Jim Posted August 17, 2017 Share Posted August 17, 2017 (edited) De echte versie van deze RDA word gemaakt door Dee Mods, verkocht via een Facebookgroep dus voor veel mensen niet te bemachtigen en prijs van 100+€. Gelukkig maken goede cloners zoals SXK en YFTK deze producten ook, en die kwaliteit en prijs is voor mij wel haalbaar. Heb de RDA hier gekocht: 3fvape SXK Solo RDA En je kan ook een Ultem topcap apart aankopen: 3fvape SXK Solo RDA ultem topcap Heb deze RDA met een specifieke reden gekocht want dit is niet iets wat ik als ADV zou gebruiken, daarvoor is de airflow veel te klein. Maar ik kom wel regelmatig op publieke of werkgerelateerde plaatsen waar grote wolken blazen "not done" is, en daar komt deze RDA erg handig van pas. Ik hou altijd wat rekening met mijn omgeving, sta niet overal grote wolken te dampen. De Solo RDA heeft dus een zeer beperkte airflow, het is wel mogelijk om een degelijke wolk te dampen maar niet zoals alle andere RDA's die ik bezit. Wat krijg je: - De Solo RDA uiteraard in de gekende SXK verpakking - Veel reserve o-ringen en 2 extra build deck schroeven - Gewone 510 pin en een squonkpin - 2 inbussleutels Zoals je ziet een kleine 22mm RDA met een sober uiterlijk. Je ziet ook de kleine airflow opening waar ik het eerder over had. Enkel bovenaan de topcap wat info. Driptip is gewoon een 510 formaat. De topcap is gemaakt uit delrin/pom, zelfde materiaal als de driptip. Dit gaat niet snel warm worden. Info onderaan. Je ziet daar nog een o-ring zitten, dit was eerst wat verwarrend en zag het nut er niet van tot ik wat online ben gaan zoeken. Als de RDA op je mod geschroefd is en drukt op de RDA kan je deze zonder los te schroeven nog een halve slag extra draaien. Dit heeft enkel als functie dat je de gaten van de airflow kan richten, weg van je mod of gezicht en vermijd je condens op je mod. Voor sommige mensen misschien handig, voor mij persoonlijk helemaal overbodig. Het build deck heeft een design dat je wel vaker ziet bij 22mm flavor RDA's. 2 grote posts aan de zijkant van het build deck en de coil centraal van het deck, met airflow die via de posts rechtstreeks op je coil komt. Zoals bijna altijd is de afwerking van de build deck bij SXK producten deftig en goed uitgevoerd. Je ziet hier dat de airflow hoog in de topcap binnen komt en dan schuin naar onder loopt om onder je coil uit te komen. De build deck schroefjes zijn vrij degelijk, maar ik kan wel aanraden om niet de bijgeleverde inbussleutel te gebruiken. Deze sleutel zit wat losjes in de schroeven, en die schroeven ga je dus snel strippen met die sleutel. In deze RDA is het niet de bedoeling dat je aanzienlijke alien of clapton coils gaat gebruiken, er is niet genoeg airflow om zulke coils optimaal te benutten. Dus heb ik gekozen voor een microcoil van deze 22awg Flatwire Ni80 draad. Coil geplaatst en ziet ook de positie van de coil ten opzichte van de airflow, de airflow raakt net de onderkant van de coil wat dus perfect is. Pulsen van de coil. 0.34ohm is voor mij goed, meeste mensen die deze RDA kopen zullen wel een iets hogere waarde gaan gebruiken denk ik. Wicken met mijn favoriete Native Wicks katoen. Job done. En een pic van deze kleine RDA op een kleine mechanical squonker. De perfecte setup voor als ik ergens kom waar ik niet van ver wil opgemerkt worden met mijn damper. Om te laten zien dat deze RDA wel degelijk klein is heb ik een vergelijk gemaakt met een reeks andere 22mm flavor chasing RDA's. Van links naar rechts: Mulciber - Solo - Wasp - Hadaly - Soul S - Hussar - Zion Mijn bevindingen: - Zeer leuke en kleine flavor RDA - Airflow is beperkt en denk dat menig MTL damper deze RDA ook zeer zeker gaat kunnen gebruiken en kan van genieten! - Smaak is zeer zeer goed! - Build deck is zeer makkelijk op de bouwen en kwaliteit is goed - O-ringen zijn zeer goed, hebben wel een druppel liquid nodig om de delrin topcap makkelijk op en af te krijgen - Build deck schroefjes zijn ok, maar het blijft een clone en die staan niet bekent om kwaliteitsvolle schroeven te gebruiken Maar als je een beetje voorzichtig bent en een degelijke sleutel gebruikt is er geen probleem Edited August 17, 2017 by Jim 5 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
drugarth Posted August 18, 2017 Share Posted August 18, 2017 Nice! Heb net mijn eerste squonk mods bestelt, dus jouw reviews komen goed van pas! nog advies: deze of de mulciber voor restricted DL? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted August 18, 2017 Author Share Posted August 18, 2017 De Mulciber heeft meer airflow opties dan deze. Maar deze Solo is makkelijker is gebruik, groter build deck en dieper juice well. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts