Jim Posted November 24, 2017 Share Posted November 24, 2017 (edited) Ik zag deze mod voor het eerst zo een 3 weken geleden toevallig in een UK webshop, had hiervoor nog niks van dit toestel gehoord of gezien. Het toestel wekte onmiddelijk mijn volledige interesse en dus ging ik onmiddelijk opzoek naar meer info en waar ik het kon krijgen. Ik heb het toestel nu een kleine week in bezit en ben er helemaal weg van. Het begint nu op steeds meer online shops op te duiken. Sinds deze week ook in mijn lokale vapeshop (Belgacig) te krijgen voor 74.90€. Online in veel UK webshops, zo rond de 60 pond maar tel daar verzending enz bij en je doet niet echt veel profijt. Ik denk dat het in deze Spaanse webshop aan een heel leuke prijs staat, tevens een zeer aan te raden webshop waar ik ook vaak mijn favoriete liquid bestel (The Mamasan) http://masquevapor.com/gb/bf-mods-squonkers/10830-rsq-squonk-80w-box-mod-hotcig-and-vapeamp-black.html Het toestel komt van fabrikant Hotcig, maar het design komt van het bekende Amerikaanse merk RIG MOD. Voor mij een beetje raar dat RIG in zee gaat met China, want RIG is een bedrijf dat altijd zo fier was op hun "American as fuck" titel die ze vaak op hun mods plaatsen. Maar goed maakt me niet zoveel uit, het toestel gaat het me om en niet de merken. Het is een gereguleerde squonker, 1x18650, max. 80w, 7ml flesje, heel compact formaat en heeft enkele leuke features. Wat krijg je: - De mod uiteraard - Reserve flesje - Handleiding - USB kabel Het frontpaneel van het toestel vind ik zeer mooi, niet te druk en ik zie graag een klein beetje carbon fiber. Dit is niet zomaar een stukje 3M carbonfolie dat ze gebruikt hebben, nee hier hebben ze werk van gemaakt om het zo mooi mogelijk te maken. Achteraan is gewoon in zinc alloy, net zoals de volledige body uit zinc alloy gemaakt is. Het RSQ logo in reliëf en de USB poort. Het zou geen RIG mod zijn als hun logo er niet op zou staan, dus op de zijkant staat hun logo en dat is volgens mij geëtst. Het werkpaneel. De knoppen zijn degelijk, rammelen niet. Een degelijke geveerde 510 connectie. Je krijgt bij dit toestel 2 flesjes, een siliconen uitvoering en een hard plastic flesje. Het siliconen flesje is zeer goed, zacht en volledig luchtdicht. Het harde flesje is ondertussen al opgehaald met het huisvuil, dat flesje gebruikt ik niet want heb geen zin om me een kramp in de vingers te duwen op dat flesje. Inhoud van het flesje is een mooie 7ml. Het deurtje zit op de mod met 2 grote magneten, en hierdoor zit er echt nul komma nul beweging en speling op! 1 magneet "plakt" zicht vast tegen de mod en de andere tegen de batterij. Dan de internals. Hier zie je goed hoe dit toestel aan zijn compact formaat komt, elke ruimte is zo goed als optimaal benut. Je ziet ook geen spleten of kieren waar eventueel liquid door kan kruipen. Toch wel een echt hoogwaardige afwerking voor een toestel uit deze prijsklasse. Het board is voor mij onbekend, maar tot nu toe werkt alles perfect. Simpel te bedienen en ook simpel menu. Even enkele voorbeelden. Het gewone power menu wat ik altijd gebruik, staat alle info op die je nodig hebt. TC ook, hier kan ik zelf wel niks over zeggen want gebruik dat niet en ken er ook zo goed als niks van. Volgens de eigenaar van mijn lokale shop werkt TC naar behoren, hij is wel een TC kenner. Je hebt ook een bypass mode, die kan je gebruiken als je bijvoorbeeld wil dampen terwijl het toestel via USB aan het opladen is. Of je kan ook gewoon bypass dampen. Dan heb je nog een menu voor de bediening van het RGB ledje dat je squonkflesje verlicht. Een RGB ledje, de naam RGB zegt dan zelf al welke kleuren je mag verwachten (red, green, blue) Je kan elke kleur apart selecteren, of ook RGB zelf en dan krijg je om de seconde een puls van de andere kleur te zien. Een leuke feature die veel toekomstige squonkers ook gaan hebben, China vind zulke dingen geweldig. Moest er ook een gewoon witte led tussen zitten zou ik het nog wel gebruiken, maar bovenstaande kleuren vind ik maar niks en dus staat de LED functie bij mij dus ook uit. Het verlichten van het flesje maakt wel dat je in het donker erg goed het niveau van je liquid kan waarnemen. Hier een foto van de mod met een O-Atty v2 RDA van 24mm. Geen enkele overhang met 24mm RDA's, met 25mm zou het juist over de afgeronde rand komen. Een bewijsje dat het toestel echt wel compact is, heb het vergeleken naast enkele andere squonkers. Steambully - Armageddon - Pulse - Hotcig - Therion Het toestel heeft dus maar het formaat van een doorsnee mechanical squonker. Een handcheck: Als ik mijn hand zou sluiten zie je toestel nog amper zitten. Mijn bevindingen: - Tot nu toe een perfect toestel voor wat ik het gebruik, gewoon op wattage dampen. - Heel compact en dus ook erg handzaam en mee te nemen onderweg. - Bouwkwaliteit is goed en mooi afgewerkt, zowel langs buiten als binnen. - Het board werkt tot nu toe erg goed, ik voel niet dat het ergens underpowered is ofzo. - Goede reactie van de chip bij het indrukken van de vuurknop, gaat erg snel. - Bedieningsknoppen zijn goed, de vuurknop is wel een beetje "clicky" zoals ze zeggen. - Goed 7ml siliconen flesje. - 510 is goed en mod kan perfect tot 24mm aan zonder enige overhang. - Geen enkele speling of beweging in het deurtje, en dit is erg belangrijk voor mij want mijn OCD brein kan zoiets niet aan. - Duidelijk afleesbaar scherm met alle nodige info. - De feature van het ledje bij het squonkflesje is wel leuk, je kan het simpelweg uitschakelen als je dit niet wil. De enige dingen die nog iets beter konden zijn het volgende: - Had liever een witte led gezien. - Een lintje om de batterij te verwijderen heb ik ook steeds graag. - De + en - selectieknoppen staan bij dit toestel anders dan bij de meeste mods, het is maar kwestie van gewoonte. Dit zijn persoonlijk puntjes van kritiek, en voor veel mensen misschien verwerpelijk. - Dit board heeft geen memory, dus telkens je de batterij uit de mod haalt en een nieuwe plaatst vraagt het board "new coil yes/no". Druk dan gewoon yes of no en het is klaar. Ook de puff counter en led kleurkeuze onthoud die niet. Als mensen me nu zouden vragen welke betaalbare single battery gereguleerde squonker zou je me aanraden zou ik zonder twijfelen dit toestel kunnen opnoemen. Het board is niet perfect, maar voor wat ik het gebruik heb ik er geen probleem mee Wil je een gereguleerde squonker met een zeer goed board of DNA chip dan moet je een VT inbox of een Lost vape mod kiezen. Edited November 28, 2017 by Jim 9 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigbear Posted November 24, 2017 Share Posted November 24, 2017 Leuke review! De mijne is onderweg, inmiddels Heb je een idee welke andere flesjes er nog in zoudenpassen? Het ziet er vrij universeel uit en ik meen in een vorige review gelezen te hebben dat je veel verschillende flesjes liggen had ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted November 24, 2017 Author Share Posted November 24, 2017 De meeste van mijn flesjes passen, die van SMJY en YFTK en de dure cappy flesjes. Flesje van de Pulse BF is te dik en dat van een Therion te hoog. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo Bak Posted November 24, 2017 Share Posted November 24, 2017 Mooie review weer. Ik ben vooral van de binnenkant en het bedieningspaneel onder de indruk. Dat gekleurde ledje vind ik heel gaaf, ben wel gevoelig voor over-the-top kitsch-bling, maar ik zou het na één avond ook uitzetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrSmiley Posted November 25, 2017 Share Posted November 25, 2017 11 hours ago, Jim said: Ik denk dat het in deze Spaanse webshop aan een heel leuke prijs staat, tevens een zeer aan te raden webshop waar ik ook vaak mijn favoriete liquid bestel (The Mamasan) http://masquevapor.com/gb/bf-mods-squonkers/10830-rsq-squonk-80w-box-mod-hotcig-and-vapeamp-black.html Bedankt @Jim voor je mooie review! En ook voor de link, ik ken de shop (bestel er onregelmatig aroma's).. die prijs is zeker prima te noemen. Je hebt mij in ieder geval overtuigd om ipv de Fuchai of IJoy deze als instap squonk mod te kopen. Mooi cadeau voor mijn 2 jarig dampjubileum (vandaag) . 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted November 25, 2017 Author Share Posted November 25, 2017 De Fuchai is eigenlijk best een groot toestel en dat 5ml flesje is een echte afknapper, en je zou er geen groter in kunnen plaatsen. De Capo leek me erg leuk toen ik die pas zag verschijnen, maar ondertussen zegt het toestel me nog weinig. Enige reden om die toestellen te kopen is wanneer er echt goede 20700 en 21700 batterijen op de markt zijn. Die sanyo 20700A zou heel goed zijn maar je vind ze bijna niet. Ben tevreden van deze RIG/Hotcig, voor mij echt het perfecte formaat voor een single 18650 mod. Batterij gaat net zolang mee als mijn andere single 18650 gereguleerde squonkers en dit toestel kan je uitschakelen wat ik bij mijn DNA mods niet kan. Ik blijf wel een echte DNA fan, maar de chip bij deze Hotcig werkt net zo goed enkel kan je niks naar wens aanpassen op de chipset. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johannes Koning Posted November 25, 2017 Share Posted November 25, 2017 leuke review Jim had hem nog niet gezien toevallig in de sqonker die ik laatst gebouwd met de 2v switchfet, heb een witte led geplaatst als je vuurt zie mooi het vloeistof niveau. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sxt Posted November 25, 2017 Share Posted November 25, 2017 Ik heb vanmiddag zo staan twijfelen om deze ook mee te nemen... damn had ik het toch maar gedaan ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johannes Koning Posted November 25, 2017 Share Posted November 25, 2017 hier een foto van het ingebouwde lampje werkt prefect 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dnns84 Posted November 26, 2017 Share Posted November 26, 2017 Mooie review, ben erg geneigd m'n portemonnee te trekken, maar ik wacht toch nog ff die van Geekvape af (of eventueel een andere 2x18650 mod waar ik nog niet van gehoord heb). Ben bang dat die flesjes crap zijn en er geen workaround voor bestaat, maar zien wat de reviews zeggen straks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madman Posted November 26, 2017 Share Posted November 26, 2017 On 11/25/2017 at 12:14 AM, Jim said: Het board is voor mij onbekend, maar tot nu toe werkt alles perfect. Lijkt me hetzelfde board als van de Aleader Killer squonk mod..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted November 26, 2017 Author Share Posted November 26, 2017 Ja ik zie de gelijkenis, die sys naast power heb ik wel niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madman Posted November 26, 2017 Share Posted November 26, 2017 die is om de mod uit te zetten Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrSmiley Posted November 26, 2017 Share Posted November 26, 2017 On 25-11-2017 at 12:48 AM, Jim said: De meeste van mijn flesjes passen, die van SMJY en YFTK en de dure cappy flesjes. Heb je misschien ook een link naar waar je zulke flesjes kunt kopen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted November 26, 2017 Author Share Posted November 26, 2017 Dat zal ik deze avond laat eens doen inclusief enkele foto’s. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrSmiley Posted November 26, 2017 Share Posted November 26, 2017 1 hour ago, Jim said: Dat zal ik deze avond laat eens doen inclusief enkele foto’s. Alvast bedankt voor je moeite . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted November 27, 2017 Author Share Posted November 27, 2017 (edited) Op vraag welke flesjes er in deze mod passen, hier een klein overzicht van flesjes die ik heb en ook de meeste zijn ook steeds verkrijgbaar. Van links naar rechts: Cappy flesjes: die heb ik lokaal gekocht, kosten 3x meer dan andere flesjes en zijn hun hoge vraagprijs niet waard want de Chinese flesjes zijn net zo goed. Aleader flesjes: https://www.fasttech.com/products/3021/10044207/9473003-authentic-aleader-mechanical-mod-replacement Ik had bovenstaande gekocht bij FT, maar heb volgens mij verkeerde flesjes gekregen want dat van mij is kleiner en kan slechts 5ml liquid hebben. SJMY flesjes: https://www.fasttech.com/product/8133000 Dit vind ik persoonlijk mijn favoriete flesjes, zijn niet van ultradun siliconen maar iets stijvere siliconen en zijn voor mij perfect. Ik heb ze zowel in wit als zwart. Wel niet de goedkoopste. Modmaker flesjes: http://www.modmaker.co.uk/MM-Squonker-Bottle-Kit Ik heb deze, zijn plastic flesjes maar wel heeeeeel zacht plastic en niet te vergelijken met flesjes uit een VT inbox of Pico squeeze Ze hebben ook siliconen flesjes maar die heb ik nog niet. http://www.modmaker.co.uk/MM-Dinky-Silicone-Squonker-Bottle-Kit-Light Die koop je enkel bij Modmaker.co.uk, bestellen van deze site is enkel aantrekkelijk als je nog andere dingen nodig hebt. Verzending uit de UK is duur. YFTK flesjes: https://www.fasttech.com/products/0/10035541/7762301-yftk-replacement-dropper-bottle-for-sva-75w-style Dit zijn goede flesjes maar wel heel dun en zachte siliconen. Natuurlijk zijn er ondertussen nog vele andere siliconen flesjes te vinden in China webshops. Gebruik momenteel het zwarte SJMY flesje in de Hotcig mod, gewoon omdat ik het mooier vind. Edited November 27, 2017 by Jim 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Professor X Posted November 28, 2017 Share Posted November 28, 2017 Even een hele vreemde vraag @Jim. De deur paneel zitten 2 batterijen, de ene op de mod de andere op de batterij zeg je. Ik meende altijd dat je een magneet nooit bij een batterij mocht houden. Dit zou de batterij namelijk leeg trekken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobby Posted November 28, 2017 Share Posted November 28, 2017 @Jayjay Nee, een magneet op een Li-ion accu veroorzaakt geen probleem. De chemische processen binnen de batterij worden niet beïnvloed door een (statisch) magnetisch veld. Ook zal het merendeel van het magnetisch veld door het metalen omhulsel van de batterij gaan en niet door de batterij zelf. De (elektronen)stroom die gaat lopen als je vuurt wordt volgens de theorie wel beïnvloedt maar het effect is praktisch verwaarloosbaar. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Professor X Posted November 28, 2017 Share Posted November 28, 2017 41 minutes ago, Bobby said: @Jayjay Nee, een magneet op een Li-ion accu veroorzaakt geen probleem. De chemische processen binnen de batterij worden niet beïnvloed door een (statisch) magnetisch veld. Ook zal het merendeel van het magnetisch veld door het metalen omhulsel van de batterij gaan en niet door de batterij zelf. De (elektronen)stroom die gaat lopen als je vuurt wordt volgens de theorie wel beïnvloedt maar het effect is praktisch verwaarloosbaar. Thanks! Weer wat geleerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foggy Posted November 28, 2017 Share Posted November 28, 2017 Hoe makkelijk gaat het wisselen van het flesje en van de batterij? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted November 28, 2017 Author Share Posted November 28, 2017 Heel makkelijk vind ik, ben het ondertussen zo gewoon geworden van bij andere mech squonkers. Ik heb bij dit soort toestellen bijna altijd een stukje plakband rond de batterij en dan trek je die er zo uit. Flesje haal ik er enkel uit als ik een nieuw smaakje gebruik, vullen doe ik altijd met 30 ml refill flesjes. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigbear Posted December 5, 2017 Share Posted December 5, 2017 (edited) Onlangs is er een firmware update uitgekomen die de led setting zou onthouden. Er gaan geruchten dat ook tc verbeterd is, ik heb nog geen verschil gemerkt. Edit: op een ander forum gevonden Download upgrade file and software... http://www.hot-vapor.com update file: RSQ update Software : HM Chip Tools v3.2 NEW 1. Run HM Chip Tools.exe 2. Click "open" button and select update file. 3. Switch mod to "link" mode : remove the battery, hold down + & - while connecting USB cable to PC. (dit heb ik een paar keer moeten doen alvorens het lukte) 4. Click "refresh". 5. Click "upload setting". Edited December 5, 2017 by bigbear info erbij gezet 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted December 26, 2017 Author Share Posted December 26, 2017 We zijn nu een dikke maand na de review, even een update van het toestel. Ik gebruik dit toestel enkel op mijn werk (5d/week), dus het is waarschijnlijk ook het meest gebruikte toestel uit de collectie. Echt helemaal tevreden over dit toestel, het formaat en de bouwkwaliteit als grote uitblinker. Het minpuntje van de chip trek ik al niks meer van aan, elke keer je batterij wisselt even select new coil drukken en het ledje uitschakelen is max 5 seconden werk. Kwaliteit van de lak is zeer goed, het toestel gaat telkens broekzak in-uit en is niks van te merken aan de lak. O.4 tot 0.5ohm fused clapton coil gebruik ik meestal bij dit toestel omdat ik op het werk niet kan rondlopen en enorme wolken blazen, op acht werkuren damp ik één batterij leeg. Helemaal zwart nu met zwarte Entheon RDA en zwart flesje. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
/Marc/ Posted December 26, 2017 Share Posted December 26, 2017 @Jim Is hij qua formaat niet ongeveer zoals de inbox? Hij lijkt iets smaller te zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts