Jim Posted November 2, 2017 Posted November 2, 2017 (edited) Na de Pulse 22 en 24 is er nu ook een Pulse mechanical squonker van dezelfde maker als de RDA's, namelijk Vandy Vape. Bedoeling van deze mod was om een goedkope squonker te maken die voor iedereen verkrijgbaar en betaalbaar is. In dat opzicht zijn ze in ieder geval geslaagd, de mod kost hier lokaal 39,90€ en de covers kosten 4,95€. In China kan je de mod al hebben tussen de 25 en 30€, ook zijn er vele kleuren covers en gekleurde flesjes te verkrijgen. Deze mod kan je gebruiken met 18650 en 20700 batterijen. Uiteraard gebruik ik dan ook een 20700 batterij in deze mod, het beetje extra batterijduur is mooi meegenomen. Wat krijg je: - Pulse BF mod - Handleiding - 18650 adapter - Extra schroefje en veer voor de aan-uit knop - Extra magneetjes Ik had ook nog extra rode covers, maar dat is niet echt mijn favoriete kleur. Vooraanzicht: Grote opening voor op je flesje te drukken en pulse logo. Achteraan: Info over de ontwerper en maker van de mod (Tony B van vapor trail channel en makers zijn Vandy Vape) Zijkanten: 510 connectie is geveerd en volgens mij zeer degelijk. De vuurknop is wat apart en heel anders dan ik gewoon ben bij andere mechanical squonkers. Is een geveerde knop die je redelijk ver kan induwen terwijl dit niet nodig is want na een lichte duw op de knop vuurt de mod al. Dan de internals, alles is wel netjes afgewerkt. De lock knop zit binnenin het toestel, het is gewoon een connectie die je moet onderbreken door middel van een scharniersysteem. Volgens mij ook de enige optie die ze hebben omdat ze gekozen hebben voor deze stijl van vuurknop. Paneel achteraan kan van de mod af, en zo kan je de batterij en flesje er makkelijk uitduwen. Een handcheck: Mijn bevindingen: - Vandy Vape is wel geslaagd in hun opzet, ze hebben een degelijk toestel gemaakt voor een zeer lage prijs. - Kwaliteit is degelijk, voor die prijs mag je natuurlijk ook geen wonderen verwachten. - Vuurknop is wat apart, eerste keer dat ik zo een stijl van knop gebruik. Maar de reactie van de vuurknop is niks mis mee, het is enkel de manier van duwen die wat anders is dan in gewend ben. - 510 is geveerd en dat is zeer goed. - Je kan tot 25mm RDA's gebruiken, dat is ook mooi. - Het flesje kan 8ml liquid bevatten en is gemaakt uit siliconen. - Flesje en batterij komt er makkelijk uit. Het is wel een zeer dun en heel soepel flesje, iets te zacht zelfs voor mij persoonlijk maar gelukkig kan je ook andere flesjes gebruiken in het toestel. Ik denk wel dat dit een zeer goed toestel is voor mensen die mechanical squonken willen ervaren, een zeer degelijk basistoestel. Zou toch dit toestel verkiezen boven elke mechanical squonker clone die verkocht word tussen de 10 en 30€, heb er zo al enkele gehad en die kwaliteit bleef toch steeds achter. Dit toestel heeft koperen contacten, een geveerde 510 en dat hebben de meeste van die clones niet. Edited December 12, 2017 by Jim 4 1
Sub-Ωhm Posted November 2, 2017 Posted November 2, 2017 Heb hem Dinsdag ontvangen, ben het volledig met je review eens. Perfecte werksquonker. 3
Foggy Posted November 2, 2017 Posted November 2, 2017 Leuke review Leuk om te lezen dat hij zo goed bevalt. De rood-zwarte is bij mij nog steeds onderweg. Had hem enkele weken geleden gepre-ordered en dacht hem wel even vlotjes in huis te krijgen 1
1EyedVaper Posted November 3, 2017 Posted November 3, 2017 Top review, ben nog altijd op de mijne aan het wachten helaas maar heb zo te lezen geen verkeerde keuze gemaakt om te beginnen met squonken. 1
Sub-Ωhm Posted November 3, 2017 Posted November 3, 2017 41 minutes ago, Mikus said: maar heb zo te lezen geen verkeerde keuze gemaakt om te beginnen met squonken. Nope, dat heb je zeker niet ! 1
Jim Posted November 3, 2017 Author Posted November 3, 2017 4 hours ago, Mikus said: Top review, ben nog altijd op de mijne aan het wachten helaas maar heb zo te lezen geen verkeerde keuze gemaakt om te beginnen met squonken. Heb je zeker geen miskoop gedaan, kan het iedereen aanraden die wil beginnen met mechanical squonken. Is voor mij ook de eerste mech squonker waar ik 20700 batterijen in gebruik en dat bevalt me erg goed, dat kleine beetje extra power en levensduur is mooi meegenomen. 3
RonaldG Posted November 4, 2017 Posted November 4, 2017 Voor het geld is er geen betere squonker te krijgen. zowel voor beginners als iemand die al high end squonkers bezit. Perfect voor onderweg. 3
Rossie87 Posted November 9, 2017 Posted November 9, 2017 Ik heb ook een bestelt nou wou ik de Sanyo 20700a zien te bemachtigen. Maar wat voor batterij gebruiken jullie
Jim Posted November 9, 2017 Author Posted November 9, 2017 Die Sanyo 20700A zijn moeilijk te vinden helaas. Ik gebruik zowel de Ijoy als Efest 20700, die halen misschien hun opgegeven waarden niet maar doen het toch erg goed en gaan toch iets langer mee dan een Sony VTC5A 18650.
