Jim Posted October 25, 2017 Share Posted October 25, 2017 (edited) Toen ik de eerste pre-order van deze RTA zag had ik die onmiddelijk besteld. Dit is bijna 3 maanden geleden, en was het eigenlijk al vergeten ondertussen dus het was een verrassing toen die vorige week in de bus zat. OBS maakt altijd zeer degelijke producten, heb al redelijk wat van hun RTA, RDA, RDTA's gekocht en over de meeste was ik zeer tevreden. Had deze gekocht bij 3Fvape voor 22€, in mijn lokale shop te koop voor 34.90€. Dit model is een single coil RTA en daar ben ik altijd voor te vinden, 25mm diameter en inhoud van 3.5ml. Wat krijg je: - Crius RTA - Reserveglas en o-ringen - Katoen - Schroevendraaier - Ni 80 coil Nette verpakking, zelfs veel betere verpakking dan een Kayfun van 120€. OBS heeft altijd wel een herkenbaar uiterlijk, love it or hate it. Onderaan: De airflow is vrij ruim, volledig open is echt DL en airflow 3/4de dicht is restricted DL. De driptip is gewoon 510 formaat, ik kreeg deze rode driptip. Helaas heb ik geen mod om die driptip te combineren, dus ik heb niks aan die rode resin driptip. Vullen is ook herkenbaar bij OBS, ze gebruiken deze vulmethode nu al een ruime tijd. Ben zelf wel voorstander van deze manier van vullen, is lekker makkelijk. Binnenin zit zoals bij veel tanks tegenwoordig een reducer om de inhoud op 2ml te brengen. Zolang het bij wet niet verboden word zal deze methode gebruikt worden om aan de TPD regels te volstaan. Dan het build deck, standaard zit er al een coil in gemonteerd en dat is heel handig en zo ben je ook snel geneigd om deze coil standaard te gebruiken. Het is een Ni80 coil en meer info geven ze niet, ik vermoed dat het een fused clapton is maar durf dit niet bevestigen. Liquid gaten zijn ruim genoeg. Airflow dus recht onder de coil alsook aan de zijkant. Het klemsysteem bestaat uit slechts één stuk, het zwarte stuk dat je ziet is gemaakt uit "zirconia". Wat dit juist is weet ik niet, in ieder geval niet geleidend en dat is wat telt. Of dit lang meegaat of stevig is en blijft zal de tijd uitwijzen. Wat wel raar is dat ze een speciale tool gebruiken, geen gewone kruis of platte schroefkop maar driehoekig. Zo een driehoekige schroef heeft wel een groot voordeel, je gaat die schroef absoluut niet snel kunnen strippen door het driehoek design. (Sorry camera zijn focus was slecht) Ik heb dus die standaard coil gebruikt, gewoon om te kijken welke waarden die had. En na het uitlijnen en pulsen van de coil een mooie waarde van 0.47ohm, volgens mij zeer goed voor deze RTA. En vanwege de Ni80 coil heeft die een goede snelle ramp-up. Wicken vind ik persoonlijk heel makkelijk, gewoon het katoen lichtjes in de gaten laten hangen en zeker niet gaan proppen. Foto op de Modefined Sirius. Mijn bevindingen: - Zeer leuke RTA. - Makkelijk in gebruik. - OBS stelt zelden teleur. - 3.5ml inhoud, tja hier zal iedereen een andere mening over hebben en zelf heb ik er weinig problemen mee. Ik damp deze 0.47ohm build slechts op 27w en dan valt het verbruik erg goed mee. - Zelfs op 27w kan je mooie wolken blazen. Voor mij zijn die wolken niet belangrijk, smaak gaat voor op alles is mijn mening. - Airflow is goed, restricted en DL is dan ook mijn stijl van dampen. De airflow voor slechts 40% open is voor mij persoonlijk het best. - Smaak is goed, niks op aan te merken. Even vergelijk met andere single coil RTA's die in getest en gebruikt heb, het blijft natuurlijk wel mijn persoonlijke smaak. Wotofo SMM: ik vind de Crius veel beter dan de SMM, smaakvoller en betere airflow. OBS engine nano: ook hier vind ik de Crius beter, de smaak van de nano was wel degelijk maar kon beter. Heb er ongetwijfeld nog getest, maar denk dat dit de twee recentste zijn. Verder heb ik nog de Skyline en Kayfun v5.2, maar daar kan ik de Crius niet mee vergelijken omdat die twee tanks enkel restricted DL zijn. Edited October 25, 2017 by Jim 4 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted October 27, 2017 Author Share Posted October 27, 2017 De coil je standaard bij de tank krijgt heb ik na enkele dagen al vervangen, de smaak was al veel minder geworden. Ik probeer ze wel telkens maar tot nu toe ben ik nooit tevreden geweest van die "fabriekscoils". Dan maar terug naar een coil die ik zeer vaak gebruik, 3 core 28awg met 36awg mantel volledig Ni80. De smaak van de RTA is weer terug goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwebbel Posted October 28, 2017 Share Posted October 28, 2017 Gebruik hier de OBS Nano, zeer tevreden over maar toch al tijdje op zoek naar iets anders, deze review heeft mij zeker geholpen. Bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niezel Posted November 5, 2017 Share Posted November 5, 2017 On 28-10-2017 at 4:03 PM, qwebbel said: Gebruik hier de OBS Nano, zeer tevreden over maar toch al tijdje op zoek naar iets anders, deze review heeft mij zeker geholpen. Bedankt! Plus 1 Dank je voor de review Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KillForYou Posted November 29, 2017 Share Posted November 29, 2017 Na het lezen van deze review heb ik wat filmpjes op youtube bekeken en ben nu van plan om deze RTA te halen. Ik heb nu een justfrog q16 dus moet nog van alles gaan halen:) Ik ben van plan om met prebuild coils te beginnen. Hou het nog even simnpel. Welke MOD kan je me aanraden voor deze RTA? Het liefst een met oplaadbare batterij los. Ik heb voorlopig deze op het oog: https://www.gearbest.com/temperature-control-mods/pp_621874.html?wid=21 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted November 29, 2017 Author Share Posted November 29, 2017 Die Charon is een prima mod, niks mis mee. Als je dan toch pre build coils wil kopen kan ik je deze aanraden: https://www.gearbest.com/accessories/pp_1091941.html Zijn goede coils en kost bijna niks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moppersmurf aka Dramaqueen Posted November 29, 2017 Share Posted November 29, 2017 Jimmiaans goeie review weer! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tsiis Posted November 29, 2017 Share Posted November 29, 2017 Welkom op het forum @KillForYou! Als je zin hebt kun je je in het Stel jezelf voor-topic nog even voorstellen, altijd leuk om te weten hoe een nieuw lid aan het dampen is geraakt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KillForYou Posted November 29, 2017 Share Posted November 29, 2017 2 hours ago, Jim said: Die Charon is een prima mod, niks mis mee. Als je dan toch pre build coils wil kopen kan ik je deze aanraden: https://www.gearbest.com/accessories/pp_1091941.html Zijn goede coils en kost bijna niks. Thx voor de tip, ik bestel ze meteen mee:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luc rafc Posted November 29, 2017 Share Posted November 29, 2017 Gisteren aangekomen vandaag in gebruik genomen. De eerste keer opgebouwd met de meegeleverde coil. Nadien er een 24 awg ni80 parallel op gedraaid ,dat is stukken beter. Weerstand is nu nog 0,16 ohm. Ik had schrik voor condens maar tot nu toe geen last van gehad. Het was wel even prutsen om de 4 beentjes goed vast te krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ringo De Kroon Posted December 2, 2017 Share Posted December 2, 2017 Pas besteld ben benieuwd heb ook de smm in gebruik. Maar zocht erna naar een tank met simpelere vul systeem, ben benieuwd :) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts