SCi Posted July 22, 2017 Share Posted July 22, 2017 Een hele tijd geleden liep ik bij een toko tegen een schap met aroma's aan. Naast een aantal merken en versies met alles van ladingen e-nummers tot aan aroma's op olie basis ( niet doen ! ) kwam ik ook enkele flesjes tegen van het merk singh. De ingredientenlijst was kort en simpel : natuurlijk aroma en water. De prijs was dermate goed ( 1 euro voor 28 ml ) dat ik er een flesje van meenam om uit te proberen. De lucht van het aroma op zichzelf is nogal schrikken ; vrij zwaar maar zeer goed herkenbaar. Overduidelijk een zoete , zeer rijpe peer. Geen rare andere luchtjes te bekennen hier ! Inmiddels heb ik een paar receptjes aangemaakt waarin ik dit aroma heb toegepast. In mijn 1e receptje had ik 0,3ml aroma toegepast op 20ml base ( 65/35 vg/pg met 6mg nic ) Het resultaat was exact waar ik op had gehoopt ; een subtiele maar zeer herkenbare peer smaak zonder kunstmatige bijsmaakjes. Al met al kan ik in elk geval dit aroma absoluut aanraden en ik ga op zoek naar andere versies van dit merk ! 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Unknown Posted July 22, 2017 Share Posted July 22, 2017 Je bedoeld de aroma's van toko4all.nl, dat zijn aroma's voor gerechten, is dat wel veilig te dampen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
L33ntje Posted July 22, 2017 Share Posted July 22, 2017 (edited) Eigenlijk alleen als e op PG of alcoholbasis zijn ; aroma's op oliebasis zou ik NOOIT proberen te dampen..... Voor zover ik op Internet kan vinden is het op waterbasis, maar ik zou toch voor de zekerheid even de verpakking goed nalezen ;-) Edited July 22, 2017 by L33ntje 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raycoupe Posted July 22, 2017 Share Posted July 22, 2017 Op de ingrediënten lijst van die aroma's staan naast water en aroma wat kleurstoffen. 'k Zie niets van oliën of andere verdachte zaken. @Sci kan wel eens een leuke vondst hebben gedaan. Gebruikte aroma is gewoon het goedkope spul wat overal in zit en tegenwoordig gemaakt wordt door genetisch gemodificeerde gisten. Komt verder geen peer aan te pas. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
L33ntje Posted July 22, 2017 Share Posted July 22, 2017 Ik ga er zeker wat van proberen als ik ze in de toko vind. De keus is niet slecht ; aardbei, amandel, ananas, banaan, pandan cola, frambozen, gember (!) , grenadine, kersen, kokos, passievrucht, peren , rozen, rum, sinas, ube (?) , vanille. zitten toch wel wat basis-dingetjes tussen. Die gember moet ik echt hebben ; die heb ik in liquid aroma vreemd genoeg nog niet gevonden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marina Posted July 22, 2017 Share Posted July 22, 2017 De Singh Peer aroma bevat naast smaakstof en water ook levensmiddelenkleurstof. De Jola Peer zou echt alleen maar smaakstof en water moeten bevatten. Volgens toko4all dan. Als je bij http://www.aziatische-ingredienten.nl/geur-kleur-en-smaakstoffen/ gaat kijken, dan worden er bij JoLa toch ook nog een paar E nummers vermeld (of dat allemaal kleurstoffen zijn weet ik niet). Er is ook een Engels merk dat blijkbaar echt alleen maar propylene glycol, water, flavouring bevat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marina Posted July 22, 2017 Share Posted July 22, 2017 6 minutes ago, L33ntje said: Die gember moet ik echt hebben ; die heb ik in liquid aroma vreemd genoeg nog niet gevonden. https://www.savevape.nl/nl/search/gember/ 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
L33ntje Posted July 22, 2017 Share Posted July 22, 2017 4 minutes ago, Marina said: https://www.savevape.nl/nl/search/gember/ Dank je. Heb ook absoluut niet alle lijsten overal doorgezocht hoor ;-) Was het gewoon nog niet tegengekomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marina Posted July 22, 2017 Share Posted July 22, 2017 https://www.savevape.nl/nl/search/ginger/ helpt ook als je ook in het engels zoekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raycoupe Posted July 22, 2017 Share Posted July 22, 2017 15 minutes ago, L33ntje said: Ik ga er zeker wat van proberen als ik ze in de toko vind. De keus is niet slecht ; aardbei, amandel, ananas, banaan, pandan cola, frambozen, gember (!) , grenadine, kersen, kokos, passievrucht, peren , rozen, rum, sinas, ube (?) , vanille. zitten toch wel wat basis-dingetjes tussen. Die gember moet ik echt hebben ; die heb ik in liquid aroma vreemd genoeg nog niet gevonden. Je kan natuurlijk ook even wachten tot andere hersenpannen eens gekeken hebben naar die ingrediënten. Het draadje is nog jong en er lopen hier zat knappe koppen rond. Ik zie zo niets verkeerd, ook kleurstoffen zijn gangbaar in dampvloeistoffen. @Marina Voor mijzelf staat er niet zoveel interessante smaken tussen. Die peer klinkt wel tof, daar kun je ook leuke dingen mee mixen. Rum en Vanille zou verder nog interessant kunnen zijn. En Ube natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marina Posted July 22, 2017 Share Posted July 22, 2017 Wat is Ube @Raycoupe? Met kleurstoffen an sich is niets verkeerd, maar ik weet niet of al de genoemde E nummers daadwerkelijk kleurstoffen zijn. Ook geen zin om dat op te zoeken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
L33ntje Posted July 22, 2017 Share Posted July 22, 2017 (edited) 12 minutes ago, Marina said: Wat is Ube @Raycoupe? Met kleurstoffen an sich is niets verkeerd, maar ik weet niet of al de genoemde E nummers daadwerkelijk kleurstoffen zijn. Ook geen zin om dat op te zoeken. Ik wist het ook niet, maar het is een paarse variant van de yam. Er schijnen toetjes en jam van gemaakt te worden (lol-yam jam) - en de smaak schijnt zoet-melig te zijn en te vergelijken met tamme kastanjes. Eerlijk gezegd weet ik ook niet hoe DiE smaken, dus hier ga ik zeker eens voor kijken voor een tamelijk spectaculair toetje.... Edited July 22, 2017 by L33ntje 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raycoupe Posted July 22, 2017 Share Posted July 22, 2017 8 minutes ago, Marina said: Wat is Ube @Raycoupe? Met kleurstoffen an sich is niets verkeerd, maar ik weet niet of al de genoemde E nummers daadwerkelijk kleurstoffen zijn. Ook geen zin om dat op te zoeken. Kleurstoffen van bv. ook de aarbeiensmaak had ik al opgezocht. Gewoon dezelfde voedingskleurstoffen uit de E120 ... reeks. Ube kun je ook googlen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marina Posted July 22, 2017 Share Posted July 22, 2017 (edited) 7 minutes ago, L33ntje said: Ik wist het ook niet, maar het is een paarse variant van de yam Zegt me helemaal niets. Ook nooit van yam gehoord. En @Raycoupe, google is een hele grote vriend van me, maar daar had ik nu net even geen zin in. Edited July 22, 2017 by Marina Link to comment Share on other sites More sharing options...
Storm Posted July 22, 2017 Share Posted July 22, 2017 Ube Halaya Pancake: Echt smakelijk vind ik het er niet uit zien..., maar zou het wel proberen als ik de kans kreeg :-) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raycoupe Posted July 22, 2017 Share Posted July 22, 2017 1 minute ago, Storm said: Ube Halaya Pancake: Echt smakelijk vind ik het er niet uit zien..., maar zou het wel proberen als ik de kans kreeg :-) Alsof je de nachtelijke excrementen van een te gek feestje bij elkaar hebt geschept, gebakken en enigszins presentabel hebt gemaakt als ontbijt voor je katerige gasten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SCi Posted July 23, 2017 Author Share Posted July 23, 2017 20 hours ago, Marina said: De Singh Peer aroma bevat naast smaakstof en water ook levensmiddelenkleurstof. De Jola Peer zou echt alleen maar smaakstof en water moeten bevatten. Volgens toko4all dan. Als je bij http://www.aziatische-ingredienten.nl/geur-kleur-en-smaakstoffen/ gaat kijken, dan worden er bij JoLa toch ook nog een paar E nummers vermeld (of dat allemaal kleurstoffen zijn weet ik niet). Er is ook een Engels merk dat blijkbaar echt alleen maar propylene glycol, water, flavouring bevat. In dat opzicht maakt de site van toko4all meerdere foutjes ; ik heb bij mijn toko namelijk die van jo-la ook gezien en daar stonden wel degelijk e-nummers op de etiketten. De volgende keer dat ik naar de toko ga zal ik zeker nog eens checken hoe dat nu precies zit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
L33ntje Posted July 23, 2017 Share Posted July 23, 2017 (edited) @SCi Dat zegt niet zo veel . Veel smaakstoffen en kleurstoffen hebben E-nummers, en het enige dat dat nummer zegt is dat het een voor de Europese markt goedgekeurde smaak- of kleurstof is. Een E-nummer is niet per definitie slecht ofzo. Bietenrood bijvoorbeeld heeft ook een E-nummer. E100 tot 180 zijn kleurstoffen. E1520 is onze geliefde propyleenglycol, E422 glycerol. Die nummers hoef je je dus sowieso geen zorgen om te maken. E131 is bijvoorbeeld de kleurstof die ook de Heisenberg blauw kleurt. Edited July 23, 2017 by L33ntje 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts