Jump to content

Asmodus/Ultroner Luna review

Jim

Recommended Posts

Ik heb dit toestel maar bij gereguleerde mods gepost al is het feitelijk geen gereguleerde mod, maar ook geen volwaardige mechanical mod.

Dusja aangezien er geen ongereguleerd subforum is plaats ik het hier maar, ik wil ook geen discussie in dit topic over het feit dat het nu gereguleerd of ongereguleerd is!!!

Dit toestel zag ik een tweetal maand geleden voor het eerst en wist onmiddelijk van dit moet ik hebben.

Het merk is Ultroner maar distributie is blijkbaar door Asmodus, maakt me dan ook allemaal niks uit.

Het is een stabwood squonker met een chip en dus ook een heleboel aan beveiliging.

Normaal zijn stabwood mods duur (150€ tot zo duur je wil), en dit toestel kost je minder dan 100€.

Je kan het op de Asmodus website kopen maar dat raad ik zeker niet aan, het toestel kost daar 99 dollar maar met verzendkosten en douanekosten bij komt het op 155€ verzonden naar BE.

Nu zal het toestel binnen dit en enkele weken wel op vele webshops verschijnen.

Ik heb het toestel hier gekocht:

https://greyhaze.co.uk/

89pond + 8pond DHL verzending.

Voorlopig enkel in het paars te krijgen, de andere kleuren komen later pas op de markt.

Even een foto van alle beveiligingen die de chip heeft:

ORMKluZ.jpg

Wat krijg je:

- De mod uiteraard

- 2 flesjes

- Handleiding

jYXCnTb.jpg

Als je het toestel online koopt kan je dus niet kiezen hoe je stabwoob er gaat uitzien, dat is misschien wel een nadeel.

Ik had het geluk dat ik niet veel acrylic in het hout heb, mijn mod is dus enkel gekleurd hout.

Vooral paars, beetje blauw en de standaard houtkleur.

Ook is het stabwood niet hoogglans gepolijst of zit er geen vernis over en dat vind ik goed zo.

ehOHWoD.jpg

3LcBXdI.jpg

Squonken doe je dus op de kopse kant van het toestel, dit is ook mijn favoriete manier en ook de makkelijkste.

YzE0hNN.jpg

De 510 pin is zeer degelijk en geveerd.

4YVPx7t.jpg

De vuurknop zit eens niet op de kopse kant bij een squonker, en ikzelf heb ook geen probleem met deze knop en de plaats waar die zit.

OK1hKk3.jpg

Ook heb je een indicator lichtje dat ofwel groen, blauw of rood oplicht.

d805UNM.jpg

Onderaan heb je een klepje dat het gat voor het flesje afdicht, dit zit op de mod door 2 magneten.

DUD5sAW.jpg

Klepje voor de batterij heeft een lipje dat ook een magneet bevat en dus steeds netjes op plaats blijft.

ppLHkzK.jpg

De batterijtube is netjes, wel geen indicatie van welke kant je batterij moet.

Maar bij dit toestel is het de batterij met de + naar boven in het toestel.

MHVD7Gk.jpg

Als je het flesje verwijderd zie je enkel een buisje waar je squonkflesje over gaat.

l0gSUjn.jpg

Het flesje is uit siliconen, heel zacht en kan 8ml liquid houden.

1HtFWP4.jpg

De mod kan zonder probleem 24mm RDA's hebben zonder enige overhang.

OgclLBV.jpg

Nog een random pic van de mod met de Entheon RDA en matching driptip.

rWLVk9U.jpg

Handcheck:

9bJrBzq.jpg

Mijn bevindingen:

- Geweldig toestel!!!

- Niet overdreven duur voor wat je krijgt.

- Veel beveiliging op de chip, voor mij niet super belangrijk omdat ik weet hoe ik met gewone mechs moet omgaan maar toch erg leuk.

Het 5 keer klikken voor aan/uit vind ik het belangrijkst en ook de low battery protectie.

- Volgens enkele Youtube reviewers hit dit toestel niet zo hard als een echte mech, maar zelf ondervind ik hier niks of niks van.

De meeste van de Youtube reviewers blijven dan ook hun dual coil builds van 0.1 tot 0.15ohm gebruiken op elk toestel dat ze hebben en dat is gewoon fout van hun!!!

Dit is geen toestel waar je zulke builds op gebruikt, dit toestel is gemaakt voor single coil RDA's en bij single coil builds merk je niks of niks verschil met eender welk ander toestel.

- Dat je het toestel moet kopen zonder dat je echt weet hoe je het zal krijgen is misschien wel een minpunt voor sommige, zelf heb ik de gok genomen en heb wat geluk gehad.

- Voorlopig is enkel de paarse kleur leverbaar, voor de andere kleuren is het nog even wachten.

- Toestel ligt goed in de hand en de positie van de vuurknop is niet meer dan aanpassen en op een dag gebruik ben je het al gewoon.

- Het flesje uit de mod halen is het enige minpunt en eigenlijk is het een subjectief minpunt want ik heb er geen probleem mee.

Ik gebruik refill flesjes voor squonkers en het flesje moet enkel uit de mod als ik een nieuw smaakje wil dampen.

Maar voor de anti refill flesjes mensen, tja die moeten maar leren leven met liquid die uit de 510 pin spuit telkens ze hun flesje vullen en plaatsen.

• Like 4
  • Thanks 2

• 2 weeks later...

Wat ik mij vooral afvraag is de indicatie van je verlichting. Je zegt kleur; groen, blauw en rood. Maar doe je daarmee dat je de kleuren zelf in kunt stellen. Of dat deze zelf van kleur veranderen? Dat laatste zou interessant wezen omdat wellicht groen staat voor volle batterij. Blauw voor half en rood voor leeg? Zou een mooie toevoeging wezen als dat zo was. Is dat je al opgevallen @Jim?

De led verlichting werkt automatisch inderdaad en rood lichtje dat wil je niet zien natuurlijk want dat staat voor een fout of een lege batterij.

Je kan de batterij ook niet dampen onder de 3.3v want dan zal het toestel ingrijpen en niet meer vuren, maar normaal laat je het zelf nooit zover komen want bij 3.3v zal er amper nog iets van damp uit je RDA komen.

Nog steeds zeer gelukkig met dit toestel, mooi om naar te kijken, ligt goed in de hand en het belangrijkste is dat het zeer goed werkt.

Enkel het flesje heb ik vervangen omdat het iets te zachte silconen was.

40 minutes ago, Jim said:

De led verlichting werkt automatisch inderdaad en rood lichtje dat wil je niet zien natuurlijk want dat staat voor een fout of een lege batterij.

Je kan de batterij ook niet dampen onder de 3.3v want dan zal het toestel ingrijpen en niet meer vuren, maar normaal laat je het zelf nooit zover komen want bij 3.3v zal er amper nog iets van damp uit je RDA komen.

Nog steeds zeer gelukkig met dit toestel, mooi om naar te kijken, ligt goed in de hand en het belangrijkste is dat het zeer goed werkt.

Enkel het flesje heb ik vervangen omdat het iets te zachte silconen was.

Thanks! Dit is wel een volgende squonker die ik hebben wil. Even afwachten of de prijs ook nog beetje zakt. Kun je hier een korte review aanvulling plaatsen over de aangepaste bottle? Welke je hebt gebruikt rct? 

Ik gebruik in bijna al mijn squonkers deze flesjes:

https://m.fasttech.com/products/3021/10037463/8133000-sjmy-super-soft-bottom-feeder-bottle-for-bf

Zijn volgens mij de beste op de markt, niet te zacht en dus springen ze snel terug in model.

En je hebt ze in meerdere kleuren, wel niet de meeste inhoud die er is.

Ik denk niet dat de prijs snel gaat zakken van dit toestel, Ultroner kan de vraag naar het toestel niet bijhouden.

De nieuwe kleuren komen nu ook uit, en daar zitten er echt mooie bij.

Het blijven wel random kleuren, dus als je dit toestel wil zoek dan een goede online shop die gewillig is om je via email een foto door te sturen van hun beschikbare kleuren.

De meeste UK shops willen dit wel voor je doen.

• Thanks 1

• 2 weeks later...

Even korte update van het toestel.

Gebruik het nu een dikke maand en ben nog steeds heel blij met deze mod, gebruik het toestel dagelijks.

Stabwood en alles aan het toestel is nog steeds perfect, geen mankementen ondervonden.

Is één van mijn favoriete toestellen, naar mijn mening elke eurocent waard en zou het zo terug opnieuw kopen.

IMG_2063.thumb.JPG.26125e36c49e5ae250f3bbf1e0b07608.JPG

Veel reviewers op internet hebben wat problemen met de plaats waar de vuurknop zit, omdat die nu éénmaal niet op de kopse kant van het toestel zit.

Zelf heb ik helemaal geen last van de positie, vind het zelf heel aangenaam en het ganse toestel ligt ook aangenaam in mijn hand.

Zo hanteer ik de mod, met mijn dikke duim op de vuurknop.

IMG_2064.thumb.JPG.c5ca84180fc818164405f484aa53e73a.JPG

• Like 5

• 7 months later...
  • 6 months later...