Jim Posted July 27, 2017 Share Posted July 27, 2017 Deze mechanical squonker is gemaakt door Stentorian Vapor (www.stentorianvapor.com). Van zodra ik de eerste foto zag van deze mod en de vraagprijs wist ik van die moet ik hebben. Deze squonker is te koop bij FT/3Fvape/enz..., momenteel nog in pre-order: https://www.fasttech.com/product/8343702 Maar in mijn lokale vapeshop (Belgacig) zijn ze al in stock, dus heb ik die daar gekocht. Aangezien het een body uit resin(hars) is zie ik het product liever op voorhand, want online ga je bijna nooit juist weten welke kleuren finish je product gaat hebben. Elke mod heeft een andere kleuren, soms kan het feller of minder zijn. Ik wou eerst de groene versie, maar toen ik die IRL zag was ik blij dat ik geen groene versie via een pre-order besteld had. Zo een foto op internet kan erg bedrieglijk zijn. Het is een mod met een vergrendelbare vuurknop, kunnen 24mm RDA's zonder overhang op gebruikt worden, en heeft een geveerde 510 connectie. Dit zijn dingen die nu ondertussen een standaard zouden moeten zijn bij squonkers maar helaas is het in werkelijkheid heel anders. Wat krijg je: - De mod uiteraard - 2 extra flesjes (3 dus in totaal) - Handleiding De finish van het toestel is perfect, deurtje sluit zeer goed aan en zit er degelijk in met een goede magneet. De kleuren zijn voor mij ook ideaal, grotendeels donker met enkele andere kleurtjes tussen is voldoende voor mij. Ik hou niet van te opzichtige en schreeuwerige kleuren. Voorkant: Zijkant: Achterkant: Onderkant: Een verguld onderdeel met het Stentorian logo. De vuurknop is verguld en steekt een beetje uit, maar niet storend. Het mooie aan deze vuurknop is dat je deze kan vergrendelen, je kan de mod dus zorgeloos in je broekzak stoppen zonder dat die gaat vuren. Om de vuurknop te vergrendelen, moet je de knop een kwart draaien. Zeer simpel en handig. De 510 connectie is ook verguld, degelijke schroefdraad en is een geveerde 510. Dus niks zitten afstellen telkens je een andere RDA gebruikt zoals dat bij veel mechanical squonkers wel het geval is. Binnenkant van het toestel is mooi afgewerkt, degelijke batterij connectors die je batterijwraps niet gaan beschadigen. De vrij grote magneet die je ziet houd het deurtje stevig op zen plek. Ook eindelijk eens een fabrikant die denkt aan het gemak om de batterij uit de mod te krijgen, en handig lintje maakt dit echt makkelijk. Bij vele andere mechanical squonkers moet je helaas het flesje verwijderen om aan de batterij te raken, of de mod hard op je hand kloppen zodat de batterij los komt te zitten. De standaard flesjes zijn ook al vrij zacht, maar ik gebruik liever mijn eigen sliconen/silk flesje. Dit past gelukkig net in de mod. Links het standaard flesje, rechts het flesje dat ik het liefst gebruik. Flesje en batterij geplaatst. Voor je van je stoel springt van verbazing en woede, ik gebruik mijn gepersonaliseerde clear wraps rond de batterij!!! Ik zet het even zo bij, want anders gaat er toch iemand een opmerking van maken Deze mod gaat het mooiste zijn met een vergulde RDA, dit gaat het meest matchen met de andere vergulde onderdelen. Maar helaas heb ik geen mooie vergulde RDA meer, die zal ik dus nog eens moeten bestellen. Op deze mod passen wel veel kleuren, dat is wel handig. Enkele verschillende kleuren van RDA's op de mod: Goon LP RDA The Flave RDA Skill RDA Een handcheck: Mijn bevindingen: - Zeer leuke mechanical squonker! - Resin/hars body, dus een leuk gevoel in de hand (zacht). - Vergrendelbare vuurknop is een groot pluspunt. - Geveerde 510 connectie is ook een groot pluspunt. - Je krijgt standaard 3 flesjes, dat is ook mooi. - Toestel vuurt goed, kan geen verschil merken met mijn andere mechanical squonkers. 11 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonaldG Posted August 3, 2017 Share Posted August 3, 2017 Ziet er leuk uit, betaalbaar ook! deze gaat ook op mijn lijst! Op moment tevreden met mijn boxer squonk, Maar wil nog enkele betaalbare alternatieven :) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted August 3, 2017 Author Share Posted August 3, 2017 Zeker niet twijfelen voor dit toestel, is mijn lievelings mechanical squonker tot nu toe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted August 15, 2017 Author Share Posted August 15, 2017 (edited) Had wat gekleurde siliconen flesjes besteld voor mijn squonkers. Een zwart flesje in deze RAM squonker geplaatst, ziet er wel leuk uit. Je kan de hoeveelheid liquid nu niet makkelijk meer zien met dit donkere flesje, maar gebruik de squonkers nu al zoveel dat ik op gevoel kan afgaan en zo kan merken wanneer mijn flesje bijna leeg is. Als mijn flesje nog halfvol is dan is een zeer lichte duw tegen het flesje genoeg, als het flesje bijna leeg is moet ik het flesje halfweg indrukken. Ben nog steeds heel erg tevreden van deze ongereguleerde squonker, werkt perfect voor zijn vrij lage prijs en moet niet onderdoen voor toestellen die het dubbele kosten. Edited August 15, 2017 by Jim 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DampΩ Posted September 27, 2017 Share Posted September 27, 2017 (edited) @Jim Heel fijn kan ik beamen. Maar mag ik 's vragen wat die van u gekost heeft en waar 't flesje vandaan komt? Ik heb de mijne sinds gisteren in gebruik met een Oumier Wasp Nano RDA en een single coil build met de Geek vape staggered fused Clapton SS316L die precies zoals volgens de specs op .25 Ohm zit Edited September 30, 2017 by DampΩ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted September 27, 2017 Author Share Posted September 27, 2017 Ergens begin de 60 heb ik betaald voor de mod. Bij deze mod durfde ik niet het risico nemen om die in China te bestellen door die random color selectie. Voor hetzelfde geld kreeg ik een rood, roos of paars toestel toegezonden. De siliconen flesjes kun je bij Fasttech en 3fvape krijgen, een 4 a 5€/stuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DampΩ Posted September 28, 2017 Share Posted September 28, 2017 Dank voor je reactie @Jim. Ik heb er ietsje meer voor betaald maar dat terzijde. Ik had qua kleur 'n andere uitvoering verwacht maar kieskeurig kun je bij sommige online producten niet echt zijn... Ben er uiteindelijk best tevreden mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonaldG Posted September 29, 2017 Share Posted September 29, 2017 Enige wat ik heb ondervonden is dat de RAM niet zo hard hit met zelfde builds als bijvoorbeeld de armageddon squonkbox of the SQ mod van signature tips. Deze hitten aanzienlijk harder. Zal wel mede door de bedrading komen. Al met al is dit voor het geld zeker geen slechte box (Alleen jammer dat de meeste box kleuren totaal niet lijken op waarmee ze adverteren, ook reviewers lijken hand picked exemplaren te hebben gekregen). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sub-Ωhm Posted September 30, 2017 Share Posted September 30, 2017 20 hours ago, RonaldG said: armageddon squonkbox of the SQ mod van signature tips Je hebt dus mooie spulletjes... Foto's kun je hier plaatsen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DampΩ Posted September 30, 2017 Share Posted September 30, 2017 (edited) De RAM is mijn eerste ervaring met het squonk dampen maar ik ben er met een single coil build met de eerder genoemde Geek Vape coil nog steeds uitermate tevreden mee... Ik kan dus eerlijk gezegd nog niet beoordelen of de bedrading invloed heeft op de kracht van de hit... Ik ga binnenkort voor de Geek vape Athena squonk box dus dan zal ik dat waarschijnlijk gaan ontdekken. Was overigens vanwege gebrek aan geduld van plan om die in eerste instantie online te bestellen en vanaf de andere kant van de aardbol te laten komen maar ga toch liever naar de lokale Primera in Eindhoven om dat ding af te halen, want www.cartomizers.nl heeft deze box, als het goed is, binnenkort ook in hun online en fysieke winkelassortiment is mij verteld. Wat die kleuren betreft ben ik 't ook wel met je eens @RonaldG mooi is anders dus ga ik maar voor de functionaliteit van dit apparaatje. Edited September 30, 2017 by DampΩ Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonaldG Posted October 10, 2017 Share Posted October 10, 2017 Huidige collectie Squonkers (waaronder 3 rams :)) 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarno86 Posted October 10, 2017 Share Posted October 10, 2017 8 hours ago, RonaldG said: Huidige collectie Squonkers (waaronder 3 rams :)) Hoe bevalt die SQ mod? Die vind ik ook wel erg mooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonaldG Posted October 10, 2017 Share Posted October 10, 2017 SQ is mijn favoriet, gebruik ze elke dag. Liggen lekker in de hand, klein, fijn gewicht, aluminium ipv plastic, en de zwarte heeft een goede coating. de kale is wat kras gevoeliger :) Enige nadeel is dat je handmatig de 510 moet stellen (al vinden de meeste mensen die squonken dat je zo beter kan afstellen en minder lekkage in de 510 heb). Wel aan de prijzige kant (maar niet duurder dan een boxer 3d printed mod). Ook een leuk bijkomstigheid (indien je er van houd), je kunt buttons en matching drip tips kopen, en zo af en toe zijn er ook gekleurde deuren te koop. 24mm rda's geen overhang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarno86 Posted October 10, 2017 Share Posted October 10, 2017 Waar heb jij hem gekocht als ik vragen mag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonaldG Posted October 10, 2017 Share Posted October 10, 2017 15 minutes ago, jarno86 said: Waar heb jij hem gekocht als ik vragen mag? Direct van signature tips in de UK, Masquevapor in Spanje heeft ze ook (Aanrader, hebben veel keus, ook in Squonkers). Beide accepteren Paypal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DampΩ Posted November 15, 2017 Share Posted November 15, 2017 @RonaldG Mooie collectie, dat zeker, maar wat zijn die middelste en derde van rechts voor squonkers als ik vragen mag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonaldG Posted November 16, 2017 Share Posted November 16, 2017 Middelste is een boxer 18650 squonk, en die andere is een armageddon squonk box. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts