Jump to content

Kayfun Prime vs Nautilus

Guest one-riff

Recommended Posts

Guest one-riff

Vandaag heb ik mijn Kayfun Prime met extension naar 4,5 ml / 5 ml mogen ontvangen ontvangen samen met een een Nautilus van 5 ml. Na een half dagje vapen met te Prime en de Nautilus dan nu een kort vergelijkend waren onderzoek.

Bijden heb ik getest op een Vaporesso Nebula mod, voor de Kayfun Prime heb ik een coil gedraaid met een kantal draad 28 ag van Geegvape op 1,5 ohm welke ik heb gedampt op 9.5 watt tot 11 watt en gewicked met baeken v2 cotten. De Nautilus heb ik gedampt met de 1.8 ohm bvc coil op mijn favoriete standje van 9,5 watt. De vloeistof die gebruikt heb in beiden is mijn favoriete adv Heisenberg.

kwa lucht is de Kayfun Prime voor mij gevoel meer open dan de Nautilus. Voor nu is Mijn favoriete standje voor de Kayfun Prime de tweede positie, dit is even eens zo voor de Nautilus. Toch is voor mijn gevoel de Kayfun Prime meer luchtig dan de Nautilus, zelfs als deze helemaal gestoten is, is de Prime  op standje 1 toch meer luchtig dan de Nautilus. Kwa smaak is die Kayfun meer dan in orde maar als ik het als beginnende vapper moet beoordelen welke het beste is dan moet ik bekken dat de Nautilus echt een smaak patser is. Afgezet tegen de prijs die je betaald welke voor de Nautilus welke toch als gauw 25 % maar van de Kayfun is kan ik de Nautilus.

Als rta is het natuurlijk mogelijk om veel verschillende coil configuraties te platen in de Kayfun Prime welke mogelijk nog beter presten dan de gene ik nu heb gebouwd in mijn Kayfun Prime. mocht je beginnen met vapen en op zoek zijn naar veel smaak wil ik jou daarom aan bevelen te gaan voor een Nautiulus (mini) de prijs en smaak is zeer goed, zelfs als je hem afzet tegen een Kayfun Prime, ben je op zoek naar een rta dan kan ik je de Prime zeker ook aanraden.

Of het prijs verschil het waad is laat ik voor nu nog in het midden, daarvoor moet ik in de Prime nog meer coil configuraties proberen maar qua prijs qualiteit/smaak is de Nautilus absolute een winnaar. Als je opzoek bent naar een mtl rta dan is de Kayfun Prime absolute een aanrader met een makkelijk op te bouwen deck.