Jim Posted September 4, 2017 Share Posted September 4, 2017 (edited) Digiflavor Aura RDA is tot stand gekomen door een samenwerking van Digiflavor en de bekende Youtube reviewer DJLSB Vapes. Het is een meer dan betaalbare RDA geworden met tal van opties en extra's. Te koop in zowat elke Chinese webshop tussen 24 en 30€ en in mijn lokale shop van 30.90€. Zelf heb ik maar weinig RDA's met bottom airflow, ben er nooit geen echte fan van geweest omdat het meestal slecht afliep. Ofwel overdrippen, ofwel liep de liquid van de coils af en rechtstreeks in de airflow opening. Maar deze RDA leek me erg goed, hoge positie van de airflow opening en een diep juice well. Die 2 dingen in combinatie met sqounken leek me erg goed. Wat krijg je: - De Aura RDA - 2x 810 driptip en een 510 adapter - Reserve o-ringen - Reserve build deck schroeven - 2 verschillende maten van coiling jigs - Schroevendraaier - Squonk 510 pin - 2 stainless steel spaced coils Uiterlijk een mooie RDA, sober logo en de lijntjes onderaan maken het plaatje kompleet. Onder het ultem plaatje vind je deze info terug. Je ziet hier ook duidelijk de werking van de bottom airflow. Alle onderdelen uit elkaar. Standaard zit de squonk pin niet in de RDA, deze is makkelijk te wisselen. Zoals je op onderstaande foto ziet komt de squonk pin iets hoger dan het deck. Persoonlijk vind ik dit beter omdat niet onmiddelijk al het teveel aan liquid terug in het flesje word gezogen. Deze tools krijg je bij de RDA. - schroevendraaier - 2x coil jig 2.5mm - 2x coil jig 3mm Een ervaren builder zal deze tools zelf al wel bezitten, maar het is toch erg leuk dat je al deze tools krijgt want het komt altijd wel eens van pas. Het build deck is goed gemaakt en simpel om te builden, grote stevige schroeven houden de klemmen op plaats. Builden: Standaard krijg je ook 2 spaced stainless steel (clapton?) coils, die kan je simpelweg monteren met de bijgeleverde 3mm coil jig. Omdat het spaced coils zijn heb je geen enkel werk om de hotspots te verwijderen, de coil gloeien onmiddelijk perfect op. 0.25ohm, laat dat nu net mijn favoriete waarde zijn. Wicken: Hiervoor gebruik ik mijn favoriete katoen, Native Wicks. Mooi fluffy katoen, en op deze lengte knip ik het katoen af. Katoen raakt juist de bodem van het deck. Juiced en klaar voor gebruik. Zo gebruik ik de airflow, bovenaan afgesloten en onderaan een klein stukje dicht. Ik gebruik dus enkel de bottom airflow. Foto op een mechanical squonker, Steambully squonker. En als gewone RDA op een gereguleerde mod, de Lost Vape Paranormal DNA75C. Mijn bevindingen: - Hoge kwaliteit en afwerking van deze toch alles behalve kostelijke RDA. - O-ringen zijn perfect. - Build deck en schroeven zijn ook perfect, deze build deck schroeven ga je niet snel strippen. - Vele extra's zoals de building tools en 2 mooie SS coils. - Bottom airflow is zeer "smooth", de andere zijdelingse airflow vind ik persoonlijk overkill en overbodig. - Smaak is op punt en zeer goed! - Voor deze lage prijs vind ik het echt een topper, heb RDA's die dubbel zo veel kosten en minder goed zijn. Edited September 5, 2017 by Jim 8 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
/Marc/ Posted September 8, 2017 Share Posted September 8, 2017 @Jim Weer een mooie review gemaakt kerel en idd,zoals je het omschrijft,degelijke rda met veel extra'tjes voor een mooi prijsje. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted September 8, 2017 Author Share Posted September 8, 2017 Thanks! Ben nog steeds tevreden over de Aura, staat zeker in mijn top 3 van beste budgetvriendelijke RDA's. Dit weekend wel eens een andere build plaatsen, de standaard bijgeleverde coils zijn goed maar ik denk dat het nog beter kan worden met andere coils. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
