Guest sezze Posted September 26, 2017 Share Posted September 26, 2017 Ben ik weer met nieuwste speeltuig . Vandaag Istick pico 25 met ello tank binnengekregen en dus maar direct een review met follow up in de nabije toekomst . Als referentie neem ik de gewone istick pico welke ik met veel plezier dagelijks gebruik en veruit mijn geliefdste mod is . Daar staat als mijn favoriete tank de baby beast op met 0.6 ohm coils . De keuze voor de nieuwe kit was er omdat ik wel eens 25 mm wou uitproberen en de ello tank zou compatibel zijn met de BB coils . Uitpakken mod . Tis erg klein , nog steeds . Zeker met de ello bijna volle cm korter dan mijn ref setup . Naast elkaar ist echter duidelijk welke de originele is en welke de 25 mm . Leg je ze naast elkaar dan is het verschil erg klein , maar in de hand ist duidelijk voelbaar . Je krijgt echt het gevoel iets groter in de hand te krijgen en ben ik geen liefhebber van . Wat onmiddellijk opviel is dat de set er erg erg goedkoop aanvoelt , en dat is dan een duidelijk negatief punt tov de standaard . Ik weet niet exact hoe het komt , maar tis duidelijk wel zo , mss is het de plastic stukken die rond de mod zitten . Ook de Ello tank voelt heel erg goedkoop aan , en nog veel meer dan de mod .Er zit ook een wide bore driptip in en ben ik ook niet gek van , maar das ook weer persoonlijke opinie . De airlow is erg makkelijk te verstellen , totaal geen weerstand en dus met de mod in de hand met de duim te verstellen zonder andere hand te gebruiken . Standaard is er een 0.2ohm coil gemonteerd met 1 gaatje en deze dus gevuld en in dienst genomen . Wat opvalt en mogelijk een punt wordt is dat de vulopening groot is . Ik had al eerder gelezen over mensen waarbij de tank opent in broekzak en leegloopt . Dit is nooit gebeurd bij mijn BB , naar die vulopening is veel kleiner en dus komt er zelfs bij occasioneel openen geen druppel uit . Ok, indienstname , schermpje mod , veel duidelijker dan de pico , zeker niet hetzelfde display en tevens stukje groter . Volgens Eleaf is de coil 40-70 watt , maar laag beginnen en zien waar ik uitkom . Blijkt dat deze waardes wel kloppen , 38watt gaat maar vooraan in de 40'ers is voor mij beste . De tank pruttelt behoorlijk , en ook al sputtert hij niet echt , voel ik toch iets dat erop lijkt . Dit kan komen door de brede driptip die vlakbij de coil zit . Na de eerste katoensmaak verdwenen is komt de smaak meer naar boven . De airflow is gigantisch zelfs ferm geknepen , je duidelijk ruimer ook dan de BB welke in dit vlak al hoog was . De wolken die de tank produceert zijn ook gigantisch te noemen , dit is een cloudbeast .Zeker in de lage 40 tot 45 watt krijg ik gigantisch wolken , en ik denk ook duidelijk meer dan ik weet uit BB ( mijn 0.6ohm is meer smaak , maar de 0.4 ohm of 0.15 X4 coils kunnen wel die richting uitgaan ) Jammer genoeg is de smaak niet op het niveau van mijn favo setup . De wolken voorspellen iets welke bevestigt wordt na enkele malen gebruikt . Tov BB 0.6ohm setup gebruikt hij ong 3 maal zoveel !!! 20min trek je echt niet bij normaal gebruik , of hij moest in je zakken zitten . Je kan de tank naar 4ml maken door veranderen glaasje en schouw ( bijgeleverd ) maar dan wordt hij natuurlijk een stuk hoger , en blijft natuurlijk gewoon belachelijke hoeveelheden erdoor jagen. Eerste ideeen , hmm , zal denk ik niet mijn favoriet worden , en mogelijk snel op de markt verdwijnen . Morgen eens proberen een 0.6 ohm Q2 BB coil erin te steken en eens zien of het beter wordt . Update volgt morgen dus . Link to comment Share on other sites More sharing options...
tsiis Posted September 26, 2017 Share Posted September 26, 2017 49 minutes ago, sezze said: Update volgt morgen dus . Met foto's? ( @sezze je kunt je beginpost dan editen/aanpassen, maar dat was je vast al van plan) Doen die kunststof delen/inserts nog iets met het gewicht van de mod? Is de pico 25 daardoor bijvoorbeeld even zwaar als de pico 75w? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Smoke Posted September 26, 2017 Share Posted September 26, 2017 22 minutes ago, tsiis said: Met foto's? Doen die kunststof delen/inserts nog iets met het gewicht van de mod? Is de pico 25 daardoor bijvoorbeeld even zwaar als de pico 75w? Pico 75w 89gr. Pico 25 96gr. Voor beiden geld het ledig gewicht (geen tank geen bat) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tsiis Posted September 26, 2017 Share Posted September 26, 2017 8 minutes ago, Dr.Smoke said: Pico 75w 89gr. Pico 25 96gr. Voor beiden geld het ledig gewicht (geen tank geen bat) Dat valt me mee Ben nog aan het twijfelen of ik er een pico 25 bij neem (of toch gewoon nòg een pico 75W), voor nu geen must (al m'n tankjes passen op de gewone pico, en een pico 25 zou evt. alleen van pas komen als ik me zou laten verleiden om een Berserker en/of de Siren 2 met grote tank aan te schaffen). Maar qua gewicht zou ik het kunnen dragen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Smoke Posted September 26, 2017 Share Posted September 26, 2017 4 minutes ago, tsiis said: Dat valt me mee Ben nog aan het twijfelen of ik er een pico 25 bij neem (of toch gewoon nòg een pico 75W), voor nu geen must (al m'n tankjes passen op de gewone pico, en een pico 25 zou evt. alleen van pas komen als ik me zou laten verleiden om een Berserker en/of de Siren 2 met grote tank aan te schaffen). Maar qua gewicht zou ik het kunnen dragen. Enne, voor de 7gr. krijg je er wel 10 Wattjes bij 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sezze Posted September 26, 2017 Share Posted September 26, 2017 Gewichtmatig voel ik geen verschil . Ik heb ook een joyetech evic vtwo en das ettelijk meer grammen verschil en zelfs hier kon ik het verschil maar eerst zien op weegschaal . Zal morgen of binnen paar dagen eens zien dat ik fotos kan nemen en uploaden . Link to comment Share on other sites More sharing options...
tsiis Posted September 26, 2017 Share Posted September 26, 2017 1 minute ago, sezze said: Zal morgen of binnen paar dagen eens zien dat ik fotos kan nemen en uploaden . Voor tips zie de Forumwiki: Foto's in je bericht plaatsen Link to comment Share on other sites More sharing options...
balling Posted September 27, 2017 Share Posted September 27, 2017 Als je de Pico 25 uit elkaar haalt (4 schroefjes, 2 boven, 2 onder) Dan zie je dat deze kinderlijk eenvoudig in elkaar steekt. Het plastic blijkt het "kratje" te zijn waar de chip in steekt. In het ene RVS-deel zit de 510-aansluiting. In het andere de + en - knoppen. Mocht je de 25 willen wrappen dan moet je deze dus uit elkaar halen om een mooi resultaat te verkrijgen. Zo ben ik er dus ook achter gekomen. 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard-V Posted September 27, 2017 Share Posted September 27, 2017 Ik heb er eentje vanwege een defecte smok al85 die ik kon omruilen en ik voor op de gok deze koos. Ik ben heel tevreden over het setje.Het Ello tankje vind ik ook erg goed. Ik heb er nog maar eentje bijgekocht,ook met tankje en nog geen klachten. (afkloppen). En in een broekzak zal ik 'm niet stoppen,want je gaat zitten en knak....hij buigt niet erg mee.Vergeet niet dat het glazen tankje erg scherp is als het zou breken, en er ook nog een slagader in je liezen loopt.Ik heb er een oud camera tasje voor ,die hang ik aan mijn riem als ik buiten speel. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tsiis Posted September 27, 2017 Share Posted September 27, 2017 18 minutes ago, balling said: Mocht je de 25 willen wrappen dan moet je deze dus uit elkaar halen om een mooi resultaat te verkrijgen. Heb je foto's van je gewrapte pico 25? Link to comment Share on other sites More sharing options...
balling Posted September 27, 2017 Share Posted September 27, 2017 (edited) 3 hours ago, tsiis said: Heb je foto's van je gewrapte pico 25? Nee! Niet op dit moment. Ik zal van de week eens kijken of ik daar tijd voor heb. Edited September 27, 2017 by balling 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
balling Posted September 27, 2017 Share Posted September 27, 2017 (edited) 2 hours ago, balling said: Nee! Niet op dit moment. Ik zal van de week eens kijken of ik daar tijd voor heb. Toch even wel tijd. @tsiis Edited September 27, 2017 by balling 6 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tsiis Posted September 27, 2017 Share Posted September 27, 2017 Niks goedkope looks meer, maar sjiek gemarmerde uitstraling @balling! Mooie combi met die turquoise drip tip Heb je die wrap zelf gesneden of ergens (op maat) besteld? Link to comment Share on other sites More sharing options...
balling Posted September 27, 2017 Share Posted September 27, 2017 (edited) 7 minutes ago, tsiis said: Niks goedkope looks meer, maar sjiek gemarmerde uitstraling @balling! Mooie combi met die turquoise drip tip Heb je die wrap zelf gesneden of ergens (op maat) besteld? Zelf gesneden maar nog niet helemaal perfect. Daarom heb ik 'm uit elkaar gehaald zodat ik alleen het plastic "kratje" waar de chip in gaat, overhield. Dan kun je 'm redelijk op het object zelf uitsnijden. Het is natuurlijk wel zo dat de insnijding het plastic zelf (licht) beschadigd zodat ie "zoals ie was" niet meer te gebruiken is (want beschadigd). PS. Mocht je dit van plan zijn: Gebruik wel een zeer scherp zwenkmesje zoals dat ook bij linoleumsnedes wordt gebruikt. Edited September 27, 2017 by balling 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
camiel driehuis Posted February 4, 2018 Share Posted February 4, 2018 Om een oud topic maar eens bovenwater te toveren hierbij mijn mening over de pico 75w met melo 3 tank.De pico nu een kleine 48 uur in mijn bezit en ben verliefd op het apparaatje.4 januari begonnen met dampen(en gestopt met roken) met behulp van een joyetech ego aio probox.Leuk apparaat en met een 0.5 coil er on redelijk goed dl te dampen.De pico dus nu.De Pico was 2 dagen eerder van ali dan de tank en bij gebrek aan geduld dus even naar de vape shop gegaan voor een tankje.De melo 3 nano(4ml)was nog onderweg dus ik kocht een melo 3 mini(2ml)Leek me wel handig omdat de tank ieys kleiner is voor op het werk enz.De Melo heeft me blij verrast. ik las veel revieuws over vlakke smaak en veel gelek maar eigenwijs als ik ben heb ik er nu dus 2.De pico is zeker in de "wattage" stand echt super makkelijk te gebruiken en dus de tank er op en gaan.De vape shop wist dat ik van de joyetech box af kwam en duwde me nog even een 0.75 coil in mijn handen. Ik vond de man een beetje vreemd de afgelooen weken maar hij weet blijkbaar wel wat ie doet.de melo nano deed ik de 0.3 ohm coil in.Met de 4 ml kan ik even lekker doordampen dl.Spelend met het wattage kreeg mijn vampire vape pinkman ineens wel een heel veel fijner smaakje dan in de probox.Bijzonder en boven verwachting.De melo mini werd voorzien van de 0.75 coil, komt meer in de buurt van wat je gewend bent kwa trek met de probox had de beste man gezegt.Na de 0.3 coil voelt het alsof hij vacuum zuigt......oja mtl was deze coil.Ondanks de veel slechte revieuws over deze tank is die 0.75 coil een schot in de roos.De Exclusig strawberry icecream komt tot leven en op 22 watt is het compleet feest.De pico is voor nu echt een super apparaat en met de melo 3 tankjes samen vermaak ik me er prima mee.Tot nu toe geen lekkage, dryhits of wat dan ook gehad al moet ik wel toegeven dat ik 50/50 damp en geen hoog vg er in heb gehad.Wat wel erg grappig is dat ik een beetje schrok van de wolken haha.De probox geeft met de 0.5 coil best wat damp maar in vergelijking met de pico/melo combi is het wel een groot verschil.Warme en volle damp maken toch wel een fijn verschil met het dampen.hen nu.......nog even aan mijn strawberry icecream lurkenVerstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tamara Posted February 4, 2018 Share Posted February 4, 2018 @camiel driehuis fijn dat je zo veel schik hebt met je pico 75W. Ik heb er twee ondertussen en ze bevallen me goed op Wattage en TC. Een klein dingetje, dit topic ging over de pico 25, niet over de 75W 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
camiel driehuis Posted February 4, 2018 Share Posted February 4, 2018 [mention=9862]camiel driehuis[/mention] fijn dat je zo veel schik hebt met je pico 75W. Ik heb er twee ondertussen en ze bevallen me goed op Wattage en TC. Een klein dingetje, dit topic ging over de pico 25, niet over de 75W oi oi oi.....zat weet eens met mijn hoofd in de wolken?Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joe Posted May 26, 2018 Share Posted May 26, 2018 ik krijg de schroefjes onderaan niet meer aangedraaid Zitten los Nu ben ik vergeten welke /of er een inbus sleutel bij is maar ik heb zeer veel maten, maar lijken niet te passen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Smoke Posted May 26, 2018 Share Posted May 26, 2018 32 minutes ago, Joe said: ik krijg de schroefjes onderaan niet meer aangedraaid Zitten los Nu ben ik vergeten welke /of er een inbus sleutel bij is maar ik heb zeer veel maten, maar lijken niet te passen Het is Torx T5 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moppersmurf aka Dramaqueen Posted May 27, 2018 Share Posted May 27, 2018 On 27-9-2017 at 01:15, Dr.Smoke said: Enne, voor de 7gr. krijg je er wel 10 Wattjes bij He watte? sjeesh dat benne nog es flinke watte! Link to comment Share on other sites More sharing options...
tyche Posted September 19, 2018 Share Posted September 19, 2018 Heb zojuist een pico 25 besteld. Overal staat dat je batterij moet gebruiken met continous dicharge van 25 A. Nu heb ik de sony vtc 6 batterij,en die heeft geloof ik 15A. Gezien ik coils tussen de 1,en 1.8 gebruik en mijn wattage tussen de 8 en 15 watt houd, is het toch niet nodig om een batterij van minimaal 25A continu te gebruiken? ( puur alleen omdat het ding tot 80 watt gaat...) En ik zag dat er een preheat functie op zit,kan ik die ook uitschakelen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matung Posted September 19, 2018 Share Posted September 19, 2018 4 minutes ago, tyche said: Gezien ik coils tussen de 1,en 1.8 gebruik en mijn wattage tussen de 8 en 15 watt houd, is het toch niet nodig om een batterij van minimaal 25A continu te gebruiken? ( puur alleen omdat het ding tot 80 watt gaat...) Om bij een gereguleerde mod te berekenen hoeveel Ampère je batterij moet leveren moet je niet met de weerstand van je coil gaan rekenen (dat had ik je in het topic over hoeveel Watt je dampt ook al verteld, zie hier), maar enkel met het vermogen wat je vraagt en het minimale Voltage van je batterij. Maar aangezien je op 15 Watt max dampt kan je een 15A batterij prima gebruiken, met een VTC6 zou ik zelfs nog op 80W durven dampen. Dan kom je tegen dat de batterij leeg is wel aan de 25A en zal je batterij wel warm worden, maar aangezien we onze batterijen pulsen en niet continue belasten zie ik daar weinig problemen mee. Daar komt nog eens bij dat de VTC6 15A CDR is als 'ie onder de 80 graden Celcius blijft. Maar ze kunnen warmer worden dan dat en dan is het een 30A CDR batterij. Dus lang verhaal kort: Je VTC6 batterijen kan je prima gebruiken in deze mod. 15 minutes ago, tyche said: En ik zag dat er een preheat functie op zit,kan ik die ook uitschakelen? Ja dat kan. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tyche Posted September 19, 2018 Share Posted September 19, 2018 oke ,(vermelde de weerstand van mijn coils omdat je daarmee normaliter niet op hoge wattages dampt) Het enige punt is idd als er iets mis zou gaan/interne beveiliging niet werkt/ onverhoopt per ongeluk toch boven een bepaald Ampere zou uitkomen. Gebruik de sony VTC 6 nu ook voor mijn evic two mini,en kangertech Kbox mini c ( welke laatste wel enigszins warm wordt bij het laden,maar niet heet) Dus als ze bij een mod zetten " batterij minimaal 25 A" is dat alleen voor het geval je op de hoogste wattages wilt dampen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matung Posted September 19, 2018 Share Posted September 19, 2018 2 minutes ago, tyche said: Dus als ze bij een mod zetten " batterij minimaal 25 A" is dat alleen voor het geval je op de hoogste wattages wilt dampen? Ja. En zoals je zelf al aangeeft voor het geval dat alle beveiliging faalt. Fabrikanten dekken zichzelf graag in. En terecht natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts