Jump to content

hearty pear

SCi

Recommended Posts

Tijd om weer eens iets uit de crazy eliquid machine te toveren.

Hearty pear

Voor 20ml is nodig :

0,1ml Capella vanilla custard V2

0,2ml Capella greek yoghurt

0,1ml CDD haselnuss

1ml singh peer aroma

Gemaakt met een 60/40 vg/pg base met 6mg nic , heeft bijna 6 weken kunnen steepen.

De lucht van de liquid is op zich goed verklaarbaar ; peer is het eerste dat opkomt.

Toch lijkt hier meer gaande , ik meen een hintje vanille en hazelnoot op te vangen..

Gedampt op m'n limitless plus met een enkele coil van 1,4 ohm op 21 watt.

De smaak is even wennen ; de super duidelijke peer uit de lucht van de liquid moet nu wat meer worden gezocht.

Toch is dit ( logisch ) nog altijd de meest herkenbare smaak.

Er hangt nog iets aan vast maar dat is heel vaag ; ook nu meen ik hintjes van hazelnoot en vanille op te vangen.

Met wat meer vermogen lijkt de peer iets af te zwakken qua smaak maar komt er nu een duidelijk herkenbare custard naast te liggen.

Opmerkelijke afwezige is de yoghurt , iets wat me de laatste paar receptjes vaker is gebeurt.

Het geheel geeft mij wederom het idee van de cosmic fog sonset en mijn vorige recept , de vanilla outburst  ( ondanks het feit dat ik m'n tank goed heb schoon gemaakt

en een nieuwe wick heb voorzien )

Een smakelijke liquid waar helaas niet alles in naar voren komt , mogelijk dat dit geheel wat meer tot leven komt in een andere setup met meer vermogen.

Edited by SCi

32 minutes ago, SCi said:

Tijd om weer eens iets uit de crazy eliquid machine te toveren.

Hearty pear

Voor 20ml is nodig :

0,1ml Capella vanilla custard V2

0,2ml Capella greek yoghurt

0,1ml CDD haselnuss

1ml singh peer aroma

Gemaakt met een 60/40 vg/pg base met 6mg nic , heeft bijna 6 weken kunnen steepen.

De lucht van de liquid is op zich goed verklaarbaar ; peer is het eerste dat opkomt.

Toch lijkt hier meer gaande , ik meen een hintje vanille en hazelnoot op te vangen..

Gedampt op m'n limitless plus met een enkele coil van 1,4 ohm op 21 watt.

De smaak is even wennen ; de super duidelijke peer uit de lucht van de liquid moet nu wat meer worden gezocht.

Toch is dit ( logisch ) nog altijd de meest herkenbare smaak.

Er hangt nog iets aan vast maar dat is heel vaag ; ook nu meen ik hintjes van hazelnoot en vanille op te vangen.

Met wat meer vermogen lijkt de peer iets af te zwakken qua smaak maar komt er nu een duidelijk herkenbare custard naast te liggen.

Opmerkelijke afwezige is de yoghurt , iets wat me de laatste paar receptjes vaker is gebeurt.

Het geheel geeft mij wederom het idee van de cosmic fog sonset en mijn vorige recept , de vanilla outburst  ( ondanks het feit dat ik m'n tank goed heb schoon gemaakt

en een nieuwe wick heb voorzien )

Een smakelijke liquid waar helaas niet alles in naar voren komt , mogelijk dat dit geheel wat meer tot leven komt in een andere setup met meer vermogen.

Als ik dit receptje omzet in % krijg je het volgende:

Capella Vanilla Custard V2   0.5%

Capella Greek Yoghurt            1%

CdD Haselnuss                     0.5%

Singh Pear                               5%

Dan is het niet zo verwonderlijk, dat een en ander afwezig is :gek 

• Like 1

Update: 

Omdat ik toch wat twisted draad in elkaar had gezet had ik meteen een mooie gelegenheid om een nieuwe coil te bouwen.

Het werd uiteindelijk een twisted SS316 coil op 0,7 ohm.

Gestart op 28 watt.

De balans in de smaak is nu écht compleet anders.

Peer en custard hangen nu mooi aan elkaar vast.

De peer is (uiteraard)  het meest nadrukkelijk aanwezig en de custard vult dit heel mooi aan.

In de nasmaak hangt een heel licht zuurtje wat ik ervaar als een yoghurt , de hazelnoot kan ik nog niet ontdekken.

Bij 30 watt word de yoghurt duidelijker en is nu ook echt herkenbaar als zodanig.

Ik heb ook kort getest met nog meer vermogen er op maar dan beginnen de smaken wel erg door elkaar heen te lopen/

De balans is dan wat verder weg , in combinatie met de warmere vape staat me dat nogal tegen.

Duidelijk is dus dat dit receptje het qua smaak dus mooier / beter doet met een clapton en / of meer vermogen.

Leuk ! :ja

• Like 2