Tamara Posted September 30, 2021 Posted September 30, 2021 (edited) Precies zoals @Sledge het zegt. De dns is nog niet geüpdatet in je browser (of elders op pc/netwerk) waardoor de naam dampforum.nu nog refereert aan het vorige ip adres en deze dus niet gevonden wordt. Dit is ook een cache probleem en zal zich sowieso vanzelf oplossen. Alles uitzetten, inclusief router, helpt misschien maar dat weet ik niet zeker. Daarvoor zit ik niet diep genoeg in deze materie ps. Aangezien het op je telefoon wel werkt is router uitzetten overbodig. Pc opnieuw opstarten is misschien de moeite waard Edited September 30, 2021 by Tamara 1
SucksToBeDennis Posted September 30, 2021 Posted September 30, 2021 @Tamara en @Sledge bedankt. ik heb wat zitten kloten en nu doet die het wel weer op me comp 3
Moppersmurf aka Kutsmurf Posted September 30, 2021 Posted September 30, 2021 Zelfs hier doet het forum het weer. En we hadden nog wel zo'n mooie tijd.. 1
Sub-Ωhm Posted September 30, 2021 Posted September 30, 2021 43 minutes ago, Moppersmurf Digi-Romeo said: En we hadden nog wel zo'n mooie tijd.. We kunnen jou nog wel een weekje buiten zetten hoor ?
Foggy Posted September 30, 2021 Posted September 30, 2021 Is de 'overgang' al klaar dan? Heb in de tussentijd maar even een ander forumpje erbij 'genomen'. Ben ik nu bigaforumist? 1
Steamboy Posted September 30, 2021 Posted September 30, 2021 (edited) Als dit de complete verhuizing van server is, prima job geleverd, @Sledge, compliment !! Edited October 1, 2021 by Steamboy
Foggy Posted October 1, 2021 Posted October 1, 2021 (edited) Ik heb er weinig van gemerkt. Is maar even off line geweest. Echt top gedaan @Sledge Edited October 1, 2021 by Foggy
Sledge Posted October 1, 2021 Author Posted October 1, 2021 Hold your horses gents ..... niets is wat het lijkt, alles is compleet tits up gegaan. Alles verliep voorspoedig, de mirror draaide als een zonnetje en het was tijd om de nieuwste copy van de database en attachments op de nieuwe server te gooien. Wat er toen gebeurde ........ ja, dat weet ik eigenlijk niet eens helemaal, maar het was niet goed. Inmiddels was het diep in de nacht en heb ik de DNS terug gezet naar de oude server. Back to square one en ik ga het zeer binnenkort het nog een keertje overdoen. 3 2
Moppersmurf aka Kutsmurf Posted October 1, 2021 Posted October 1, 2021 Nog een keer down? Neem de tijd! Ik ontwikkel me in een steeds betere minnaar hierdoor 3
Sub-Ωhm Posted October 1, 2021 Posted October 1, 2021 29 minutes ago, Moppersmurf Digi-Romeo said: Neem de tijd! Oh, daarom heb je van de week mijn horloge overgenomen ? 2
Moppersmurf aka Kutsmurf Posted October 1, 2021 Posted October 1, 2021 Wauw Suppie, dat zou voor mij een reden kunnen zijn om een smartwatch te willen!
Sledge Posted October 1, 2021 Author Posted October 1, 2021 On 9/26/2021 at 10:06 AM, Sledge said: Hallo lieve dampers, Even dit topic misbruiken, want we gaan binnenkort van server verhuizen. Onze huidige server op Ubuntu 16.04 is end of life en derhalve wordt het tijd voor een nieuwe omgeving, niet dat jullie daar in gebruik effectief iets van zullen (moeten) merken ~als het goed is~ hoewel ik goede hoop heb dat de badges zullen gaan werken . Enfin, lang verhaal kort, mijn agenda is wat rommelig, dus een exacte tijd/datum heb ik niet, maar dikke kans dat het dampforum komende week even een dagje offline is. In dat geval geen paniek, we komen weer terug in de lucht. Op hetzelfde domein, hoewel met een ander IP adres. Geen haast met refreshen, we zien jullie de volgende dag wel weer. Wish me luck! 11 hours ago, Sledge said: Hold your horses gents ..... niets is wat het lijkt, alles is compleet tits up gegaan. Alles verliep voorspoedig, de mirror draaide als een zonnetje en het was tijd om de nieuwste copy van de database en attachments op de nieuwe server te gooien. Wat er toen gebeurde ........ ja, dat weet ik eigenlijk niet eens helemaal, maar het was niet goed. Inmiddels was het diep in de nacht en heb ik de DNS terug gezet naar de oude server. Back to square one en ik ga het zeer binnenkort het nog een keertje overdoen. Welkom op de nieuwe server .... heb nog een paar kleine hikjes op te poetsen, maar we zijn er weer! Het was nog een beetje geklungel met wat plugins en achteraf bleek een stomme setting in de editor te vloeken met de nieuwe PHP versie. Zucht. (en ja, de badges zijn nu echt onderweg) 16
MrSmiley Posted October 2, 2021 Posted October 2, 2021 (edited) Haha @badges, let the popularity "race" commence. Hmm.. bij nader inzien.. ik zie dat vrijwel iedereen al op 8/9 of zelfs 10/10 zit. Zo jammer.. ik hoopte op 100 badges.. oh well ;) Edited October 2, 2021 by MrSmiley 1 1
Sledge Posted October 2, 2021 Author Posted October 2, 2021 Laat dat maar aan @Sub-Ωhmover @MrSmiley, die weet daar wel raad mee. Overigens is de puntentelling nu vanaf 01 Jan 2017 gedaan. Daar heb ik mijn eigen account geen eer mee gedaan, maar het leek me een aardige middenweg tussen de huidige bezetting en wat statistiek. Daarnaast kon het natuurlijk niet zo zijn dat de telling vandaag nog niet zou zijn afgerond Maar bovenal is er in het verre verleden een migratie gedaan (vanaf SMF naar IPS forum software) en ik heb het vermoeden dat de badge telling daar op stuk loopt en in een endless loop blijft hangen. Maar met jullie goedkeuring wil ik het gerust proberen 1 1
Sub-Ωhm Posted October 2, 2021 Posted October 2, 2021 This post was recognized by Sledge! "Hier heb je een sticker voor je hulp ;P" Sub-Ωhm was awarded the badge 'Great Support' and 10 points. 47 minutes ago, Sledge said: Overigens is de puntentelling nu vanaf 01 Jan 2017 gedaan. Daar heb ik mijn eigen account geen eer mee gedaan... Ook die van mij en een aantal anderen niet, persoonlijk maakt het mij niets uit. 47 minutes ago, Sledge said: Maar bovenal is er in het verre verleden een migratie gedaan (vanaf SMF naar IPS forum software) en ik heb het vermoeden dat de badge telling daar op stuk loopt en in een endless loop blijft hangen. Maar met jullie goedkeuring wil ik het gerust proberen Mochten er leden zijn die dat wel graag willen dan mogen die leden allemaal een persoonlijke dm naar @Sledgesturen 😎👍 3
SucksToBeDennis Posted October 2, 2021 Posted October 2, 2021 zolang het forum werkt vind ik het prima 😉 Puntentelling is leuk als extra maar meer ook niet 😛 1
Moppersmurf aka Kutsmurf Posted October 2, 2021 Posted October 2, 2021 1 hour ago, Sub-Ωhm said: Mochten er leden zijn die dat wel graag willen dan mogen die leden allemaal een persoonlijke dm naar @Sledgesturen 😎👍 Anders even zijn telefoonnummer hier vermelden. Er gaat tenslotte niks boven directe communicatie 2
MrSmiley Posted October 2, 2021 Posted October 2, 2021 (edited) Voor degenen die mij voldoende kennen, ik - trachtte - een poging tot humor te doen. Ik geef niks om badges, likes etc hoor . Gewoon jezelf zijn hier en meedoen als je er belangstelling in hebt is meer dan voldoende Edited October 2, 2021 by MrSmiley 2 1
Foggy Posted October 2, 2021 Posted October 2, 2021 45 minutes ago, Sledge said: No problemo 088 114 9494 Op welke afdeling zit je? 4
Professor X Posted October 2, 2021 Posted October 2, 2021 Thanks @Sledge vanuit een zonnige oord! 1 1
Professor X Posted October 2, 2021 Posted October 2, 2021 BTW wat houden die badges allemaal in eigenlijk? Bij mij staat er cirosstratus. Klinkt wel Grieks joh.. krijg er honger van 1
Sledge Posted October 2, 2021 Author Posted October 2, 2021 Een mouse-over onthuld het @Zen Master Jay, in je profiel vindt je er nog meer met uitleg.... https://dampforum.nu/profile/8321-zen-master-jay/badges/ 1
Recommended Posts