Jump to content

Welkom bij versie 4.7.x


Recommended Posts

5 hours ago, Eelco said:

@Sub-Ωhm: ik heb geen idee hoe het cms de themes laad (samen met de overige stijlbladen) maar ik kan het in de webinspector (van mijn browser) eruit krijgen.

 

Ik heb nog een paar dagen vacantie: wil je dat ik er eens war beter naar kijk?

 

Ongewtijfeld ook in naam van Sub-Ohm zeg ik: ja graag @Eelco:grins 

 

Ik heb dat thema destijds speciaal voor hem bewaard, ondanks de fout, met dezelfde motivatie van hem toen als nu. Liever een brak dark theme dan no dark theme at all. 

 

Maar er zijn buiten het systeem om wat dingen aangepast. De software laat ons alles aanpassen w.b.t. kleur, behalve de postvelden (of hoe noem je dat, reactiekaders? typevlakken? berichtramen?), daarin is niet voorzien in de software. (Hoe ridicuul dat ook is...). Dus daar heeft een slimmerik iets geforceerd of zo. Ik weet niet of dat je dan op het goede spoor zet t.a.v. de fout met het laden van de foto's, maar het leek me handige informatie. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, wahanassatta said:

Ongewtijfeld ook in naam van Sub-Ohm zeg ik: ja graag @Eelco:grins 

:ja

cms, webinspector, klinkt mooi, maar van dat soort technische dingen heb ik de ballen verstand.

(Kleurtjes aanpassen lukt me wel :jolleke, ben al blij dat deze versie nog darker is en alles i.i.g. weer te lezen is)

 

Maar wanneer jij er op een of andere manier tips and tricks voor hebt zijn die van harte welkom, @wahanassatta is de man van de thema techniek, dus hij begrijpt vast waar je het over hebt.

 

 

Edit, Mogge @Sledge

Link to comment
Share on other sites

Geen idee hoe ik het moet doen maar ik vind het fijn als de nieuwe berichten in b.v. dit topic eerst vermeld worden in plaats van helemaal aan het einde op de laatste pagina.

als ik op de ongelezen berichten pagina zit dan kan ik dat wel veranderen maar in het geselecteerde topic zelf niet,

is het mogelijk om dat aan te passen of moet ik daar mee leren leven?.

Edited by Carlo bravo
Link to comment
Share on other sites

53 minutes ago, Phes62 said:

Misschien off topic maar kan ik de spellingscontrole ook op een of andere manier op NL instellen? Heb nu perfecte engelse teksten maar werkt niet echt.

Taal staat op NL

Dat is een browser instelling. Kortom, kun je zelf instellen, heeft niets met het forum of de website te maken. 

 

40 minutes ago, Carlo bravo said:

Geen idee hoe ik het moet doen maar ik vind het fijn als de nieuwe berichten in b.v. dit topic eerst vermeld worden in plaats van helemaal aan het einde op de laatste pagina.

als ik op de ongelezen berichten pagina zit dan kan ik dat wel veranderen maar in het geselecteerde topic zelf niet,

is het mogelijk om dat aan te passen of moet ik daar mee leren leven?.

Ik vrees dat je er mee moet leren leven. Bij de meeste forum software is dat wel een algemene instelling, zo ook bij deze en er is gekozen voor deze opzet. 

Ik geloof niet dat er een gebruikersinstelling is om dat om te draaien. 

  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

@Carlo bravo Heb je de Activity stream al ontdekt? Je kunt de tab "Activity" bovenaan elke pagina vinden (of in de mobiele versie in het "hamburger"-menu ≣ Menu). Dat is meer à la "tijdlijn" zoals op social media gebruikelijk is (een "forum" is gewoon een ander beestje, wat meermaals doodverklaard is, maar zijn nut en bestaansrecht gelukkig toch nog vaak bewijst :wink).

Je kunt ook je eigen activity stream samenstellen, zie de Forumwiki: Activity stream maken of wijzigen.

 

En ook op Home kun je met de nieuwe forumversie een "Fluid"-indeling kiezen, zie:

On 13-8-2017 at 10:48, Sledge said:

Overigens zit er een functie in, waar ik denk dat sommige doorgewinterde dampforummers wel gelukkig van zullen worden .....

20170813_104528-Forums - Dampforum.nu.png

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Dan heb je misgeklikt of getikt. Het gekleurde balletje of sterretje stuurt je altijd naar het eerste ongelezen bericht.

 

Niet naar het laatste nieuwe btw, maar naar het eerste ongelezen bericht. Als je dus nog niks in dat topic gelezen hebt, springt ie inderdaad naar pagina 1

Edited by Madman
samengevoegd
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Carlo bravo said:

 

Bij mij springt hij naar het eerste bericht op pagina 1. 

Dat is vreemd, ik bedoel het bolletje dat zeg maar in de kantlijn staat, voor de titel van het topic, als je daarop klikt kom je inderdaad op de eerste post uit. Dit werkt overigens alleen als het bolletje of sterretje donker gekleurd is ten teken dat er iets nieuws is gepost.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

On 13/08/2017 at 10:48, Sledge said:

We laten style-goeroe @wahanassatta nog wel even de templates na lopen :duim

 

 

Overigens zit er een functie in, waar ik denk dat sommige doorgewinterde dampforummers wel gelukkig van zullen worden .....

20170813_104528-Forums - Dampforum.nu.png



HEEL FIJN!

Edited by monotom
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Op de eerste plaats, complimenten voor de geslaagde update van de forum software !

Ik ben er in ieder geval blij mee. Ik heb nog wel twee vraagjes, geen wereld probleem, maar wel dingetjes die mij  irriteren. :

 

-     Kan er iets veranderd worden aan het ruimte verschil voor het typen van je tekst wanneer je op een topic reageert en wanneer je deze reactie post ?

      Hierdoor wordt vaak je tekstuele layout in de war gestuurd en worden zinnen vroegtijdig afgebroken.

 

-     Kunnen de te gebruiken emoticons allemaal in één keuze veld geplaatst worden ?

      Nu krijg je de keuze uit een stuk of 25, waarna je op "Categories" moet klikken om de beschikking te krijgen over 99 stuks. 

 

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

42 minutes ago, Steamboy said:

Kan er iets veranderd worden aan het ruimte verschil

Is mij ook opgevallen... @Sledge ?

43 minutes ago, Steamboy said:

Kunnen de te gebruiken emoticons allemaal in één keuze veld geplaatst worden ?

We zijn op de achtergrond bezig met de smileys, kan og wel ffies duren ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Steamboy said:

 Kan er iets veranderd worden aan het ruimte verschil voor het typen van je tekst wanneer je op een topic reageert en wanneer je deze reactie post ?

      Hierdoor wordt vaak je tekstuele layout in de war gestuurd en worden zinnen vroegtijdig afgebroken.

Ik weet niet helemaal zeker of ik je begrijp. 

 

4 hours ago, Steamboy said:

-     Kunnen de te gebruiken emoticons allemaal in één keuze veld geplaatst worden ?

      Nu krijg je de keuze uit een stuk of 25, waarna je op "Categories" moet klikken om de beschikking te krijgen over 99 stuks. 

Helaas niet, vind het zelf ook vrij irritant 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Steamboy said:

Kan er iets veranderd worden aan het ruimte verschil voor het typen van je tekst wanneer je op een topic reageert en wanneer je deze reactie post ?

Hierdoor wordt vaak je tekstuele layout in de war gestuurd en worden zinnen vroegtijdig afgebroken.

 

Ik denk dat @Steamboy netjes een return geeft zodra hij het eind van het invoerveld bereikt heeft om een nieuwe regel te beginnen? Aangezien het veld minder breed is dan de weergave van een post staan de regeleindes dan op een andere plek dan de bedoeling is.

 

…maar wellicht wordt er iets anders bedoelt (ik raad er ook maar naar).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik zal proberen een voorbeeldje te geven.

 

Dit wordt een zin, die in dit ingave blok, een bepaalde lengte bereikt op één regel. Echter wanneer ik op submit klik en de zin wordt gepubliceerd, staat hij soms op twee regels.

 

 

En dan krijg je van die rare tekstuele layouts, waarbij bv één woordje, wordt afgekapt en op de volgende regel terecht,

komt.

Zoals ik nu kunstmatig heb

gedaan.

Snappen jullie wat ik

bedoel ?  

 

Misschien doe ik ook wat fout, maar ik vind het vreemd en lastig. Om een geschreven stuk leuk leesbaar te houden, zou het eigenlijk zo moeten zijn, dat wat hier op één regel past,

in de gepubliceerde versie ook op één regel past.

 

 

 

 

Bekijk nu de laatste twee zinnen, dit bedoel ik.......het woordje "past", stond op dezelfde regel.

 

 

 

 

Edited by Steamboy
Link to comment
Share on other sites

Dan is het inderdaad wat @Eelco zegt......Jij drukt zelf op <enter> op het eind van de regel, zoals je vroeger met een typmachine zou doen. Maar dat hoeft niet in de teksteditor, want die bepaalt zelf wanneer de volgende regel begint.

Dit is tegenwoordig bijna overal zo, door de responsiveness van websites. Die schaalt iedere website aan de hand van de grootte van het venster of scherm, waardoor het er op ieder toestel of venstergrootte goed uit blijft zien.

 

Dus devies is eigenlijk: Gewoon door blijven typen aan het eind van de regel en t komt vanzelf goed. Alleen enteren wanneer je iets echt op een nieuwe regel wilt hebben

Link to comment
Share on other sites

@Madman,

Het woordje "past" stond in het verlengde van de regel. En de vraag is waarom wordt hij verplaatst naar een tweede regel.

Waarschijnlijk omdat beide ingave velden niet even groot zijn. Dat heeft niets met mijn "enter" na het woordje "past" te maken.

Wanneer ik geen "enter" na het woordje "past"geef, gaat hij ook naar de volgende regel.

Jij en ik bepalen wanneer we naar een volgende regel gaan en niet deze software.

Alleen wanneer jij of ik hele regels vol typen, dan gaat hetgeen in werking waar jij het over hebt. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...