/Marc/ Posted September 8, 2017 Share Posted September 8, 2017 @Jim Ik had hem ook meteen opgebouwd met de coils die er bij zaten, zelf bouw ik in mijn drippers het liefst een kanthal draad 24ga, een 9 à 10 wikkelingen en een ID van 3.5 Dampt fijn op 50 watt,geen te lange ramp-up tijd,enz... In het weekend ga ik hem ook eens opnieuw opbouwen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Professor X Posted September 9, 2017 Share Posted September 9, 2017 @Jim misschien een beetje off-topic maar ik was benieuwd naar jou mening over je favoriete katoen (Natove wicks). Ik lees laatste tijd zoveel positieve reviews hierover en zag dat het voor jou ook de favoriete is, dus heb ik maar 3 zakken mee besteld met de draad die ik gekocht heb. Maar wat maakt het voor jou zo favoriete in vergelijking met andere. Tot nu toe vind ik de bacon V2 mijn ware favoriet. Echter ben ik altijd opzoek naar nog beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted September 9, 2017 Author Share Posted September 9, 2017 Cotton bacon moet ik altijd uit elkaar trekken en dan kan ik het pas oprollen. Bij deze Native wicks moet dat niet. Ik zeg niet dat dit katoen beter wickt als iets anders, maar ik persoonlijk gebruik het liever. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Professor X Posted September 9, 2017 Share Posted September 9, 2017 4 minutes ago, Jim said: Cotton bacon moet ik altijd uit elkaar trekken en dan kan ik het pas oprollen. Bij deze Native wicks moet dat niet. Ik zeg niet dat dit katoen beter wickt als iets anders, maar ik persoonlijk gebruik het liever. Ik trek die bacon altijd gewoon door mijn coil. Waarom trek jij het voor die tijd uit elkaar? Maar even over de Native. Is de smaak volgens jou ook beter? Ik lees namelijk dat veel mensen lyrisch over zijn dat de smaak beter is?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted September 9, 2017 Author Share Posted September 9, 2017 @Jayjay Ik zou persoonlijk niet kunnen zeggen of een bepaald katoen een meerwaarde kan zijn op gebied van smaak. Sommige katoen heeft een "break-in" periode, maar nadien geeft volgens mij katoen A geen betere smaak dan katoen B. Enige katoen dat hier nooit meer gebruikt zal worden is Kendo gold, dat vind ik echt slecht katoen. Als ik daar een druppel liquid op laat vallen loopt die druppel van het katoen af in plaats van onmiddelijk in het katoen te trekken. Ik verkies Native wicks, of dat beter is kan ik niet beloven of bewijzen maar ik werk er enorm graag mee. De reden waarom ik die Cotton bacon eerst uit elkaar trek en daarna pas oprol is omdat ik dan beter kan chainvapen. Het filmpje dat ik je in de week gestuurd heb van de Wasp RDA, gedurende meer dan een minuut chainvapen met minstens 15 degelijke puffs en slechts 1 druk op het squonkflesje. Dat was enkel mogelijk met een goed gewickte coil. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted September 9, 2017 Author Share Posted September 9, 2017 (edited) Vandaag ook een zwarte topcap kunnen bemachtigen voor de Aura, kan ik naargelang de mod die ik gebruik afwisselen tussen de zwarte en zilver versie. Staat mooier op mijn zwarte mech. squonker, ik heb mijn spullen graag met matching kleuren. Edited September 9, 2017 by Jim 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted September 10, 2017 Author Share Posted September 10, 2017 Nieuwe build in de Aura gestopt. Simpele flapton, een 22awg Ni80 Flatwire core met een Twisted Messes 38awg Ni80 buitenmantel. Komt op 0.19ohm, vrij warme build dus en een 2-3 seconden haal is meer dan genoeg. Coils nog iets meer naar de bottom airflow gebracht en de smaak is nog iets beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts