Jim Posted September 17, 2017 Share Posted September 17, 2017 (edited) Ik heb het hier al meermaals gepost op het forum dat de Therion mijn favoriete mod tot nu toe is. 1.5j geleden heb ik mijn eerste Therion gekocht, sindsdien nog 2 andere modellen maar helaas heb ik nooit het eerste model van de Therion squonker gekocht. Dus was ik zeer blij toen ze de Therion terug uitbrengen maar dan nu met DNA75C board. Ik was er dus onmiddelijk bij om deze te pre-orderen, dit heb ik de UK (Steam Island) gedaan voor 105€ (nu al 123€). Op internet zijn er verschillende prijzen te vinden van +-110 tot 145€, je moet dus wel even zoeken voor de beste prijs te vinden. Heb nu beide modellen, zwart en stainless: Wat krijg je: - Therion in voor mij gekende Therion verpakking - USB kabel - Handleiding en garantie kaartje - 30ml refill bottle Ik heb gekozen voor de zwarte versie, met houten inleg en red crocodile batterij cover. Voor de zilver versie heb ik gekozen voor carbon fiber inleg en crown bull batterij cover. Afwerking is zoals steeds perfect. Zwarte versie: Stainless steel versie: De 510 connectie is zeer stevig, zal je niet snel problemen mee krijgen. Als je de batterijcover afneemt zie je een degelijke magneet bovenaan, die houd het paneel goed op plaats. En het flesje zit ook direct achter de cover. De 510 connectie langs binnen, netjes gemaakt. De nippel onderaan is vrij kort maar dat geeft geen problemen. Achter het flesje zit een plastic scheiding, die schuif je er zonder enige moeite gewoon uit. Achter die scheiding zit dan je batterij, ook dit is allemaal goed afgewerkt. Standaard komt de mod dus met een 7ml siliconen flesje en een 30ml siliconen refill bottle. Even snel tonen hoe het werkt, deze mod heeft wel een kleine innovatie op gebied van het flesje makkelijk te kunnen vullen. Het bovenste gedeelte van het flesje kan je manueel afdraaien om het flesje zo te vullen, maar dit is niet echt nodig. Het 2de gedeelte van het flesje bevat een beluchtingsgat, als je die stelring verplaatst en je ziet door het gat het witte flesje dan is het open. Dan schroef je de refill bottle erop en knijp je gewoon tot het squonkflesje gevuld is. Daarna de stelring verplaatsen en het geheel is luchtdicht. Dan het board, dit is dus een DNA75C chip en dat kan je bijna volledig aanpassen naar wens. Ik heb maar 4 foto's genomen van de 20+ beschikbare schermen, heb het toestel ook onmiddelijk naar wens aangepast. Had een bestaand thema gedownload van het Evolv forum, zo bekom je andere wallpapers en custom layout. Dat bestaand thema heb ik dan voor meer dan 50% volledig naar mijn zin gemaakt. De originele firmware is gemaakt door de bekende Youtube reviewer DJlsb vapes. Heb een foto van de originele versie gemaakt en achteraf hetzelfde scherm maar dan mijn custom versie. Lockscreen: Origineel: Mijn versie: Werkscherm: Origineel: Mijn versie: System-info scherm: Origineel Mijn versie: Settings scherm: Origineel: Mijn versie: Foto met een 22mm RDA (E-Phoenix) Foto met een 24mm RDA (Aura) Een handcheck van beide modellen. Mijn bevindingen: - Voor mij is dit toestel perfect, 100% tevreden van. - Bouwkwaliteit en afwerking is perfect. - Ligt goed in de hand, niet de lichtste mod beschikbaar maar ik stoor er mij totaal niet aan. - de positie van het squonkflesje is ook goed, heb het flesje zo liever dan bij andere squonkers aan de zijkant van de mod. - Er is door veel reviewers als opmerking gemaakt dat de batterij verwisselen een gedoe is, maar eigenlijk is dit toch wel sterk overdreven naar mijn mening. Ja je moet het flesje en die plastic scheiding verwijderen om aan de batterij te kunnen, maar de batterij wisselen neemt van begin tot einde nog geen 20sec van je tijd in beslag. Als die tijd teveel is en teveel moeite kost, dan ligt het probleem niet aan het toestel maar aan jezelf hoor... Je kan de batterij ook perfect laden in het toestel, DNA chip heeft een goede stabiele 1A laadfunctie. - DNA C board vind ik geweldig, niet te groot en alles duidelijk afleesbaar. Dat je alles kan aanpassen in Escribe is zeer leuk, ik kan me uren bezig houden met die thema's aan te passen. Moet er wel bijzeggen dat je even de tijd moet nemen om uit te vissen hoe alles werkt, want het lijkt zo simpel maar je moet je hoofd wel bij de zaak houden hoor. Het is niet dat je een keuze menu hebt met afbeeldingen en functies en maar dingen moet verslepen en selecteren, het vergt wel wat kennis en tijd. - Deze mod kan je standaard kopen in 2 uitvoeringen, zwart en stainless steel kleurig frame met keuze uit 8 verschillende kleuren van batterijcover. - Je kan de batterijcovers ook apart aankopen voor +-12.50€/stuk, ben zelf aan het wachten tot ze beschikbaar zijn want dan koop ik er onmiddelijk nog enkele in andere kleuren. - Je kan ook een reserve set flesjes kopen, squonkflesje + refill bottle voor +-12€ en in 4 verschillende kleuren. Zoek je een gereguleerde squonker met veel aanpassingsmogelijkheden en kan je het geld opbrengen voor dit toestel, zou ik zeker niet twijfelen. Edited October 4, 2017 by Jim 10 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hothehiep Posted September 17, 2017 Share Posted September 17, 2017 Whuut? Niice! kwist niet dat die al te verkrijgen was :o Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sub-Ωhm Posted September 17, 2017 Share Posted September 17, 2017 6 minutes ago, Jim said: Foto met een 24mm RDA (Aura) Wederom een goeie review, vooral deze set-up is voor mij een topper ! 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MissNirbo Posted September 18, 2017 Share Posted September 18, 2017 Was al aan het wachten op deze review :) Was vooral benieuwd naar de bevinding van het batterij gedoe dat je goed opschrijft. Super review, en ja, hij gaat zeker ook in mijn collectie komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted September 18, 2017 Author Share Posted September 18, 2017 Nee de batterij hoef je u geen zorgen om te maken, dit gaat allemaal zonder probleem. Ik snap wel dat reviewers dit als minpunt opnemen in hun review, maar soms maken ze van een mug een olifant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Professor X Posted September 18, 2017 Share Posted September 18, 2017 (edited) Ik moet toch beetje off-topic gaan @Jim. Ik volg beide review topics puur omdat ik weet dat er wel wekelijks wat van jou op staat. En ik moet zeggen dat het ook altijd evem genieten is als ik jou reviews lees. Vaak als ik op mijn werk (of ik lees de review pas op het werk) ben pak ik er een bakje koffie bij, ga ik buiten zitten op een bankje met mijn dampert en lees ik alles aandachtig door. Ik hoop dat je dit nog lang voort zult zetten want ik lees maar al te graag je reviews. Wederom een prachtig review geschreven met een beestachtig te gek apparaat. Alles matcht heerlijk met elkaar! Edited September 18, 2017 by Jayjay 4 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stax Posted September 18, 2017 Share Posted September 18, 2017 Je maakt mij nieuwsgierig naar zo'n squonker!! Lijkt me echt geweldig! Is het overwegen waard. Dank voor deze review. De Therion is een mooi apparaat maar eerlijk is eerlijk... die schermkleuren... echt niet mooi.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madman Posted September 18, 2017 Share Posted September 18, 2017 Mooie review weer Jim. Gelukkig val jij niet zo over die batterijplaatsing. Voor mij is het vooralsnog een reden om er vanaf te zien. Per flesje liquid verbruik ik 2 batterijen. Ik weet niet wat jouw verbruik daarin is. Maar dan moet je dus een halfvol flesje eruit halen, paneel eruit halen en dan pas de batterij om die te kunnen vervangen? Ik snap dat het maar 20 seconden werk is, maar dat is nog steeds 4x zo lang als bij een andere mod. Een batterijklep aan de onderkant was zo veel makkelijker geweest. Ach.....blijft gezeik om niks natuurlijk, nu ik t zo lees wat ik typ. De VT-inbox kun je m wel makkelijk verwisselen, maar zit je flesje weer aan de zijkant, terwijl squonken op de kopse kant veel makkelijker werkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Professor X Posted September 18, 2017 Share Posted September 18, 2017 7 minutes ago, Madman said: Mooie review weer Jim. Gelukkig val jij niet zo over die batterijplaatsing. Ach.....blijft gezeik om niks natuurlijk, nu ik t zo lees wat ik typ. Nee hoor geen gezeik. Dit is nou net de reden waarom ik geen Lost Vape kopen wil. Je betaald 100+ maar alles is dicht gebouwd en moeilijk bij te komen. Dit is dus wederom een no go voor mij. Zag ook een yt review laatst van deze Lost en die vent zijn batterij was echt dwijl van de liquid. Nou zitten er soms echt viespeuken bij op yt (bij mij is al mijn hardware altijf brand schoon). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted September 18, 2017 Author Share Posted September 18, 2017 @Jayjay: Ik maak graag reviews, vind ze zelf nog wel geslaagd en dit zonder gebruik te maken van een degelijk fototoestel of software. Met de camera van mijn Iphone maak ik de foto's en s'nachts op mijn werk schrijf ik er wat tekst en uitleg bij. Een stukje alcantara voor de achtergrond, dit komt nog van een oude hobby van me (autobekleding en muziekinbouw) Zou graag nog meer reviews maken maar helaas is er geen enkele shop of bedrijf die daar wil bij helpen. Een forum reviewer bereikt maar een zeer beperkt publiek natuurlijk. @Stax: Dat is het leuke aan het DNA C board, je kan de kleuren/controls/afbeeldingen naar je eigen smaak maken. Deze mod is zwart met rood, dus vond ik een rood/zwarte layout wel toepasselijk. Van zodra ik een andere kleur van batterijcover plaats, stem ik de layout van het kleurenscherm daar ook op af. @Madman: Jij verbruikt best wel wat batterijen dan, welke builds damp je meestal? Bij mijn dual coil builds van 0.2-0.3ohm is de batterij natuurlijk 2x sneller leeg dan bij single coil. Ik laat de plastic scheiding nu zelfs achterwege, dat stukje plastic is slechts 1mm dik dus met of zonder maakt geen verschil uit. 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted September 18, 2017 Author Share Posted September 18, 2017 37 minutes ago, Jayjay said: Nee hoor geen gezeik. Dit is nou net de reden waarom ik geen Lost Vape kopen wil. Je betaald 100+ maar alles is dicht gebouwd en moeilijk bij te komen. Dit is dus wederom een no go voor mij. Zag ook een yt review laatst van deze Lost en die vent zijn batterij was echt dwijl van de liquid. Nou zitten er soms echt viespeuken bij op yt (bij mij is al mijn hardware altijf brand schoon). Het flesje van de VTinbox manueel vullen (dus zonder refill bottle) dat vond ik veel erger. Steeds een doekje gebruiken achter het flesje om de liquid op te vangen. Ik kan het zelf ook niet verdragen dat er ergens liquid terecht komt. Sommige Youtube reviewers maken het inderdaad smerig, ik zou zelf nooit een filmpje posten met mijn handen of materiaal onder de liquid. Sommige doen zelfs niet de moeite om hun tank of RDA uit te spoelen voor ze een review maken. Mike Vapes is zowat de enige die wel steeds netjes werkt en met zuivere producten. Dit product staat steeds ter beschikking, gebruikt ik voor elke handeling en wel 20x per dag. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Professor X Posted September 18, 2017 Share Posted September 18, 2017 57 minutes ago, Jim said: Het flesje van de VTinbox manueel vullen (dus zonder refill bottle) dat vond ik veel erger. Steeds een doekje gebruiken achter het flesje om de liquid op te vangen. Ik kan het zelf ook niet verdragen dat er ergens liquid terecht komt. Sommige Youtube reviewers maken het inderdaad smerig, ik zou zelf nooit een filmpje posten met mijn handen of materiaal onder de liquid. Sommige doen zelfs niet de moeite om hun tank of RDA uit te spoelen voor ze een review maken. Mike Vapes is zowat de enige die wel steeds netjes werkt en met zuivere producten. Dit product staat steeds ter beschikking, gebruikt ik voor elke handeling en wel 20x per dag. Gelukkig dat we hetzelfde denken. Man, man, man wat een smeerpijpen op YT. Ik zou net zeggen dat ik Mike Vapes laatste tijd ook smerig vind, voorheen was het niet zo. Ik zag laatst een revieuw van een boxmod. Hij vulde een rta volgens mij hield hij het flesje naast de tank of zo. Want toen hij de mod liet zien stroomde 2 slierten zo de mod naar beneden, over de fire button, over het scherm en als laatst de plus en de min van de wattage instelling. Veegt het wat af dampt ermee en constateerd, "O well it still works", no shit Shurlock. Als ik maar een drupje zie dan wordt ik gek. En dat ze met hun vingers weghalen en vervolgens een shit aan troep met hun tong aflikken. Ze zeggen dat het geen kwaad kan. Nou ik heb tijdje achter elkaar gemixed (liquid) en na 2 dagen liet mijn vel van mijn vingers los, omdat ik met pg en vg had geknoeid. Dit heb ik in mijn leven nog nooit eerder meegemaakt dus weet zeker dat het daar van komt. En dan kun je me niet wijs maken dat het geen kwaad kan om dagelijks paar drupjes door te slikken, ahum. Maar goed die Desinfectie heb ik nog niet eerder aan gedacht. Wellicht handig om daar mijn tankjes mee schoon te maken. Ik heb nu regelmatig dat als ik mijn tankjes elke week een wasbeurt geef (laat ze minimaal 2 uurtjes in heet water met vaak afwasmiddel liggen, daarna goed uitspoelen), dat ik soms nog het smaakje wat ervoor zat nog ruik. Dus thanks voor de tip! Link to comment Share on other sites More sharing options...
TommyDiamond Posted September 18, 2017 Share Posted September 18, 2017 2 hours ago, Jim said: Sommige Youtube reviewers maken het inderdaad smerig, ik zou zelf nooit een filmpje posten met mijn handen of materiaal onder de liquid. Amen! Leuke review ook (weer)! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madman Posted September 18, 2017 Share Posted September 18, 2017 59 minutes ago, Jim said: Jij verbruikt best wel wat batterijen dan, welke builds damp je meestal? Bij mijn dual coil builds van 0.2-0.3ohm is de batterij natuurlijk 2x sneller leeg dan bij single coil. In mijn Hadaly en Pulse 22 heb ik nu SS316L coil zitten, ID 3.0 en beiden op 0.38 ohm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted September 20, 2017 Author Share Posted September 20, 2017 Zwart flesje aangekomen voor de Therion, iets lastiger om je liquidniveau te zien maar het past beter bij het toestel. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stax Posted September 20, 2017 Share Posted September 20, 2017 Het is een GROOT verschil!! Staat echt veel beter. Jammer dat er geen kijkglaasjeachtigiets in verwerkt is. Maar zwart geeft een absolute meerwaarde Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camikease Posted September 25, 2017 Share Posted September 25, 2017 Wederom een mooie duidelijke Review, Jim... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubVapeLeon Posted September 27, 2017 Share Posted September 27, 2017 Jim, dankzij jou review van de Paranormal 75c heb ik die aangekocht. Nu heb ik spijt dat ik niet gewacht heb op deze... Bedankt voor weer een geweldige review en wederom zal ik in mijn niet erg diepe buidel moeten tasten. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcoV Posted September 28, 2017 Share Posted September 28, 2017 17 hours ago, SubVapeLeon said: Jim, dankzij jou review van de Paranormal 75c heb ik die aangekocht. Nu heb ik spijt dat ik niet gewacht heb op deze... Bedankt voor weer een geweldige review en wederom zal ik in mijn niet erg diepe buidel moeten tasten. De Paranormal 166 met DNA250 board is ook uit 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubVapeLeon Posted September 28, 2017 Share Posted September 28, 2017 1 hour ago, MarcoV said: De Paranormal 166 met DNA250 board is ook uit Maar die is weer niet in color Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted September 28, 2017 Author Share Posted September 28, 2017 Nee die komt er volgend jaar aan, eerst moet de DNA75C koe uitgemolken worden. Dit is helaas de verkoopstrategie van Evolv, volgend jaar brengen fabrikanten dan nog maar eens hetzelfde toestel uit maar dan met de nieuwe chip. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcoV Posted September 28, 2017 Share Posted September 28, 2017 2 hours ago, SubVapeLeon said: Maar die is weer niet in color Die kleurtjes heb ik niet nodig om te dampen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted October 4, 2017 Author Share Posted October 4, 2017 Sinds gisteren ook de stainless steel versie van deze mod gekocht, heb meer foto's van deze versie gepost in de beginpost van deze review. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarno86 Posted October 5, 2017 Share Posted October 5, 2017 Geweldige review (voor iemand die ook zoekende is naar een squonk mod) Misschien heb ik eroverheen gelezen maar van alle squonk mods die je bezit is dit dan duidelijk je favoriet??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted October 5, 2017 Author Share Posted October 5, 2017 Ja op gebied van gereguleerde squonker is de Therion mijn favoriet. Ik weet dat er de komende weken nog andere gereguleerde toestellen uitkomen zoals de capo en fushai, maar ik moet die eerst eens in mijn handen gehad en getest hebben. Voor bijna al die grote Chinese bedrijven is het hun eerste squonker die ze maken, en het zou dan een wonder zijn moest hun eerste product onmiddelijk erg goed zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts