Jump to content

B2K caviar edition RDA review

Jim

Recommended Posts

Heb deze RDA nu 4 dagen en normaal test ik iets een volledige week voor ik een review maak, maar als iets onmiddelijk goed is dan kan het wel.

Ik ben een enorme fan van single coil RDA's en steeds opzoek naar nieuwe single coilers, en na het bekijken van een andere versie van deze RDA wou ik die hebben.

Deze is ontworpen door iemand of een bedrijfje uit Canada, het juiste verhaal ken ik niet maar daar gaat niemand wakker van liggen denk ik.

Het is niet de goedkoopste, maar voor de prijs krijg je ook wel een hele reeks accessoires.

Ook niet overal verkrijgbaar, je moet wel wat zoeken en de prijzen liggen tussen de 50 en 70€.

In mijn lokale vapeshop (Belgacig) te koop voor 69.90€.

Er zijn twee versies van deze, je hebt de KRNK versie en die heeft andere build deck schroefjes en een frosted topcap en geen topcap uit metaal.

Ik wou een versie met wel een stainless steel topcap dus is het deze Caviar versie geworden.

Het is een 23mm RDA die eigenlijk het meest geschikt is om te squonken, postless single coil deck en veel airflow opties.

Wat krijg je:

- De B2K RDA

- Reserve o-ringen en schroefjes en squonkpin

- Veel topcaps en driptips

- Squonkpin en gewone 510 pin.

4vcVjrB.jpg

Veel topcaps en driptips dus en heb ze hier eens allemaal uitgepakt.

Hsvz96y.jpg

Je krijgt dus een stainless steel topcap, een delrin witte en zwarte topcap en topcap uit ultem.

Je krijgt ook van elke kleur een wide bore driptip, een 510 driptip en driptip adapter en ook een beauty ring.

Info onderaan en je ziet ook een o-ring zitten, deze RDA zal dus je mod niet beschadigen en ook geen liquid morsen als er iets fout moest lopen met je squonker.

TQAjv8l.jpg

Je krijgt ook een stainless steel ring en hieronder zal duidelijk worden waar die voor dient.

jrOpIUt.jpg

Hier zie je de airflow, deze is regelbaar door de topcap naar links of rechts te draaien.

Er zit wel een stopper in de topcap dus die zal je niet volledig rond kunnen blijven draaien en dit vergemakkelijkt het los en vastschroeven van de RDA.

3oRkha2.jpg

Maar je kan in plaats van de airflow halfweg naar links of rechts af te sluiten ook kiezen voor volgende optie.

Je plaatst die kleine stainless ring tussen base en topcap en dan kan je de airflow ook op die manier halveren.

uVnzDdf.jpg

5Q3ZqDJ.jpg

Je kan dan ook nog de airflow extra afsluiten door de topcap naar links of rechts te draaien en dus de airflow zeer klein te maken.

Voor mij hoeft dit niet echt, de airflow staat meestal half of 3/4de open.

Dan het build deck, dat is dus postless en ziet er zeer mooi uit.

Mijn eerste reactie toen ik het deck zag was dat er wel veel ruimte was, maar eens je katoen op plaats zit is de ruimte zeer compact.

yV12Jtl.jpg

Je ziet ook uitsparingen in de randen, handig om je coil jig of wat je ook gebruikt om de coil in positie te houden te plaatsen en dus makkelijk om de juiste positie en hoogte van de coil te bepalen.

X69tLrm.jpg

De airflow komt vrij hoog in het build deck binnen en gaat dan in een hoek van ongeveer 45° naar beneden en zal onderaan de coil uitkomen.

Oversquonken met deze RDA zal je niet snel hebben.

3FZLa6D.jpg

En dan nog een leuke extra in het build deck, je ziet in beide kanten van de RDA een schroefje zitten en dat heeft een leuke functie.

In plaats van je reserve schroefjes ergens in een ziplock zakje te krijgen zitten de schroefjes gewoon in het build deck, en zo heb je die schroefjes dus altijd bij op verplaatsing moest het nodig zijn.

GvQERab.jpg

Dit is iets wat andere merken ook zouden moeten doen.

Dan over naar het builden:

Even vermelden dat mijn ervaring met de RDA volledig gebaseerd is op de coil die ik gebruik en de positie ervan.

Welke coil jezelf gebruikt moet je zelf uitmaken, maar ik kan geen garanties geven dat de prestaties en smaakervaring hetzelfde ervaren zal worden als bij mij.

Ik heb een 3mm Ni80 Framed staple coil gebruikt, komt uit op een 0.3ohm.

oVZ99MI.jpg

Wicken is heel simpel en zoals eerder vermeld word de kamer erg compact met de wicks op hun plaats.

N1qpreW.jpg

Enkel foto's van de verschillende kleuren topcaps op een mod.

De stainless steel versie op de Therion BF.

JLU9Iz2.jpg

De witte delrin topcap op de witte delrin Armageddon squonker.

uIi4q8X.jpg

Zwarte delrin topcap op de volledig zwarte Steambully squonker.

9vWKNoi.jpg

Van de ultem topcap geen foto, heb geen mod waar deze topcap bij past en wie al wat reviews van me gelezen heeft weet dat gestabiliseerde pis topcaps of andere onderdelen niet echt mijn ding is.

