Jump to content

26650 en TC

Recommended Posts

TC doet niks met de temperatuur van je batterij he, maar dat wist je waarschijnlijk al wel.

Ik ken deze batterij niet, maar de specs die er op staan komen op mij niet heel betrouwbaar over.

30A max met pulse is redelijk laag.  Niet dat je dat heel makkelijk bereikt met een gereguleerde mod, maar die 15A die eronder staat wel.

Deze batterij is niet heel geschikt om mee te sub-ohmen, lijkt mij, maar voor mtl op lagere wattages moet je er toch wel veilig mee kunnen dampen.

27 minutes ago, Madman said:

TC doet niks met de temperatuur van je batterij he, maar dat wist je waarschijnlijk al wel.

Dát was idd nog wel bekend :ja:grins

Het zit zo, ik heb deze batterij in een pico mega en ik kan deze verkopen maar de koper moet er nog een tankje bij kopen en vroeg naar TC.

En ik had hier al wel de indruk gekregen dat 26650's daar minder geschikt voor zijn maar wellicht was dit een vd betere waar het mogelijk wel mee zou kunnen, maar dat was dus ws ijdele hoop.

17 minutes ago, Madman said:

Als deze beter is voor tc dan moet ik dat maar doen, dan moet ie nog maar even wachten.

25 minutes ago, The Unknown said:

Koop de 26650 bij Nkon en als deze de accu niet heeft, zwoofs heeft wel een goede 26650 Apsire 40A 4300mAh

of deze ? 40a of 20a ? Is nogal een verschil?

Edited by Marcel loves E6
aanvulling

Ik weet t ook niet precies, want de batterij zelf ken ik niet. Ik zag wel dat nkon er ook 1 van op de site heeft. Staat met grote letters 'protected' op terwijl er in de beschrijving unprotected staat en en niet bedoeld voor zaklampen.

Alleen dat soort tegenstrijdige info is voor mij al voldoende om het niet te kopen in dat geval. 

Maar terug naar jouw batterij......waarschijnlijk zal t allemaal prima werken en is er geen wolkje aan de lucht in de pico mega.

Maar ik zou dit soort knoeperds toch niet in een 26650-mechmod willen gebruiken

21 minutes ago, Madman said:

Maar terug naar jouw batterij......waarschijnlijk zal t allemaal prima werken en is er geen wolkje aan de lucht in de pico mega.

Maar ik zou dit soort knoeperds toch niet in een 26650-mechmod willen gebruiken

Ok, dat dacht ik al. Maar om toch wat veiliger te zitten heb ik zonet toch maar die efest besteld. Dan houd ik deze wel voor mijn VF stout.

Enne ...'t gaat hier om een beginner, en een mechmod zou ik een beginner natuurlijk nooit aanpraten.:nee

7 minutes ago, Marcel loves E6 said:

.'t gaat hier om een beginner

Die koper dan hé.:grins

Edited by Marcel loves E6

@Redchilly Nou maak je me weer aan het twijfelen. :mmm

Het is mijn bedoeling om die beginner die met TC wil dampen de veiligste batterij te geven, hoe lang ie mee gaat is van ondergeschikt belang.

Ik weet nl niet met welk tankje en welke coils hij zo aan komt zetten (dat weet ie zelf ook niet)

Ik heb dus zometeen deze keeppower en de efest uit de link van @Madman.

Welke van die 2 is dan de veiligste voor TC? (Die gaat dan nl naar hem)

17 minutes ago, Clouds said:

@Marcel loves E6 Ik heb ze alletwee en kan je zeggen dat de Keeppower langer mee gaat m.b.t. de arbeidsduur. Zowel deze als de groene Efest zijn beide even veilig. 

Thx. :duim

16 minutes ago, Bobby said:

@Marcel loves E6 Ik zou even vragen welke mod de beginner heeft en dan kijken wat er in de specs van die mod staat over de maximale stroom. TC kan alleen met een regulated mod en die mods hebben allemaal een maximale stroom bescherming.

Zoals gezegd gaat het om de pico mega.

Just now, Marcel loves E6 said:

Dat zou dus betekenen dat ik met de keeppower(15a) of de efest(20a) niet goed zit?

Omdat het om een beginner gaat zou ik geen risico nemen. Die spec is er niets voor niets.

Ik zou kijken wat Mooch heeft gestest en dan de beste kiezen, maar dat is nog een uitdaging want volgens hem levert geen van de 26650's die hij heeft getest de geadverteerde continue stroom. Zover ik kan zien komt de iJoy 40A 4200mAh 26650 nog het meest in de buurt; https://www.e-cigarette-forum.com/forum/threads/ijoy-40a-4200mah-26650-bench-test-results-overrated-but-a-great-30a-battery.764411/

• Like 2

Just now, Marcel loves E6 said:

Even een vraagje tussendoor: Waarom adviseert eleaf voor de pico mega dan 35a continuous die dus eigenlijk geen enkele batterij kan leveren? Da's toch onrealistisch?

Dat is om ervoor te zorgen dat Eleaf nooit iets te verwijten valt als zo'n ding ontploft: dat komt dus omdat je de verkeerde batterij hebt gebruikt!

Je leest hetzelfde trouwens ook bij de batterij specificaties van veel single 18650 mods. En misschien is dit ook wel de reden dat veel rewrappers nogal ruimhartig ampère ratings aan de batterijen toekennen. 

• Like 1

1 minute ago, The Unknown said:

Ik kom de aspire 26650 nergens tegen bij mooch, ligt dit aan mij? kippig?

Waarschijnlijk staat die nog op zijn wachtlijst. Tenslotte heeft hij ook nog een baan nodig om zijn geld mee te kunnen verdienen!

Zelf wacht ik met smart op de test van de Aspire 1100mAh 18350 (voorheen bekend als de 1300mAh 18350): ik weet dat Mooch die binnenkort onder handen neemt :-)

• Like 1

Zeker met TC (een starter met TC laten beginnen vind ik sowieso nogal wat extra denkwerk wat onnodig is, maar goed) zul je nooit hele hoge vermogens vragen van de accu.

Ook al stel je hem in op maximaal aantal Watts, de Temp Control slaat dan snel in en zal gaan terugregelen omdat de temperatuur anders te hoog word.

Voor mij geen enkele aanleiding om te twijfelen aan alle hierboven genoemde accu's :duim 

Dat Eleaf maar wat neerzet blijkt alleen al uit het gegeven dat ze voor 18650 gebruik een lagere continues current neerzetten dan voor een 26650 :wink 

• Like 2