Jump to content

Melding besmetting met url:mal

Recommended Posts

On ‎12‎-‎9‎-‎2017 at 00:00, Marina said:

Weet niet wat je op ecigwiki.info te zoeken hebt, maar die site heeft niets interessants.

Ik zocht niet op ecigwiki.info (Lees het eerste bericht).

24 minutes ago, Marianna said:

@Foggy   Met AVG krijg ik precies hetzelfde als ik rechtstreeks naar ecigwiki ga:

Blijkbaar heb ik in het topic dat ik aan het lezen onbewust ergens een link aangeklikt.

Edited by Foggy

Dat snap ik, maar blijkbaar was er iets wat je naar die site verwees (waar overigens absoluut niets interessants op te vinden is). Ik weet niet welke browser je gebruikt, noch hoeveel tabs je eventueel open had staan, en of je dat bericht nog steeds krijgt. Maar niemand anders meldt hetzelfde probleem hier, dus zou het heel goed iets specifieks op jouw computer kunnen zijn.

2 hours ago, Marina said:

Maar niemand anders meldt hetzelfde probleem hier, dus zou het heel goed iets specifieks op jouw computer kunnen zijn.

Met Windows krijg ik dezelfde waarschuwing als Foggy, maar met Apple + Safari krijg ik wel 't één en ander in beeld (hoewel totaal niet interessant).

• Like 1

Nu zijn Avast en AVG ook wel knap waardeloze progjes. Wanneer je twee keer met je muis klikt, schieten ze al in de verdediging

met allerlei onzinnige popups. Mijn AVG gaf een waarschuwing toen ik hun eigen site bezocht, is toch om te gieren....:trilt:lol 

Weggooien die troep en fatsoenlijk anti virus progje er op.

• Like 1

Als ik de zoekmachine er op los laat is dit topic het enige resultaat wat naar die site verwijst. Maar ik herinner me een eerder geval waarbij een website in de handtekening van een forumlid werd vermeld die ook ongewenste zaken opleverde.

@Foggy Heb je bij je profiel instellingen/signature de "Laat Handtekeningen zien" aan staan? Weet je nog wat dat willekeurige bericht was waarbij je de melding kreeg (kun je dat in je geschiedenis misschien terugvinden)?

46 minutes ago, tsiis said:

Als ik de zoekmachine er op los laat is dit topic het enige resultaat wat naar die site verwijst. Maar ik herinner me een eerder geval waarbij een website in de handtekening van een forumlid werd vermeld die ook ongewenste zaken opleverde.

@Foggy Heb je bij je profiel instellingen/signature de "Laat Handtekeningen zien" aan staan? Weet je nog wat dat willekeurige bericht was waarbij je de melding kreeg (kun je dat in je geschiedenis misschien terugvinden)?

Ja, ik heb "Laat Handtekeningen zien" aan staan (zie handtekening :grins ).

Ik weet alleen dat ik in het topic van Vapexperience aan het lezen was, toen de melding kwam.

Ik heb inmiddels in dat topic alles aangeklikt wat maar aan te klikken was en heb het issue niet kunnen reproduceren :weetnie 

• Thanks 1
  • Haha 1

9 minutes ago, Foggy said:

Ja, ik heb "Laat Handtekeningen zien" aan staan (zie handtekening :grins ).

Ik heb ze "uit" staan, worden de forumpagina's die ik lees minder lang van :grins  

13 minutes ago, Foggy said:

k weet alleen dat ik in het topic van Vapexperience aan het lezen was, toen de melding kwam.

Ik heb inmiddels in dat topic alles aangeklikt wat maar aan te klikken was en heb het issue niet kunnen reproduceren :weetnie 

Mysterie! :shock

• Like 1

On 11-9-2017 at 23:57, Foggy said:

Ik kreeg zojuist onderstaande melding, terwijl ik in een willekeurig ongelezen  bericht aanklikte.

b033d2ninkdxu.jpg

Ik praat wellicht buiten mijn kennisveld (niet helemaal maar ik doe even een gok, ik ken het probleem niet tot in de kern) maar waar veel websites de laatste tijd mee te maken hebben is het gebrek aan SSL certificaat. Normaal hadden alleen webshops dit nodig maar tegenwoordig geven veel browsers de melding dat iets niet veilig is om te bekijken omdat niet alle websites dit certificaat hebben. Ook voor openbare websites zonder webshop.  Dit is een tijdje geleden ingevoerd. Vele hosts maken hier driftig overmatig gebruik van terwijl het veel goedkoper kan (hou dit even in de gaten als je zelf een website hebt). 90% kans dat het hieraan ligt. 

(SSL = beveiligde verbinding tussen website en bezoeker) 

Edited by Nijmegensmoke

Ook download je soms malware (per ongeluk)  en popt er op dat je een virus hebt en dat je direct moet scannen. Wanneer dit niet van je eigen bekende software afkomstig is NIET OP KLIKKEN  dat geeft alleen gedonder. 

Een beetje oppassen wat je download helpt een hoop. Geen enkele software geeft 100% veiligheid. je eigen zorgvuldigheid geeft de meeste veiligheid. Even nadenken voor je klikt helpt het best :ja

Edited by Nijmegensmoke

Volgens mij faciliteert die site zo'n "quit counter". Misschien heeft/had iemand dat als handtekening toegevoegd.

1 hour ago, Steamboy said:

Nu zijn Avast en AVG ook wel knap waardeloze progjes.

Met Avast is niks mis, is prima gratis antivirussoftware.

• Like 2

6 minutes ago, Mistig said:

Volgens mij faciliteert die site zo'n "quit counter". Misschien heeft/had iemand dat als handtekening toegevoegd.

Mocht iemand ooit dat specifieke geval spotten (counter van ecigwiki.info), dan kan ik (of een andere admin) dat evt. onschadelijk maken in die handtekening op dat profiel (en doen we aan diegene een melding van de operatie) :lach

@Marianna, weet je wat het is, de goedkopere of zelfs gratis anti virus programmaatjes, doen, zoals @Mistig al aangeeft,

wel redelijk hun werk. Echter deze blinken wel uit in het geven van allerlei onterechte of overdreven waarschuwingen.

Ik werd van AVG helemaal tureluurs, wanneer ik een avondje op het internet aan het rondsnuffelen was.

Dus heb ik al een hele tijd geleden afscheid genomen van dit soort shit. Heb het tussendoor nog wel eens geprobeerd,

maar er was nog steeds niks veranderd in dit soort roeptoeter programma's.

Gebruik al jaren Eset NOD32 en ben er zeer tevreden over. 

• Like 1

On 14/09/2017 at 07:23, Steamboy said:

@Marianna, weet je wat het is, de goedkopere of zelfs gratis anti virus programmaatjes, doen, zoals @Mistig al aangeeft,

wel redelijk hun werk. Echter deze blinken wel uit in het geven van allerlei onterechte of overdreven waarschuwingen.

Ik werd van AVG helemaal tureluurs, wanneer ik een avondje op het internet aan het rondsnuffelen was.

Volgens AV-test.org, een onafhankelijk Duits onderzoeksinstituut, geeft AVG Internet Security (WIN) wel eens een valse melding, maar doet dat dusdanig minder vaak dan gemiddeld dat het op dat gebied een maximale 6 uit 6 punten behaalt. Wel weegt het programma wat zwaarder dan gemiddeld op de performance van je peeceetje.

ESET Internet Security (WIN) scoort nog beter dan AVG op het gebied van false positives (bijna perfect zelfs). Het drukt echter wel nog iets zwaarder op de performance. 

De overall score van AVG is beter dan die van ESET (AVG krijgt het TOP-predicaat, ESET niet). Dat komt omdat ESET ook een keertje niks van zich liet horen toen het wel moest roeptoeteren.

Trouwens, vergeleken met OSX antivirussofware vergen alle producten veel systeembronnen en maken ze relatief veel fouten. OSX is dus veel degelijker  De makers van virussen voor OSX zijn dus veel slechter in hun vak  Kennelijk hoeft OSX software niet zo'n zwaar werk te leveren   geen idee  hoe dat komt maar het is OSX dus toch hoera! voor OSX.

https://www.av-test.org/

On 13/09/2017 at 23:13, Mistig said:

Je hebt je stelling in ieder geval goed onderbouwd. ;)

On 13/09/2017 at 23:17, Steamboy said:

Goh @Mistig, is dat in 2017 dan nog steeds nodig..... :-)

Fuck, helemaal vergeten. Negeer al het bovenstaande. Flauwe Duitsers altijd met hun onafhankelijke onderzoeksinstituten.