Mijn bevindingen:

- Voor mij persoonlijk een topper!

- Veel opties van kleuren.

- Veel airflow opties.

- De airflow is voor mij zeer goed, niet teveel of weinig en lekker stil.

- O-ringen zijn niet super strak, maar dat komt omdat anders die delrin en ultem topcaps er veel te moeilijk op en af kunnen.

- Build deck schroefjes zijn goed, het blijven inbusschroefjes dus steeds wat voorzichtig behandelen.

- De reserve build deck schroefjes die in het build deck zitten is goed gevonden en zeer praktisch.

- Niet de goedkoopste RDA en niet overal verkrijgbaar, maar niet alles moet uit China komen en heel goedkoop zijn.

Edited by Jim
  • Like 10
  • Thanks 3

• 1 month later...
Guest UGL191015

Inderdaad een heel fijne RSA, zelf heb ik meteen een extra Limited Edition Gold Plated deck erbij genomen, plus twee reserve clear caps. Voor minder dan 100 eu 2 volledige high-end RSA's met zoals Jim al zegt, veel combinatie opties. Qua dampbeleving zit íe voor mij tussen de Entheon en de Goon in: meer damp dan de Entheon, zonder al teveel op smaak in te boeten, minder damp dan de Goon maar wel weer meer smaak. Ideaal tussenmaatje!

Screenshot_29.jpg

Guest UGL191015
1 minute ago, Jim said:

Ik heb ook een extra build deck onderweg en een clear/frosted topcap.

Gelukkig kan mijn lokale shop die leveren zodat ik niet met de hoge verzendkosten zit.

Mijn aankoop was, in vergelijking met de NL prijs hier, een lachertje, bezorgen van de RSA met extra deck was goedkoper dan de website prijs in NL...En dan komt ie inderdaad rechtstreeks uit Canada..

Een heel slimme zet van B2K om dat extra build deck los te verkopen, die mensen hebben een goed inzicht op gebied van marketing.

Hun product verkoopt wereldwijd als zoete broodjes, ze kunnen de vraag zelfs amper aan.

En met hun prijzen vegen ze de concurrentie mooi onder de mat.

• 3 weeks later...

Ik ben eigenlijk nog steeds opzoek naar een passende single coil rda voor mij.

En nu zit ik al een paar dagen te twijfelen om deze te kopen of niet en nog wat andere rda's .

De wasp nano heb ik liggen en is niet echt mijn ding. De vraag die ik hier wil stellen is.hoe de airflow bij deze is.is die te vergelijken met de WASP of toch meer airflow? 

Deze RDA heeft meer airflow dan de wasp, met de airflow volledig open is het een echte DL RDA.

Ik heb het graag wat restricted dus airflow half open is genoeg voor mij.

Ook is dit een RDA die het best werkt met exotische coils volgens mij.

Je moet snel zijn wil je deze versie nog hebben want die word al niet meer gemaakt, ze komen eerdaags met een nieuwe versie op de markt.

Die nieuwe zal ook voorzien zijn van een MTL reducer die je over het build deck kan plaatsen.

• Like 1

Ok bedankt voor je antwoord. Is toch best wel een prijsje om die zomaar te bestellen. Ik wou eerst voor de dead rabbit sq gaan. Maar nou vind ik de smaak van de dead rabbit 24 gewoon goed. Maar niet super geweldig. En over deze rda lees ik niks dan goeds.

Als je de restrictor ring gebruikt dan is het ongeveer gelijk aan de wasp. 

Dat is hoe ik hem gebruik. Het hangt natuurlijk ook van je driptip af. 

Maar zoals Jim zegt. Hij is niet gemaakt voor een klein coiltje. Ik vind de smaak beter dan de dead rabit. 

6323659_D-039_F-4_B04-842_D-7_BA08649739

oh dan kan je met deze zeker overweg. 

En hij is inderdaad niet goedkoop maar het is geen dure rda als je bekijkt wat er allemaal bij komt. wat is wel heb gedaan is de imbusschroefjes verwisseld met de platte van de wasp. Die passen perfect.

Ik heb zo’n hekel aan imbus schroefjes.

1 minute ago, Jim said:

Dan ben ik juist te laat met miijn post, want voor 60€ inclu verzending kon ik je deze set leveren (nieuw).

Dat is mooi balen haha. Scheelde me 30 euro. 

Heb de b2k inmiddels in gebruik en kan niet meer zeggen dat het een geweldige rda is. Smaak is top en de airflow is zo smooth. Heb de airflow zelfs een klein beetje dicht gezet. Enige nadeel aan de rda vind ik persoonlijk de driptips. Die vind ik niet zo heel fijn. Maar gelukkig passen mijn andere driptips er ook gewoon op. 

• 6 months later...

Ben me nu ook al een tijdje scheel aan het zoeken naar deze editie, of de opvolger, de V5.
Ik koop m bij voorkeur in de EU, heb slechte ervaringen de laatste tijd met dingen uit de VS en Canada icm de douanekosten.

Als iemand er eentje weet te vinden, zou die me dan aub een seintje kunnen geven?