Jump to content

Kangertech S1 review

Recommended Posts

Posted

Hallo mededampers,

Na ongeveer een week of 4 gebruik te hebben gemaakt van mijn nieuwe damper… hierbij mijn 2-de review…

Wat lag er op de mat

• Kangertech S1 in de uitvoering zwart (wit was al weer uitverkocht)

• Wat liquids, maar die zitten niet in de review

Datum besteld ; 05-03-2013

Datum geleverd ; zeer snel na 05-03

Besteld bij ; Ecig4U

Note; Check de webwinkel van Monky voor de overige specs.

Met mijn 510-T lukte het me niet om de a-cig aan de kant te leggen, dus na veel informeren en lezen op het forum besloten om… een betere e-cig aan te schaffen… mijn keuze was gevallen op een Ego-T of Ego-C… en na wat speurwerk hier en daar ben ik beland bij de Kangertech S1 (Cubica voor de rest van de wereld) maar waarom dan de omslag?  :mmm

Je koopt deze e-cig voornamelijk omdat het net even anders is als de “gebruikelijke†Ego types… hij is vierkant en het uiterlijk heeft niks weg van een gewone sigaret (mijn 510-T had ik ook in het zwart aangeschaft)… daarnaast maakt de S1 gebruik van een clearomizer en gebruikt dus geen tankjes… iets wat met de 510-T niet echt beviel… inmiddels weet ik dat je ‘tankjes en tankjes’ hebt  :wink

Op de 510-batterij heb ik ook (goedkope) clearo’s geprobeerd en deze bevielen (behoudens dan de lekkage en zo) veel beter dan de tankjes… betere damp en meer smaak… en aangezien 2 + 2 gelijk is aan vier(Kant) was de keus snel gemaakt (haha dubbele woordgrap  :haha)

Kanger S1

Opvallende zaken;

• Vierkant… in tegenstelling tot rond

• Mondstuk hoort bij clearomizer en kan niet worden vervangen voor eigen driptip

• Het mondstuk is rond… in tegenstelling tot…

• Click on dustcap, vind ik persoonlijk erg handig voor onderweg

• LED schijnt door in clearomizer… leuk maar ook handig als het donker is, want dan kun je het liquidniveau in de clearo inschatten…

• S1 heeft een top coil en geeft daardoor een wat warmere damp

Thumbs UP (yep geleend van phil… pete, lou)

• Wisselbare coils voor clearo, deze zijn uitwisselbaar met de T2-CC

• Prijs, voor het totale set (2 PV’s) met 5 extra coils lader etc…

Thumbs DOWN

• S1 maakt gebruik van “eigen†schroefdraad… hierdoor past alleen de S1 clearo op de S1 batterij en is deze verder niet uitwisselbaar met bijvoorbeeld Ego / 510 spullen

• Het schroefdraad is van (hard) plastic… hetgeen een wat minder deugdelijke indruk (kan) geven alhoewel dit niet mijn ervaring is

Persoonlijke visie

Met mijn nieuwe S1 en een lekkere liquid (dit is erg belangrijk… en maakt geen deel uit van de review, was overigens 50-50 mix TAB met DARKTO) ging er voor mij een nieuwe dampwereld open… dit ding is niet te vergelijken met mijn 510-T (inmiddels in ruste).

Persoonlijk vind ik de dampopbrengst redelijk tot goed (gebruik bijna altijd 100% PG), de damp is warm maar dat bevalt mij prima. De smaak vind ik erg goed, ik heb gelezen dat bij het tanksysteem de smaak iets minder kan zijn maar voor mij was het een wereld van verschil.

Met de bijgeleverde 650 mah batterijen kan ik goed uit de voeten… ik heb er 2 bij me overdag zodat ik niet op hoef te laden… de batterijen zijn goed voor zo’n 4-5 uur dampgenot. Klein minpuntje (wat mij nu meer opvalt als beginnende damper omdat je steeds meer informatie tot je neemt) is dat na gelang de batterij leger raakt het voltage afneemt (dus niet gereguleerd) en je dampervaring achteruit gaat… dus dan 2-de batterij erop en de ander aan de lader.

Ik heb inmiddels een coil vervangen (yep… cola liquid is funest voor je coil) maar daarvoor ook al een keer eentje schoongemaakt met dry-burnen (zelfde als T2-CC maar wel even losse wick verwijderen anders zie je de coil niet) en gebruik dit set eigenlijk het meest (altijd mee onderweg etc), de batterijen houden het goed en ook het plastic schroefdraad houdt zich prima… De rest van het spul gewoon schoongemaakt met lauw-warm water…

Zelf ben ik zeer tevreden met dit set. Smaak en damp bevallen prima en ik kan dit set echt aanraden voor een beginnende damper… alles is overzichtelijk en een goede prijs – kwaliteit verhouding. Tevens wellicht handig voor mensen die dampen als vervanger van roken zien en er geen hobby op na willen houden…

Inmiddels heb ik vernomen dat de sets weer beschikbaar zijn en dat Kangertech ook komt met een variant met 510-adapter op de S1 batterij… dan hun je wel de 510 carto’s en zo op de S1 pluggen… (en aangezien dampen voor mij wel een hobby is geworden; add wishlist)

Tot zover mijn review... hopelijk draagt het wat bij…

Laterz...

• 4 weeks later...
Guest datida
Posted

mooi geschreven levd :duim