Jump to content

.png plaatjes niet altijd zichtbaar?

Recommended Posts

Zoals in dit topic

daar staat dus een .png plaatje in maar ik zie een kruis

Ik heb buiten dit forum nog nooit problemen gehad met .png plaatjes maar ben het in dit forum al diverse malen tegengekomen. Terwijl als ik zelf een .png plaatje upload, dat dus wel zichtbaar is:

kruisje.thumb.PNG.23840e6db34c77eec1ec788795bdb9b5.PNG

Anderen kunnen het plaatje van Sebas blijkbaar wel zien, maar ik dus niet. Ra ra?

Allerlei is niet nodig, maar met IE ...tja. daar schort wel inmidddels het één en ander aan helaas. Is tegenwoordig wat...suboptimaal zal ik maar zeggen. 

* edit - ik zie het plaatje wel ook in IE. 

Welke windows-versie heb je , misschien kan het daar ook aan liggen ? 

Sorry, maar ik heb nog nooit problemen met IE gehad. Verder W7 64 bit. En nogmaals, het is bij sommige postings dat ik die x krijg ipv het plaatje. Als ik er weer een tegenkom, dan dump ik hem hier.

2 minutes ago, L33ntje said:

Allerlei is niet nodig, maar met IE ...tja. daar schort wel inmidddels het één en ander aan helaas. Is tegenwoordig wat...suboptimaal zal ik maar zeggen. 

* edit - ik zie het plaatje wel ook in IE. 

Welke windows-versie heb je , misschien kan het daar ook aan liggen ? 

Hier hetzelfde probleem, sommige plaatjes blijven kruisjes en dat ligt niet aan het OS of browser. De manier van plaatsen lijkt ook van invloed te zijn, in een ander draadje had iemand (@Storm) een plaatje, na een opmerking van mij, anders geplaatst en was hij plots wel zichtbaar. Nooit vernomen wat die anders heeft gedaan.

De ontbrekende plaatjes vind ik vaak ook lastig op dit forum en deels lijkt het in oude topics te spelen (over gegaan op andere forumsoftware in 't verleden?) en deels komt het doordat de externe links simpelweg niet meer bestaan. Daarnaast speelt nog het probleem dat niet alle verse plaatjes zichtbaar zijn.

Het is ook best lastig tegenwoordig voor forumbeheerders. Zoveel manieren om zo'n forum te lezen, mobiel, PC/laptop, diverse OS-sen, diverse browsers en het moet allemaal compatible zijn, maar in de praktijk....

• Like 1

Misschien zit het probleem in de cache server van het forum? Ik heb wel soms dat een plaatje wat ik in een bericht plaats pas laad zodra ik een pagina opnieuw heb geladen: waarschijnlijk ligt dit aan de korte tijdsspanne die de software nodig heeft om de locatie van de afbeelding aan te passen: daardoor is de url van de afbeelding eventjes onjuist.

Maar dat zou dan zeker niet alleen voor PNG bestanden gelden, tenzij meespeelt dat PNG's vaak een wat groter bestand (groter als: meer KB's) hebben vanwege de suboptimale manier waarop png's door de meeste software worden weggeschreven?

1 hour ago, Raycoupe said:

in een ander draadje had iemand (@Storm) een plaatje, na een opmerking van mij, anders geplaatst en was hij plots wel zichtbaar. Nooit vernomen wat die anders heeft gedaan...

On 23-6-2017 at 22:44, Storm said:

Andere link geplaatst alhoewel het hier in alle browsers wel zichtbaar was.

On ‎13‎-‎7‎-‎2017 at 12:53, Marina said:

Sorry, maar ik heb nog nooit problemen met IE gehad. Verder W7 64 bit.

Ik zit nu in IE met W7 32 bit, werkt prima.  Png's zijn onnodige grote bestanden. 

Ik zal er nu even een plaatje (.jpg van 647 kb)  in zetten. Het plaatje kan vergroot worden door erop te klikken, en daarna nog groter gemaakt worden.

Mooch - aanbevolen.jpg

Edited by Marianna

https://answers.microsoft.com/en-us/ie/forum/ie10-windows_7/no-pictures-but-black-box-with-white-x/8de720e9-bfda-4751-a3ce-dc45a47068f7

Geen idee of je hier iets aan hebt, het is een beetje een lang en technisch verhaal. Het gaat om de laatste paar alinea's van de 'Answer'. 

Dit is het wss niet.

(P.S. mooie plaatjes allemaal)

Of misschien is dit het probleem, maar dat is niet iets wat jij kunt oplossen zelf.

https://github.com/owncloud/core/issues/8588#issuecomment-51642097

En het is een beetje de vraag hoeveel tijd/energie de beheerders van dit forum willen steken in het oplossen van een probleem dat weggaat als je nieuwere software zou gaan gebruiken.

Edited by Mar1337

9 hours ago, Eelco said:

Misschien zit het probleem in de cache server van het forum? 

Die heb ik vanmiddag nog even een schop onder z'n donder gegegeven voor de zekerheid. 

6 hours ago, Mar1337 said:

En het is een beetje de vraag hoeveel tijd/energie de beheerders van dit forum willen steken in het oplossen van een probleem dat weggaat als je nieuwere software zou gaan gebruiken.

Op zich best veel, maar met de melding van een enkele gebruiker is het heel lastig, temeer als we zelf de gewraakte afbeeldingen zonder uitzondering kunnen zien. 

Al weet ik niet op wie de nieuwere software van toepassing is? De gebruiker of..... Het forum en de server draait op de laatste versies. 

• Like 3

On 13-7-2017 at 01:59, Marina said:

Zoals in dit topic

daar staat dus een .png plaatje in maar ik zie een kruis

Ik heb buiten dit forum nog nooit problemen gehad met .png plaatjes maar ben het in dit forum al diverse malen tegengekomen. Terwijl als ik zelf een .png plaatje upload, dat dus wel zichtbaar is:

kruisje.thumb.PNG.23840e6db34c77eec1ec788795bdb9b5.PNG

Anderen kunnen het plaatje van Sebas blijkbaar wel zien, maar ik dus niet. Ra ra?

Wist niet eens dat het een .png plaatje was. Upgeload via Tapatalk. Puur omdat het makkelijk is. Rest van forum lees ik via safari op telefoon maar tot op heden geen last gehad van geen zichtbare plaatjes

Hmmm, begint nu toch vervelende vormen aan te nemen. Wederom zie ik gewoon de afbeeldingen net als het gros van de leden. 

Moeten we toch eens gaan inventariseren wat de overeenkomsten zijn van hen die ze soms niet zien. En dan denk ik aan welk OS, welke versie, welke browser, welke verbinding (vpn wellicht). 

Ik denk niet dat het OS (W7 Pro 64-bit), browser (IE11) noch de verbinding (gewoon via ADSL) hier het probleem zijn. Ook niet dat het de ene keer om een .png plaatje, en de andere keer om een .jpg plaatje gaat. Maar goed, je hebt in ieder geval mijn gegevens ;-)

• Like 1