Jump to content

Opzoek goede batterij smok alien 220w

Guest Zerione

Recommended Posts

Guest Zerione

Hallo ik ben op zoek naar 2 goede batterijen voor me smok alien. liefst met meeste mah. ik heb nu 2 batterijen zonder merk keer van een vriend gekregen passen er beide niet in gek genoeg. Heb ook nog 1 lg van me oude mod maar die is ook telang. Hoe kan dat en wat zijn wel goede batterijen. Groetjes Sander

Guest Instructions Unclear

Als ze te lang zijn, zijn het gewoon de verkeerde batterijen. Bijv. met een uitsteeksel op de plus pool (zoals op een AA batterij).

De VTC6 accu's van @Sub-Ωhm hebben dat niet (flat tops) en ze zijn idd uitstekend.

Als ze te dik zijn, zitten er mogelijk 2 laagjes plastic omheen... de oorspronkelijke wikkel (zoveel fabrikanten van 18650 accu's zijn er niet) en daar omheen de wikkel van de 'merkloze' doorverkoper.

Als je toevallig ook een reserve set bestelt, kan je meteen bij Nkon een externe lader vinden. En als je met meerdere sets werkt, moet je je accu's meteen even markeren zodat je ze gescheiden kan houden -  dezelfde set altijd bij elkaar gebruiken en ook weer samen opladen.

2 hours ago, Sander Zeeman said:

Mooii dankjewel??

De lengte van een 18650 kan verschillen en dat komt door:

- Het verschil tussen protected en unprotected cellen. Bij Protected cellen zit er nog een printplaatje bovenop met beveiliging. Deze gebruiken we niet in mods.

- Het verschil tussen Buttontop en Flattop cellen (uitstekend pluspooltje). Buttontops zijn iets langer en passen dus ook niet in mods.

Qua dikte is het antwoord al gegeven, zit hem in de dikte van het plastic omhulsel.

Voor een mod heb je dus unprotected, flattop batterijen nodig, die voldoende stroom/ampères kunnen leveren voor jouw mod.

1 hour ago, Sander Zeeman said:

Oke mooi is me duidelijk heb 2 sony tfv6 besteld die zijn unprotected als het goed is

?

Euh, sony vtc6......>>> TFV is een type aanduiding van smok tanks?..:wink

Ik heb die sony 18650 vtc6 ook bij nkon besteld, meteen 10 stuks (krijg je ze iets goedkoper)

tevens toen een losse lader erbij gekocht. Xtar MC4, simpele lader met eigen voeding(vanwege het prijsverschil t.o.v. andere webshops kun je de besparing gebruiken voor een losse lader.)

en ook 3 stuks opberg doosjes 4voudig erbij besteld.

Is een setje leeg, dan is het even omwisselen en door dampen, en de lege in de lader.

zo heb ik nu 5x een setje van 2 batterijen, ieder setje heb ik genummerd zodat ze bijelkaar horen(wordt namelijk bijna overal aangeraden)

Ik gebruik deze in de :

smok alien 220 tc mod

smok Osub 80 mod (single batterij)

smok g-priv

vaporesso revenger mod

pilotvape coilmagician mini tab (voor zelfgemaakte coils te meten en testen)

Ik ben er heel tevreden over.

Edited by DDDsprayshop
  • Like 1

• 3 months later...
On 15-10-2017 at 23:29, Sub-Ωhm said:

Goede 3000mAh 18650 batterijen zijn b.v.

https://www.nkon.nl/rechargeable/18650-size/sony-us18650vtc6.html

Gebruik nooit merkloze batterijen, maar alleen batterijen van Sony, Samsung of LG, bestel deze het liefst bij een betrouwbare winkel, NKON is er zo een.

Ik heb deze nu ook besteld voor mijn alien 220.

Wat ik vreemd vond..

Bij het bestellen moest ik aanvinken dat ik op hoogte Ben van het feit dat deze batterijen gevaarlijk kunnen zijn..

Waarom zouden ze gevaarlijk zijn dan?

13 minutes ago, derkzz said:

Ik heb deze nu ook besteld voor mijn alien 220.

Wat ik vreemd vond..

Bij het bestellen moest ik aanvinken dat ik op hoogte Ben van het feit dat deze batterijen gevaarlijk kunnen zijn..

Waarom zouden ze gevaarlijk zijn dan?

zie nadelen Li-ion batterijen

Guest UGL180208

lithium ion batterijen kunnen in theorie ontploffen als je ze kortsluit. Dit kan ook gebeuren als je een idioot bent die foutieve builds gebruikt in mech mods. 

Bij normaal gebruik, onbeschadigd en juiste builds en/of regulated mod is het gewoon relatief veilig.

Webshops willen graag van eventuele verantwoordelijkheid af bij gebruikersfouten.

Beetje alsof een autofabrikant zegt, het is gevaarlijk om van een berg af te rijden.

2 hours ago, stoneywise said:

lithium ion batterijen kunnen in theorie ontploffen als je ze kortsluit. Dit kan ook gebeuren als je een idioot bent die foutieve builds gebruikt in mech mods. 

Bij normaal gebruik, onbeschadigd en juiste builds en/of regulated mod is het gewoon relatief veilig.

Webshops willen graag van eventuele verantwoordelijkheid af bij gebruikersfouten.

Beetje alsof een autofabrikant zegt, het is gevaarlijk om van een berg af te rijden.

Ok..

Hmm..in de smok alien 220 w met originele coils is dit dus veilig?

On 5-2-2018 at 00:26, derkzz said:

Ok..interessant voor een leek als mij.

Maar deze batterijen zijn dus in deze mod met fabriek coils onschuldig?

Niet als je ze met 220 Watt gaat gebruiken. Maar dat is ook niet veilig voor je slokdarm (denk ik).

De weerstand van je coils is echter in en gereguleerde mod niet van belang voor jouw veiligheid: dat geldt alleen voor mechanische mods. Het enige wat van belang is, is het wattage wat je hebt ingesteld en het minimale batterij voltage waarop de mod aangeeft dat de batterijen ‘leeg’ zijn. Meestal is dit rond de 3,2 Volt, maar sommige mods stoppen met vuren als ze nog een lading van 3,5 volt hebben. 

In het artikel van Mooch over batterijveiligheid voor gereguleerde mods kun je de volgende formule vinden:

Here's how I do it...
As an example, the RX200 has a maximum wattage rating of 200W. Since it uses three batteries that means each battery supplies 200W / 3 = 67W. For dual parallel or series 150W devices each battery supplies 150W / 2 = 75W. You use this method for series or parallel devices, it doesn't matter.

Once you have the maximum wattage for each battery then you can use the following formula to determine the maximum amount of current that can be drawn from each battery...

Max Amps Per Battery = Max Wattage Per Battery / Minimum Voltage Per Battery

• Like 1

On 8-2-2018 at 21:36, Eelco said:

Niet als je ze met 220 Watt gaat gebruiken. Maar dat is ook niet veilig voor je slokdarm (denk ik).

De weerstand van je coils is echter in en gereguleerde mod niet van belang voor jouw veiligheid: dat geldt alleen voor mechanische mods. Het enige wat van belang is, is het wattage wat je hebt ingesteld en het minimale batterij voltage waarop de mod aangeeft dat de batterijen ‘leeg’ zijn. Meestal is dit rond de 3,2 Volt, maar sommige mods stoppen met vuren als ze nog een lading van 3,5 volt hebben. 

In het artikel van Mooch over batterijveiligheid voor gereguleerde mods kun je de volgende formule vinden:

Ok..en wat is het verschil tussen een gereguleerde en een mechanische mod?

Haha ja indd..zat net op 130 watt..pff kuch kuch?

Hmm.... Bij mijn weten kunnen Evod batterijen beíden zijn, dus óf:

- Mechanisch (de spanning begint met 4,2 volt en deze loopt geleidelijk aan tijdens gebruik terug in spanning tot die ermee stopt), óf:

- Gereguleerd (dan is deze afgesteld om een constante spanning van 3,7 volt af te geven, hierbij loopt de spanning niet geleidelijk aan terug maar blijft de spanning op 3,7 volt houden totdat die er ineens mee stopt zodra die leeg is).

Edited by Tony