Jump to content

batterij oplader / storage?

Recommended Posts

Posted

hallo,

ik vraag me af of er een soort van oplader/storage combinatie bestaat..

dus als ik onderweg ben 2de batterij in storage en als ik ergens kan opladen hopla in de stekker.

en het liefst goedkoop ook natuurlijk :)

groet,

Ward

Posted

Ik denk dat het geen goed idee is om batterijen in een lader te vervoeren en ben op Amerikaanse fora wel eens berichten tegen gekomen waarbij dit fout ging.

Omdat een batterij in een lader vastgeklemd wordt tussen twee metalen delen, waarbij er speling is door de veer in het onderste deel van de constructie, kan de batterij gaan schuiven tijdens het vervoer. Als je pech hebt kan de wrap beschadigen waardoor er kortsluiting mogelijk is.

Ik vervoer batterijen altijd in een plastic doosje. Als ik een lader mee neem is dat een single bay lader: je hebt modellen van Xtar en Efest die betrouwbaar zijn, bijna geen ruimte innemen en met een standaard usb kabel aan een computer kunnen worden aangesloten. 

• Like 3
Posted

Als je bedoelt op fiets of tram ,trein,bus zou ik ze zeker niet in een lader zetten.

Ik gebruik in mijn auto wel een single charger,die zit in het bakje tussen de twee zetels en is op de sigaren aansteker aangesloten.

Posted
22 minutes ago, ward0 said:

het gebruik van een reserve mod is dus af te raden :(

Ik geloof niet dat iemand dat gezegd heeft. :weetnie

Als het goed is zit een batterij goed klem en ingesloten in een mod. In een lader zit speling zodat het mogelijk is om meerdere maten batterijen te kunnen laden met zo'n lader (zie opmerking van Eelco mbt kans op schade aan de wrap bij vervoer). Met een mod zul je ook niet al te wild omspringen denk ik.

Ik vervoer mijn opgeladen reservebatterijen in een siliconen sleeve of plastic case, en bij hoge nood laad ik de batterij in mijn mod (komt zelden voor vanwege ingesleten routine van tijdig thuis opladen en controleren wat ik in mijn tas stop voor ik van huis ga).