Foggy Posted November 9, 2017 Posted November 9, 2017 (edited) 29 minutes ago, Rossie87 said: Ik heb ook een bestelt nou wou ik de Sanyo 20700a zien te bemachtigen. Maar wat voor batterij gebruiken jullie Ik heb de mijne vandaag eindelijk ontvangen en gebruik er, met de bijgeleverde adapter, gewoon 18650 batterijen in. Dat gaat prima en ik zie ook niet de noodzaak van 20700 batterijen. Ik vind ze (efest) nu nog een beetje te duur voor dat beetje extra puf dat je erbij krijgt. Hoewel de Sanyo 20700B bij Nkon inmiddels al weer wat goedkoper is geworden en wel een redelijk extra lading biedt, vind ik deze met 15 amp een te lage maximum belasting hebben. Prima voor als je nooit onder de 0,3 ohm komt, maar ik wil me niet vastleggen op een bepaald minimum. Misschien dat ik er binnenkort evengoed een paar koop als extra erbij. Edited November 9, 2017 by Foggy
Jim Posted November 10, 2017 Author Posted November 10, 2017 Vandaag nog een setje witte covers en 2 reserve flesjes toegekregen. Nu heb ik alle kleuren covers die ik wil, vooral grijs en wit moest ik hebben en de rode is niet echt mijn ding. Nog juist een zwart flesje moet ik hebben en dan is deze Pulse setup volledig voor mij. 3
RonaldG Posted November 11, 2017 Posted November 11, 2017 (edited) 20700 battery rating van Mooch Efest / Ebat & Ijoy (5 legs) zijn allemaal dezelfde cell. Let wel ff op de nieuw Ijo 4 leg, deze zijn veel slechter. Efest is bij de meeste webshops wel te verkrijgen, dampaccu / nkon.nl heeft binnenkort de efest ook weer op voorraad. https://www.e-cigarette-forum.com/blog-entry/20650-20700-21700-battery-ratings-table.7827/ Heb zelf ook all kleuren deurtjes besteld plus alle kleuren bottles. Edited December 28, 2017 by tsiis Mooch tabel vervangen door link
Keob Squonkalot Posted January 5, 2018 Posted January 5, 2018 Nu de Pulse BF Kit een avondje en een ochtendje in gebruik. Het is inderdaad een erg leuk dingetje, maar net als @Jim moet ik erg wennen aan de zachtheid van het flesje. Omdat het flesje zo zacht is krijg ik ook niet de 'squonk' geluid (van het terugzuigen van overtallige liquid) te horen, althans niet gelijk zoals bij andere flesjes. Deze zachte fles blijft zeg maar nog een seconde of twee/drie ingedrukt en zuigt dan geleidelijk de overtollige liquid weer terug en/of vult zich weer aan met lucht. Al met al tevreden tot zover, kijken wat langer gebruik brengt. 1
Jim Posted January 5, 2018 Author Posted January 5, 2018 (edited) Ik had dus de Pulse uit deze review verkocht en had de nieuwe Pulse kit gekocht. Het frame bij de nieuwe versie meer mat zwart dan de eerste versie en de frosted covers zijn veel mooier. De kit komt met een zwart flesje en een matzwarte Pulse 24 RDA, en die Pulse 24 blijft gewoon in de doos zitten want ik vind dit geen geweldige RDA en ik heb beter te beschikking. Ik had de kit gekocht met frosted witte covers, en dat is gelijk mijn favoriete kleur. Maar ik had ook nog enkele andere kleuren besteld. Gestabiliseerde pis of ook wel ultem uitvoering: Rood: En wat ikzelf niet zo mooi vind omdat het iets te donker is, deze blauwe: Gebruik deze mod zeer vaak, het is mijn "beater" mod geworden omdat dit toch maar een plastic mod is en maar 1/3 kost van mijn andere squonkers. Moest hier een krasje op de mod komen zou ik er niet zo van balen. Edited January 5, 2018 by Jim 2
Keob Squonkalot Posted January 5, 2018 Posted January 5, 2018 (edited) Na een volle dag de Pulse bf te hebben gebruikt heb ik de rda toch weer op mijn SQ geschroefd. De SQ vuurt directer en harder en ligt wat lekkerder in de hand. Over een tijdje, als er betere 20700 batterijen op de markt komen, geef ik de Pulse nog een kans...voorlopig is dat dus mijn reserve Edited January 5, 2018 by Keob
Foggy Posted January 5, 2018 Posted January 5, 2018 Ik merk dat ik mijn Pulse bf meer gebruik dan mijn vt inbox of mijn boxer. Begin zelfs een beetje trek te krijgen in nog eentje, maar blijf nog even op m'n handen zitten. (vrouwlief houdt m'n aankopen in de gaten, aangezien ze binnenkort jarig is ) 1
Dr.Smoke Posted January 5, 2018 Posted January 5, 2018 33 minutes ago, Foggy said: Ik merk dat ik mijn Pulse bf meer gebruik dan mijn vt inbox of mijn boxer. Begin zelfs een beetje trek te krijgen in nog eentje, maar blijf nog even op m'n handen zitten. (vrouwlief houdt m'n aankopen in de gaten, aangezien ze binnenkort jarig is ) Geef je vrouwlief toch een Pulse bf voor der verjaardag 2
Foggy Posted January 5, 2018 Posted January 5, 2018 53 minutes ago, Dr.Smoke said: Geef je vrouwlief toch een Pulse bf voor der verjaardag Ik ben bang dat ze op iets in een hoger prijssegment mikt 1
Dr.Smoke Posted January 6, 2018 Posted January 6, 2018 2 hours ago, Foggy said: Ik ben bang dat ze op iets in een hoger prijssegment mikt 5xde Pulse bf
Steve Posted February 23, 2018 Posted February 23, 2018 Deze is bij mij ook onderweg. Ik weet alleen niet precies wat een veilige build is met een vtc5a batterij. Ik snap via wire wizzard dat je niet lager dan ~0.2ohm moet gaan, maar is er ook een bovengrens? Wat gebeurt er als je er bijv 0.7ohm in zet?
Jim Posted February 23, 2018 Author Posted February 23, 2018 Hoe hoger je gaat in ohmwaarde hoe minder damp en warmte je krijgt van de vape, je kan die warmte bij die waarde wel compenseren door een kleine RDA met super compacte kamer te gebruiken. Als je niet veel weet van mechs zou ik zeggen hou dan die 0.2 ohm maar aan als minimum, maar in praktijk kan het lager zolang je niet gaat chainvapen. 1
germanaaizer Posted February 23, 2018 Posted February 23, 2018 Ben al een tijdje aan het twijfelen om deze mod aan te schaffen. Eerlijk gezegd weet ik niet of een mech iets voor mij is. En de vuurknop stoort me een beetje qua uiterlijk, don't know why, it just is
Jim Posted February 23, 2018 Author Posted February 23, 2018 Als ik eerlijk moet kiezen tussen deze pulse en de wismec luxotic kies ik nu zonder twijfel voor de wismec. Ook al is de pulse een 20700 mod, zolang de sanyo of straffe samsung 20700 batterijen niet verkrijgbaar zijn heb je er niet zoveel aan.
Steve Posted February 23, 2018 Posted February 23, 2018 3 minutes ago, Jim said: Als ik eerlijk moet kiezen tussen deze pulse en de wismec luxotic kies ik nu zonder twijfel voor de wismec. Ook al is de pulse een 20700 mod, zolang de sanyo of straffe samsung 20700 batterijen niet verkrijgbaar zijn heb je er niet zoveel aan. Staat ook op mijn verlanglijstje, eerst kijken of het squonken bevalt. Zou je de rda die bij de Wismec hoort ook aanraden? Komt een Drop en een nudge22 aan, dus heb opties..
UGL Dampkring Posted February 27, 2018 Posted February 27, 2018 On 2/23/2018 at 7:57 PM, Jim said: Als ik eerlijk moet kiezen tussen deze pulse en de wismec luxotic kies ik nu zonder twijfel voor de wismec. Omdat? Betere afwerking? Vanwege de bijgeleverde RDA in de kit? Gebruiks gemak? Beveiliging?
Recommended Posts