SCi Posted November 14, 2017 Share Posted November 14, 2017 Terug van vakantie dus hoogste tijd om nieuwe receptjes uit te testen ;) Exasperation raid Voor 20ml is nodig : 0,2ml cdd apfelkuchen 0,6ml Flavormonks divine custard 0,5ml TFA captain cereal 0,1ml TFA pancake Gemixed met een 60/40 vg/pg base met 6mg nic , heeft ruim 2 maanden kunnen steepen. De licht gele liquid heeft een rare geur , de appel is het eerste wat er uit komt en ik meen ook de custard te herkennen maar het geheel is vrij vaag.. Gedampt in m'n limitless plus met een enkele clapton coil van 1 ohm op 27 watt. De smaak is even schrikken , hartig is het eerste wat in me opkomt eigenlijk. De balans lijkt helemaal 'zoek' , er loopt van alles en nog wat door elkaar maar herkenning is moeilijk. Waar de appel in de geur zo duidelijk was daar komt ie nu alleen in de nasmaak een beetje op , ook de custard zit heel ver weg voor m'n gevoel. Bij 29 watt word het geheel wat soepeler in de mond ( invloed van de FM custard ? ) maar loopt er nog steeds van alles en nog wat door elkaar heen voor m'n gevoel. Bij nog meer vermogen veranderd er verder niet zoveel al meen ik nu bij vlagen de pancake op te merken. Waar de samenstelling van de aromas me erg interessant leek valt de smaak me toch wat tegen. Niet alleen door het gebrek aan balans maar ook het vage karakter van de diverse smaken. Meer aroma gebruiken lijkt me niet direct een fix voor deze problemen , wellicht dat een andere setup hier wel iets moois van maakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Toxic71 Posted November 14, 2017 Share Posted November 14, 2017 1,4 ml aroma op 20 ml lijkt me niet zoveel Link to comment Share on other sites More sharing options...
SCi Posted November 15, 2017 Author Share Posted November 15, 2017 15 hours ago, Toxic71 said: 1,4 ml aroma op 20 ml lijkt me niet zoveel Het percentage is inderdaad niet zo hoog maar ik heb de voorkeur voor subtiele smaken , enorme smaakexplosies laat ik liever aan een ander ;) Daarnaast is m'n ervaring dat TFA pancake en CDD apfelkuchen behoorlijk uitgesproken zijn qua geur en smaak dus die doseer ik sowieso laag. Ik vraag me ook echt af of alle percentages omhoog gooien de "onbalans" van dit sapje zou helpen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
timmermc Posted November 15, 2017 Share Posted November 15, 2017 (edited) 31 minutes ago, SCi said: Ik vraag me ook echt af of alle percentages omhoog gooien de "onbalans" van dit sapje zou helpen.. Neen, ik denk dat je goed zit met je smaken, alleen had ik liever gezien dat je Appel van FM met mate had gebruikt, die zurigheid ervan had misschien beter bij elkaar aangesloten met die DevineCustard. Die toch de hoofdbasis is van je vloeistof. Edit: apfelkuchen, cereal, pancake ... erg veel koekachtige aroma's met die zware custard, daarom enkel appel en geen apfelkuchen (mijn gedacht ) Edited November 15, 2017 by timmermc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts