussen katoen en build deck zou ik zeker testen.

Ben zelf een chainvaper, en als ik dat kleine gaatje niet voorzie dan kan geen enkele van mijn builds het wicken bijhouden.

1 hour ago, Jim said:

Ik vind het een beetje raar wat sommige aanraden.

Zelf trek ik nooit of nooit het katoen heel strak door de coil, het katoen moet vlot door de coil gaan met een klein beetje lichte weerstand.

Als het katoen te strak zit wickt het gewoon niet voldoende meer, en katoen dat zakt in de coil heb ikzelf nog nooit iets van gemerkt.

@Chefferson: als ik jouw foto vergelijk met mijn wicking foto en die van prairydog, valt me op dat bij jouw foto het katoen meer verspreid is rondom de liquid gaten.

Bij ons loopt het katoen strak richting en in de liquid gaten, bij jouw build lijkt het of je teveel katoen hebt en niet alles netjes in die gaten kan krijgen omdat het teveel is.

En mijn tip om met je pincet een klein gaatje te maken tussen katoen en build deck zou ik zeker testen.

Ben zelf een chainvaper, en als ik dat kleine gaatje niet voorzie dan kan geen enkele van mijn builds het wicken bijhouden.

Iedereen probeert elkaar te helpen. Wat natuurlijk tof is. Echter krijg je vaak wel verschillende meningen. Misschien heb ik het katoen wel teveel uit elkaar gehaald. We gaan weer een poging wagen nu... 

Nieuwe coil erin gedaan. Cotton bacon geprobeerd. Losjes erin, niet uit kammen en strak naar beneden tot net iets onder het deck. Na al even aan het chain vapen. Gaat goed! Wat heb ik anders gedaan? Coil zo laag mogelijk tegen het deck geplaatst. Ander cotton gebruikt en rond in het gat geplaatst zonder het proberen op te vullen. Nu lijkt het goed te gaan. Hopelijk ook zonder lekkage. Thanks voor de tips! Soms denk je het onder de knie te hebben, totdat die verrekte postbode weer langs is geweest :) 

Edited by Chefferson
  • Like 3

Het is pas raar als men de logica niet begrijpt :)  dus ik probeer"mijn logica" even beter uit te leggen:)

katoen krimpt bij uitdroging en claptons worden heet. de eerste keer dat ik een clapton gebruikte wickte ik die hetzelfde als een gewone kanthal 24 en kreeg ik dry hits. ben toen gaan googlen en dingen proberen en sindsdien trek ik hem "strakker" niet strak, maar zeker niet losjes. omdat het bij mij en anderen hielp heb ik dit aangeraden, vind er zelf niets raar aan omdat het nu eenmaal werkt. voordeel is dat je ook veeeeel minder spitback krijgt naargelang je katoen strakker is. te strak is inderdaad dry hits krijgen.

voorts is het soms ook gewoon de soort katoen. bij mijn kendo gold blijft de liquid op de wick liggen tenzij ik met pincet wat help, of wat hitte geef. native platinum, daar zie je de liquid echt opgezogen worden door de katoen, zelfs 70 a 80 vg juice. de kendo gaat dan weer wat langer mee en zeker op hogere watts omwille van de dikkere katoendraden. 

Het is pas raar als men de logica niet begrijpt :)  dus ik probeer"mijn logica" even beter uit te leggen:) katoen krimpt bij uitdroging en claptons worden heet. de eerste keer dat ik een clapton gebruikte wickte ik die hetzelfde als een gewone kanthal 24 en kreeg ik dry hits. ben toen gaan googlen en dingen proberen en sindsdien trek ik hem "strakker" niet strak, maar zeker niet losjes. omdat het bij mij en anderen hielp heb ik dit aangeraden, vind er zelf niets raar aan omdat het nu eenmaal werkt. voordeel is dat je ook veeeeel minder spitback krijgt naargelang je katoen strakker is. te strak is inderdaad dry hits krijgen.

voorts is het soms ook gewoon de soort katoen. bij mijn kendo gold blijft de liquid op de wick liggen tenzij ik met pincet wat help, of wat hitte geef. native platinum, daar zie je de liquid echt opgezogen worden door de katoen, zelfs 70 a 80 vg juice. de kendo gaat dan weer wat langer mee en zeker op hogere watts omwille van de dikkere katoendraden. 

Klopt helemaal. Dat zie je goed wanneer je de wick helemaal droog dampt. De gebruikte droge wick heeft een stuk minder volume dan de verse wick.
Toen nu toe gaat het OK. Hoger dan 50watt geeft wel dryhits op 0.3 ohm. Jammer want de smaak is nu zeer matig. 

Je schreef eerder dat je de coil zo laag mogelijk hebt geplaatst. Dat gaat ten koste van de smaak.