Jump to content

Coilart Azeroth RTA review

Jim

Recommended Posts

Deze RTA heb ik niet gekocht, maar gewoon geruild met een vriend voor een andere atomizer die ik had.

Had al Youtube reviews gezien, en al eens bekeken op FT enz... maar zelf aankopen was ik niet van plan.

Heeft enkele persoonlijke minpuntjes die ik opmerk zonder de RTA in het echt gezien te hebben, welke dat zijn zal ik beschrijven in de review.

Maar gewoon uit nieuwsgierigheid wou ik dat triple coil deck wel eens proberen.

Wat krijg je:

- De RTA (24mm, 4.5ml inhoud)

- Reserve schroefjes en o-ringen

- Reserve glas

- Vapeband 

- Schroevendraaier

- 2 build decks (velocity style en triple coil deck)

- SS topcap en delrin topcap

WwKPCSO.jpg

De RTA ziet er wel netjes uit, net design en coilart logo gestanst op de chamber.

Spijtig genoeg en een grote ergernis voor mij is dat er weer gebruik gemaakt is van een topcap en driptip uit één stuk.

Je zit opgescheept met hun driptip, en gelukkig zit er een delrin topcap bij want de standaard SS topcap zou ik niet gebruiken.

Ik haat metalen driptips.

Standaard komt de tank dus met deze SS topcap geplaatst.

kedodcf.jpg

Ik gebruik het met de delrin topcap, maar helaas doet dat wat afbreuk aan het design.

RnP1CKL.jpg

Onderaan.

OnQWbjA.jpg

Het is een topfill tank, dat is allemaal netjes en goed afgedicht met o-ringen.

aQsVBkD.jpg

Komt dus met 2 build decks die je gewoon in de base kan schroeven.

Links een velocity style build deck en rechts het "specialere" triple coil deck.

8HqMpJp.jpg

Het velocity style deck opgebouwd, dit is niks nieuw en een ondertussen klassiek build deck.

Makkelijk te builden dus, heb gebruik gemaakt van 24awg kanthal draad, 7 wraps, 3mm.

ZSKduD4.jpg

Sq7ARrB.jpg

102DqVP.jpg

Heb al vele RTA's gehad met dit soort build deck, kan het bijna blindelings builden en ben het eerlijk gezegd al beu gezien ondertussen.

Het triple coil build deck, dit had ik nog niet gezien en wou ik wel eens testen.

Ziet er wel mooi en speciaal uit.

Sg2Fm85.jpg

Ben er zomaar aan begonnen, en nee ik vertik het om eerst een coil building tool te raadplegen.

Ik draai een coil en zie zelf wel waar ik uitkom, zoek het zelf wel uit.

Heb 3 Ni80 coils gemaakt, 24awg, 2.5mm en 9 wraps.

Dacht een iets hogere ohm waarde uit te komen, maar goed die 0.2ohm kan ik gerust aan dus die moet volstaan.

BoiQtxs.jpg

25O6kSJ.jpg

Het builden op dit deck viel beter mee dan gedacht, eens je de eerste coil op maat gemaakt heb voor het postless deck gebruik je deze al voorbeeld voor de andere 2.

Katoen geplaatst en klaar voor gebruik.

j4HiPMh.jpg

Veel coil en katoen op een build deck.

ZspXv0b.jpg

Mijn bevindingen:

- Vele mensen zullen dit een leuke RTA vinden, alles is goed gemaakt en coilart maakt meestal wel leuke producten.

- Airflow is vrij ruim maar wel stil.

- Smaak is goed, vergelijkbaar met vele andere dual coil RTA's .

- O-ringen zijn goed.

- Build deck schroefjes moet je voorzichtig mee zijn, heel klein en makkelijk te strippen.

- De 2 build decks zijn makkelijk te builden, maar heb er wel een probleem mee:

De gaten om je katoen in te stoppen zijn veel te klein, je moet zelfs bij een 2.5mm coil veel te veel katoen in een te klein gaatje kunnen proppen.

Dit gaat bij veel mensen voor dry hits zorgen denk ik.

Zelf heb ik er geen last van, maar als je het katoen gaat proppen in de gaten zal het niet goed aflopen.

- Het triple coil build deck geeft voor mij geen extra boost aan de smaak ofzo, enkel een veel warmere vape

- De driptip/topcap uit één stuk is een persoonlijke afknapper, ik haat het echt want wil steeds mijn eigen driptips kunnen gebruiken.

Maar het is een leuke en goed werkende RTA, niks verkeerd mee!

Maar voor mij persoonlijk geen blijver, ik ga het in de verkoophoek plaatsen en laat iemand het testen.

• Like 2
  • Thanks 1