SubVapeLeon Posted August 20, 2017 Share Posted August 20, 2017 Na lang wachten toch een geschreven review van de Tigertek Springer X RDA De verpakking is netjes maar saai. Er staat op het wikkel gedrukt welke kleur je in het doosje vind. Deze RDA is leverbaar in; - ss, - zwart, - goud, - regenboog Ik heb gekozen voor de aparte kleur "regenboog". Wat zit er in de verpakking? - Uiteraard de RDA - Inclusief ultem en PCV? driptip - Een setje o-ringen - Extra veren voor de posts - Setje reserve schroefjes - 2 coils inclusief katoen Het viel me direct op dat er op de posts meerdere soorten gaten gemaakt zijn voor het plaatsen van je coils. In eerste instantie dacht ik dat dat wel makkelijk zou zijn met het plaatsen van de coils. Mijn gedachte was 1 buitenste en 1 binnenste voor 1 coil en aan de andere kant het zelfde. Deze vlieger gaat mooi niet op. Je dient de beide binnenste of beide buitenste van de ronde of vierkante gaten te gebruiken. De maten van deze gaten zijn namelijk verschillend, waardoor je coils "los" zouden zitten wanneer je dit gecombineerd zou doen. Voordeel van deze verschillende maten is wel dat je voor nagenoeg elk type coil een geschikt gat hebt. Nadat alles een UC badje heeft gehad, ben ik coils gaan draaien en deze geplaatst. Het is een alien SS316L dual coil setup geworden, welke op 0.16Ω uitkomt. Even gelijk laten opgloeien en hoppa... katoen er in. Lekker primen met mijn favoriete DIY (Kanzi clone) en het diepe juicewell vullen. Mijn conclusie: De setup zoals ik deze nu gemaakt heb geeft van 40 tot 85 watt en heerlijke damp. Vanaf ongeveer 70 watt wordt de damp ietsje warmer (duh) en komt de smaak echt goed tot zijn recht. Omdat ik de Kanzi Clone in mijn dagelijkse vape routine heb zitten, ken ik deze heel goed en weet ik ook hoe deze hoort te smaken. Wat betreft deze smaak: TOP! Deze RDA doet het geweldig. Ik durf te zeggen, bijna net zo goed als de Vandy Vape Pulse 22. Aangezien ik hier heb gekozen voor een lage weerstand in een dual coil setup, is dit ook normaal. De Pulse 22 heeft single coil. Een nadeel vind ik dat er geen BF (squonk) pin bijgeleverd wordt en vooralsnog ook niet los te bestellen is. Het veren systeem werkt super. Ik vraag me wel af hoe lang deze veren "strak" blijven. Ik heb ervoor gekozen de delrin driptip/cap te gebruiken (hoewel daar over het algemeen niet mijn voorkeur ligt) en daar heb ik geen spijt van gehad. Voor de prijs (in mijn geval $29,69 inclusief verzenden bij efun.top) is het zeker de moeite waard deze aan de collectie toe te voegen. In de kast staan nog een aantal drippers, maar dit is tot nog toe de enige dual coil die me echt voldoening geeft. 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kurt Posted August 20, 2017 Share Posted August 20, 2017 Dus ga je hem niet meer verkopen :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubVapeLeon Posted August 20, 2017 Author Share Posted August 20, 2017 (edited) 2 hours ago, K&H said: Dus ga je hem niet meer verkopen :-) Klopt. Volgens mij had ik dat topic al lang gesloten? Edited August 20, 2017 by SubVapeLeon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts