Jump to content

Vanilla outburst

SCi

Recommended Posts

Tijd om een nieuw receptje te testen uit de crazy eliquid machine

Vanilla outburst

Voor 20 ml is nodig :

0,2ml Flavormonks banana

0,3ml TFA greek yoghurt

0,6ml Flavormonks vanilla

0,3ml peer aroma  ( ik heb hiervoor een aroma uit de toko voor gebruikt )

Gemaakt met m'n 65/35 vg/pg base met 6mg nic , heeft 5 weken kunnen steepen.

Wederom laat de kleur van de liquid me nogal schrikken , het resultaat is rood-bruin geworden !

De lucht is zeer interessant ; er komt vanille en banaan door maar er lijkt nog iets in te zitten maar dat kan ik niet thuis brengen.

Gedampt op m'n limitless plus met een enkele coil van ca. 1.3 ohm op ongeveer 20 watt.

De smaak is een rare melange van de diverse ingredienten die dwars door elkaar heen lopen.

De vanille heeft (logisch) de overhand maar overheerst niet te veel.

Het heerlijke mondgevoel wat ik voorheen bij de flavormonks vanille had toen ik een clapton coil gebruikte ontbreekt

nu helaas al is dat geen ramp.

Naast de vanille komen de banaan en peer prachtig bij elkaar.

Opmerkelijke afwezige is de yoghurt , die kan ik hier niet uit halen.

Het geheel doet mij denken aan sonset van cosmic fog !

Met wat meer vermogen er achter word de smaak wat voller , het romige mondgevoel van de flavormonks vanille is nu ook merkbaar !

De balans tussen de banaan en peer blijft vrijwel gelijk wat erg fijn is.

In de nasmaak zit nu een licht zuurtje/bittertje wat ik herken van de yoghurt maar het is nét te vaag voor het mooie.

Al met al is dit een heerlijk sapje.

De smaak is soepel en subtiel maar al snel verslavend.

De yoghurt zou zonder problemen vervangen kunnen worden door een cream achtige vermoed ik.

Warm aanbevolen ! :ja

• Like 1

• 5 months later...

De Vanilla Outburst heb ik mogen proberen. En daar heb ik geen spijt van. Dit sapje heeft duidelijk een heel eigen karakter.

Waar smaakt het naar? Ik zal een poging doen:

een warme, romige en zoetige melk een als toplaag een pas gerijpte banaan.In het begin is het even wennen maar het wordt al snel  een heerlijke doordamper.  Duidelijk een geslaagd experiment!

Dit eigenwijze sapje blijft.:clap

Gedampt met een Hadaly RDA | Twisted Coil van 0.33 Ohm | op 35 Watt

Edited by maxjo
  • Thanks 1

On 1/22/2018 at 19:24, SCi said:

Leuk om te lezen dat ie in de smaak valt ! :duim

Bizarre setup trouwens ?  Ik zou denken dat je op die weerstand heel wat meer vermogen zou moeten gebruiken..

De coil krijgt wel een ramp up van 10Watt extra,  maar het wattage is i.d.d. laag. Ik ga de Vaniila Outburst ook eens in een  Big German proberen. Gewoon met een flat coiltje van pakweg  .7 Ohm . U hoor nog van mij :Yvy2

Just now, maxjo said:

De coil krijgt wel een ramp up van 10Watt extra,  maar het wattage is i.d.d. laag. Ik ga de Vaniila Outburst ook eens in een  Big German proberen. Gewoon met met twee flat coiltjes van samen pakweg  .7 Ohm . U hoor nog van mij :Yvy2

• Like 1