Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Precies zoals @Sledge het zegt. De dns is nog niet geüpdatet in je browser (of elders op pc/netwerk) waardoor de naam dampforum.nu nog refereert aan het vorige ip adres en deze dus niet gevonden wordt. Dit is ook een cache probleem en zal zich sowieso vanzelf oplossen. Alles uitzetten, inclusief router, helpt misschien maar dat weet ik niet zeker. Daarvoor zit ik niet diep genoeg in deze materie 

ps. Aangezien het op je telefoon wel werkt is router uitzetten overbodig. Pc opnieuw opstarten is misschien de moeite waard

Edited by Tamara
  • Like 1
Posted
43 minutes ago, Moppersmurf Digi-Romeo said:

En we hadden nog wel zo'n mooie tijd..  :huil

We kunnen jou nog wel een weekje buiten zetten hoor ?

Posted

Hold your horses gents ..... niets is wat het lijkt, alles is compleet tits up gegaan. Alles verliep voorspoedig, de mirror draaide als een zonnetje en het was tijd om de nieuwste copy van de database en attachments op de nieuwe server te gooien. Wat er toen gebeurde ........ ja, dat weet ik eigenlijk niet eens helemaal, maar het was niet goed. Inmiddels was het diep in de nacht en heb ik de DNS terug gezet naar de oude server.

Back to square one en ik ga het zeer binnenkort het nog een keertje overdoen.

• Like 3
  • Thanks 2
Posted
On 9/26/2021 at 10:06 AM, Sledge said:

Hallo lieve dampers,

Even dit topic misbruiken, want we gaan binnenkort van server verhuizen. Onze huidige server op Ubuntu 16.04 is end of life en derhalve wordt het tijd voor een nieuwe omgeving, niet dat jullie daar in gebruik effectief iets van zullen (moeten) merken ~als het goed is~ hoewel ik goede hoop heb dat de badges zullen gaan werken :lol.

Enfin, lang verhaal kort, mijn agenda is wat rommelig, dus een exacte tijd/datum heb ik niet, maar dikke kans dat het dampforum komende week even een dagje offline is. In dat geval geen paniek, we komen weer terug in de lucht. Op hetzelfde domein, hoewel met een ander IP adres. Geen haast met refreshen, we zien jullie de volgende dag wel weer.

Wish me luck!

11 hours ago, Sledge said:

Hold your horses gents ..... niets is wat het lijkt, alles is compleet tits up gegaan. Alles verliep voorspoedig, de mirror draaide als een zonnetje en het was tijd om de nieuwste copy van de database en attachments op de nieuwe server te gooien. Wat er toen gebeurde ........ ja, dat weet ik eigenlijk niet eens helemaal, maar het was niet goed. Inmiddels was het diep in de nacht en heb ik de DNS terug gezet naar de oude server.

Back to square one en ik ga het zeer binnenkort het nog een keertje overdoen.

Welkom op de nieuwe server .... heb nog een paar kleine hikjes op te poetsen, maar we zijn er weer!

Het was nog een beetje geklungel met wat plugins en achteraf bleek een stomme setting in de editor te vloeken met de nieuwe PHP versie. Zucht.

(en ja, de badges zijn nu echt onderweg)

• Thanks 16
Posted (edited)

Haha @badges, let the popularity "race" commence:huil.

Hmm.. bij nader inzien.. ik zie dat vrijwel iedereen al op 8/9 of zelfs 10/10 zit.

Zo jammer.. ik hoopte op 100 badges.. oh well ;)

Edited by MrSmiley
  • Like 1
  • Haha 1
Posted

Laat dat maar aan @Sub-Ωhmover @MrSmiley, die weet daar wel raad mee.

Overigens is de puntentelling nu vanaf 01 Jan 2017 gedaan. Daar heb ik mijn eigen account geen eer mee gedaan, maar het leek me een aardige middenweg tussen de huidige bezetting en wat statistiek. 

Daarnaast kon het natuurlijk niet zo zijn dat de telling vandaag nog niet zou zijn afgerond :tomaat

Maar bovenal is er in het verre verleden een migratie gedaan (vanaf SMF naar IPS forum software) en ik heb het vermoeden dat de badge telling daar op stuk loopt en in een endless loop blijft hangen. Maar met jullie goedkeuring wil ik het gerust proberen :grins

• Like 1
  • Thanks 1
Posted
Sledge
This post was recognized by Sledge!

"Hier heb je een sticker voor je hulp ;P"

Sub-Ωhm was awarded the badge 'Great Support' and 10 points.

47 minutes ago, Sledge said:

Overigens is de puntentelling nu vanaf 01 Jan 2017 gedaan. Daar heb ik mijn eigen account geen eer mee gedaan...

Ook die van mij en een aantal anderen niet, persoonlijk maakt het mij niets uit.

47 minutes ago, Sledge said:

Maar bovenal is er in het verre verleden een migratie gedaan (vanaf SMF naar IPS forum software) en ik heb het vermoeden dat de badge telling daar op stuk loopt en in een endless loop blijft hangen. Maar met jullie goedkeuring wil ik het gerust proberen :grins

Mochten er leden zijn die dat wel graag willen dan mogen die leden allemaal een persoonlijke dm naar @Sledgesturen 😎👍

• Haha 3
Posted (edited)

Voor degenen die mij voldoende kennen, ik - trachtte - een poging tot humor te doen. 

Ik geef niks om badges, likes etc hoor :bloos. Gewoon jezelf zijn hier en meedoen als je er belangstelling in hebt is meer dan voldoende :blab

Edited by MrSmiley
  • Like 2
  • Thanks 1