Jump to content

Wotofo Serpent SMM review

Jim

Recommended Posts

@Chefferson

De Serpent SMM is mijn favoriete RTA. Ik heb er nu 3 (zilver, goud en zwart)en gebruik daarvan minimaal 1 in mijn dagelijkse roulatie.

Wat ik uit jou verhaal opmaak is dat je vermoedelijk te weinig wick in de coil hebt zitten. Het katoen dat je gebruikt ken ik niet, maar ikzelf heb in het verleden al goedkope muji gebruikt waarvan ik eerst het buitenste laagje af moest halen omdat deze droog/stug is. Nu ik met meerdere soorten katoen heb gewerkt weet ik dat het vooral zoeken is naar hoe het type katoen het beste wickt voor de tank waarin je deze gebruikt. Het verschilt namelijk per coil en tank. 

Mijn advies zou zijn: 

-heb je een drogere/stuggere buitenlaag op je katoen? Haal deze eraf.

-gebruik een klein beetje meer katoen zodat deze een lichte weerstand geeft bij het door de coil halen. Kam deze vervolgens op de uiteinden goed uit, zodat de wick gaten goed gevuld worden (niet te vol, maar zeker niet te leeg).

-knip je wick pas op lengte na het kammen.

ik zit hier nu te chainvapen op de SMM op 60watt met een 0.26 ohm SS316L clapton coil (3,5mm) met ud muji. Geen enkele dry-hit.

succes! En bij vragen, PM maar

Inmiddels is de mijne ook binnen na lang onderweg geweest te zijn.

Tot nu toe valt hij me in vergelijking met de Serpent Mini wat tegen. Met een identieke coil (2x28ga SS316 twisted, 6 windingen, 3mm ID) erin zijn smaak en dampproductie beiden minder. Verhogen van het vermogen van de normale 25-28W naar 30-40W doet de truuk niet, coil lager plaatsen ook niet.

On 20-9-2017 at 13:43, dabit said:

Inmiddels is de mijne ook binnen na lang onderweg geweest te zijn.

Tot nu toe valt hij me in vergelijking met de Serpent Mini wat tegen. Met een identieke coil (2x28ga SS316 twisted, 6 windingen, 3mm ID) erin zijn smaak en dampproductie beiden minder. Verhogen van het vermogen van de normale 25-28W naar 30-40W doet de truuk niet, coil lager plaatsen ook niet.

Bij de SMM vielen me een paar dingen op om de smaak goed te krijgen. Om te beginnen is hij heel erg luchtig door al die luchtgaten in de posts. Als je de airflow dichtzet krijg je te weinig lucht, verdeeld over teveel gaten. Omdat je hierdoor dus vrij veel lucht moet gebruiken heb je ook redelijk veel vloeistof en toevoer daarvan nodig.

Niet te kleine diameter dus, 3,5mm tot 4mm. De coil belly up erin en dan vrij laag, dus een beetje doorzakkende pootjes. Met rechte pootjes kreeg ik minder smaak, dan ging er teveel lucht onder de coil door. Best een dikke reep wick erdoor die ik een tijdje rolde om erdoor te passen. Vrij goed (uit)kammen en dan alles net niet strak een stukje door de juiceholes om hem niet om de 2,5ml te hoeven vullen.

Pas bij mijn derde poging kwam hij wat op smaak, maar nu is ie best aangenaam. Dit is denk ik wel mijn meest zuipende singlecoil tank ooit. Hij vreet echt liquid en batterijen, zelfs met gewoon rvs draad op 0,5 Ohm al. Ik vraag me alleen af waarom ik dit zou willen, meer is niet altijd beter. 

Na alle positieve reviews gekeken te hebben op youtube van alle bekende reviewers, die allemaal zeer lovend waren, deze tank ook aangeschaft. Ik ben een enorme liefhebber van de serpent mini. Met een Clapton rond de 0,6 ohm geeft mij dit de beste smaak en vape beleving. De SMM opgebouwd op diverse manieren (hoog/laag), diverse coils (kanthall/clapton/fused Clapton) en diverse manieren van wicken, krijg ik maar een erg minimaal resultaat qua smaak. Het komt in de verste verre niet in de buurt van de mini. De tank ziet er mooi uit en wordt helemaal de hemel ingeprezen door de "vrienden" van Suck My Mod maar is totaal geen upgrade van de mini. Een mooi voorbeeld van wat marketing op internet kan doen qua up .... maar de val naar beneden zal zeer triest zijn ....

• 4 weeks later...

Vandaag binnengekomen :) gelijk gewicked.. ben er zelf tevreden mee, heb zelf ook nog eens een Troll RTA. het valt wel op dat de lucht bubbels langer blijft hangen aan de zijkant.. heb hem zelf iets langer gewicked uit gewoonte denk, Maar de gaten is iets wijder dan de troll RTA geloof wick gat is iets van 4mm? troll is dat iets van 3.5mm.  heb puffs cotton koh gen do, die blaadjes zijn wah dunner lijkt heb het als scottisch roll gedaan.. nog geen dry hit gehad,  smaak is bij mijn zoiezo om het even , maar de hit is genoeg voor mij :) Maar het lijkt dat het ook wat aardig liquid lust let deze coil... zal eens kijjken met een andere build.

ben er wel tevreden mee, wil dit tank gaan gebruiken met een single bat, nu nog een 2 bat mod :)

• 8 months later...

Heb er ook eindelijk eentje. Bijgeleverde coil (0,24 ohm, 62W) en katoen er in gedaan en hij dampt prima. Goeie smaak hoor. Maar zoals hierboven al vaker werd genoemd zuipt dat ding (met deze setup, zoals Jim al zei) als een malle! Echt binnen een kwartier 4ml als je een klein beetje doordampt. Vanavond nog maar even een andere coil proberen, kijken of dit wat minder snel gaat.

Voorlopig wint mijn Troll RTA het redelijk makkelijk qua smaak en clouds. En is nog zuiniger ook. Deze heb ik met 24Gx36G Ni80 clapton, 6 wraps 3mm, 0,22ohm 60W en dat is voor mij de beste setup in de Troll. Hier kan je die draad bestellen mocht je er interesse in hebben:

https://www.zwoofs.nl/geekvape-clapton-wire-n80-3-meter-0-5mm/

• 4 months later...

Hem vandaag binnen gekregen, mn eerste RTA? Opbouwen is idd makkelijk, bij geleverde coil er in, opgloeien, hotspots er uit, wick er door en dampen maar, ging gelijk goed?

Smaak is prima maar zuipt wel ja, andere coil er in van 4.5 ohm en zuipt wat minder maar gaat nog steeds hard op 27 watt..

Is een makkelijk tank om mee te beginnen maar als je geen zelfbrouwer bent is hij misschien wat duur in gebruik?

11 hours ago, Mr. Z said:

Hem vandaag binnen gekregen, mn eerste RTA? Opbouwen is idd makkelijk, bij geleverde coil er in, opgloeien, hotspots er uit, wick er door en dampen maar, ging gelijk goed?

Smaak is prima maar zuipt wel ja, andere coil er in van 4.5 ohm en zuipt wat minder maar gaat nog steeds hard op 27 watt..

Is een makkelijk tank om mee te beginnen maar als je geen zelfbrouwer bent is hij misschien wat duur in gebruik?

Dat geldt voor vrijwel alle (sub-ohm) RTA's. Ze geven meer damp (en meer smaak) maar gebruiken dus ook meer liquids. Zelfs een MTL zelfbouwer zal (beduidend) meer gebruiken dan eentje met fabriekscoils. Hoe lager de weerstand, hoe meer dorst. (al kun je met een coil met een hogere weerstand maar veel draadoppervlak ook een flinke slok er door trekken. ) Het zuinigst zijn ze met een microcoil van net effe boven een halve ohm, maar de meeste dampers willen van een RTA toch meer "effekt". 

Maar inderdaad ; zelfbouwen en zelf mixen horen wel een beetje bij elkaar. 

• Like 1

• 2 weeks later...