Dnns84 Posted July 12, 2017 Share Posted July 12, 2017 Beste mede-dampers, Vandaag ben ik eens aan het spelen geweest met de 24mm Cheetah 2 RDA van OBS die ik gewonnen had in een giveaway van Vaping With Vic (YouTube) samen met de OBS Crius RDTA die hetzelfde builddeck heeft, alleen dan met een tankje eronder en gaten voor je wicks. Eerst maar eens wat foto's: De verpakking: mooie stevige doos die je als een soort lade er uit trekt. De RDA ligt er mooi in en er zit een apart doosje bij met reserve onderdelen. In het doosje met onderdelen vind je een mooi schroevendraaiertje, wat katoen, O-ringen, schroefjes en 2 fused claptons (nog niet gebruikt). Al met al netjes en veel meer heb je niet nodig, hoewel tegenwoordig een squonkpin er wel bij hoort te zitten, maar dit is niet t geval. Ook een 810 (goon sized) naar 510 driptip adapter ontbreekt. De RDA zelf: het builddeck is echt top. Zowel een 26AWG roundwire build als een build met fused claptons zet je er met t grootste gemak in. Ik gebruik dan op de positieve post de klem die je naar beneden draait en op de negatieve post het gewone gaatje die je met een schroefje klemt, of precies andersom natuurlijk.Je kan er ook voor kiezen om alleen de klemmen of alleen de gaatjes te gebruiken, maar waarom zou je dat willen? Je maakt het er jezelf in elk geval niet makkelijker mee Een flinke fused Clapton (kanthal) van 2x 26ga + 40ga, 8,5 wraps is geen enkel probleem, past makkelijk Ruimte genoeg voor je wick en met 6mm een juice well die diep genoeg is voor mij Dus, opgebouwd met 2 flinke fused claptons die op 0.28ohm uitkomen en op 60W met de airflow helemaal open echt een prima vape, zowel qua smaak als qua damp. De airflow zou wel iets stiller mogen, maar als je de airflow iets dicht draait, dan maakt ie al minder geluid. Wel is het jammer dat je geen single-coil optie hebt, maar dan zou je er ook een soort van chamber reducer bij moeten hebben anders gaat er veel smaak verloren. Pluspunten: + Builddeck: een genot om op te bouwen, het kan haast niet makkelijker en ik persoonlijk vind dit veel fijner om op te bouwen dan op een Goon. + 810 ultem driptip: genoeg ruimte om door te drippen + Smaak: erg goed. Ik heb mijn adv erin gedaan om te testen en het smaakt zoals het hoort te smaken, helemaal top + Algehele bouwkwaliteit. Alles voelt stevig aan, de airflow is makkelijk te verstellen, maar zit niet te los. + Nette verpakking met de meeste extra's die je verwacht op een paar na. + Goedkoop Minpunten: - In de verpakking helaas geen BF pin voor de squonkers onder ons (ben ik er nog geen van dus voor mij persoonlijk is het geen minpunt, maar noem t toch) - Het ontbreken van een 510 adapter is wel jammer, had erbij moeten zitten, maar ik heb ze zelf nog wel liggen. - Het design is voor mijn smaak een beetje schreeuwerig, had wat mij betreft wel wat subtieler gemogen. - Het ontbreken van een single coil optie. Conclusie: Ik denk dat OBS met deze RDA een toppertje in huis heeft. Zo ongeveer alle reviews die ik gezien heb waren ook zeer enthousiast en nu ik er zelf mee heb kunnen spelen ben ik dat ook. Een RDA met een fantastisch builddeck en een zeer goede smaak, ook met simpele roundwire coils erin. In de Nederlandse webshops heb ik deze RDA nog niet gezien, maar 1 shop had wel de mini versie (22mm) voor 19,95 dus ik denk dat wanneer deze wat meer beschikbaar komt de prijs ook zo tussen de 20 en 25 euro zal liggen. Bij Fasttech kost deze zwarte in elk geval $19,19, dus zo'n 17 euro. Ter afsluiting nog even een close-up van het heerlijke builddeck en een link naar een review van vaping v1ck op YouTube (niet de giveaway die ik gewonnen heb). 6 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcoV Posted September 10, 2017 Share Posted September 10, 2017 Vandaag ook eentje besteld naar aanleiding van je review en de eigen ervaring met de Crius RDTA die hetzelfde deck heeft. Nu weer een dagje of 10 wachten om zo blij als een kind te worden 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts