Jump to content

Smooth crust

SCi

Recommended Posts

Het is weer weekend , tijd om weer eens een receptje uit de crazy elqiuid machine te testen ;)

Smooth crust

Voor 20ml is nodig :

0,5ml Capella Cake batter

0,4ml TFA Pie crust

0,5ml TFA Greek yoghurt

Gemixed met een 60/40 vg/pg base met 6mg nic , heeft 3 maanden kunnen steepen.

De lucht van dit citroengele sapje is vrij simpel ; een vrij aanwezige zoete lucht waar iets zuurs achter hangt..

Gedampt in m'n limitless plus met een enkele SS coil van 1 ohm op 25 watt.

De smaak is aanvankelijk wat vaag  ; ook nu is er een zoete basis maar niet iets wat ik als de cake batter herken.

Hiernaast hangt een wat duidelijkere smaak die ik vrij makkelijk zou bestempelen als taartbodem.

In de nasmaak komt ook wat zurigs naar voren maar dit is voor het mooie eigenlijk net te vaag.

Vanaf 27 watt veranderd het smaakbeeld ; de taartbodem zakt nu ineens helemaal weg.

Enkel in de nasmaak komt die nog iets terug.

Het zoete en zure lopen nu een beetje dwars door elkaar heen.

Een mislukkeling zou ik dit receptje niet meteen noemen maar het is gewoon jammer dat ik de smaken zo moeilijk kan plaatsen.

Ik had een leukere / smakelijkere combinatie verwacht , misschien komt deze toch beter naar voren met een clapton setup ( wat ik normaliter gebruik )

• Like 1

In dit geval is de crazy liquid machine duidelijk vastgelopen :ja

7% TFA/Cap flavors in een 60%VG is bij voorbaat kansloos, daar komt nog bij dat de 3 gebruikte flavors

alleen goed inzetbaar zijn als (achtergrond) en dan niet in deze combi :nee

De algemene afwezigheid van 1 of meerdere Topnotes, en de lage flavor concentratie maakt dit sapje tot een no go :huilt

Het inzetten van een Clapton zal geen verbetering geven.

Ik ben bang dat op korte termijn de crazy liquid machine eindigt op de schroothoop :cola

Da's wel een heel hard statement hoor dokter... :bloos

Over het algemeen ben ik wel happy met de receptjes die er uit komen maar het kan uiteraard niet altijd een winnaar zijn.

Ik vind de subtiele smaken ( met minder aroma dus )  erg prettig maar in dit geval had ik gehoopt op een mooier smaakbeeld

tussen de cake batter en de yoghurt.

Ga 'm later nog wel met een andere coil doen want m'n huidige is niet helemaal lekker..

Update :

Zojuist even getest met een twisted coil van 0,55 ohm.

Op 30 watt gestart.

De smaak is nu duidelijk anders ; de yoghurt is nu het duidelijk herkenbare element , er hangt wat zoets naast maar wat dit is valt niet

goed te plaatsen.

Bij 33 watt zit er een kleine verandering in , ik vang nu een hintje taartbodem op waarna de yoghurt / zoet melange het weer overneemt.

Toch blij dat ik 'm nog even met een andere coil heb getest , zou prima samen kunnen gaan met een fruit aroma imho.

Edited by SCi
Update