Jim Posted December 19, 2017 Share Posted December 19, 2017 Een RDA die al een tijdje op mijn verlanglijstje stond omdat reviewers er hoog mee oplopen. 22mm single coil RDA's is volledig mijn ding dus mocht deze niet ontbreken. Het is een SXK clone, al die originele kleine RDA's kan ik allemaal niet betalen. Heb die hier gekocht: Haku RDA: http://www.3fvape.com/home/19880-sxk-haku-phenom-style-rda-rebuildable-dripping-atomizer-w-bf-pin-silver-316-stainless-steel-22mm-diameter.html Frosted topcap: http://www.3fvape.com/misc/20115-sxk-replacement-frosted-top-cap-for-haku-phenom-style-rda-translucent-pc.html Wat krijg je: - Haku RDA - Reserve o-ringen en schroefjes - Inbussleutel - Squonkpin Ik vind het design mooi, sober en zonder logo's en ook de mat grijze finish spreekt me aan omdat het is geen blinkend SS is. Driptip is gewoon 510 formaat. Info onderaan en squonkpin reeds geplaatst. De frosted topcap is dus een extra aankoop, maar voor 2€ wou ik die wel hebben. Het build deck is mooi gemaakt en ziet er leuk uit. Maar de werking en manier van opbouwen verschilt niet veel met alle andere single coil RDA's. De airflow komt hoog de topcap in en komt dan bijna onderaan de coil uit. Builden: Even vermelden dat mijn ervaring met de RDA volledig gebaseerd is op de coil die ik gebruik en de positie ervan. Welke coil jezelf gebruikt moet je zelf uitmaken, maar ik kan geen garanties geven dat de prestaties en smaakervaring hetzelfde ervaren zal worden als bij mij. Leuk en simpel deck dus om je coil te plaatsen, enkel een beetje uitproberen welke positie van de coil het best is voor u. Heb een Coilology multi strands fused clapton coil gebruikt, komt op 0.3ohm en dat werkt voor mij zeer goed. Wicken is ook heel makkelijk, gewoon katoen netjes uitkammen en laten rusten op de bodem van het deck. Deze RDA heeft ook onmiddelijk de gepaste mod gevonden, het grijs van de mod past perfect bij het grijs van de RDA. Mijn bevindingen: - Leuke en goedsmakende RDA. - Airflow is voor mij perfect, niet teveel en kan als ik wil toch mooie wolken blazen. De positie van de coil heb ik wel 3x moeten aanpassen, als je de coil iets te laag plaatst kan de RDA gaan fluiten. Coil iets hoger geplaatst en het gefluit was opgelost. - Bouwkwaliteit is netjes en goed afgewerkt. - O-ringen zijn wat strak, maar na een druppel liquid gaan ze goed. - Het blijft een clone, dus de o-ringen en build deck schroefjes moet je iets voorzichtiger behandelen als je wil dat ze lang meegaan. - Voor de prijs van deze clone ben je zeker niet gekl**t! 6 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johannes Koning Posted December 19, 2017 Share Posted December 19, 2017 lijkt volgens mij op de solo rda die ik op dit moment aan het testen ben. klein en gemakkelijk op te bouwen. P.S worden ze bij jouw ook zo gouw heet??? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted December 19, 2017 Author Share Posted December 19, 2017 Enkel bij chainvapen worden ze warm, anders niet echt. De Solo RDA heb ik ook gehad maar ik had die met zwarte plastic topcap en dat was een marteling om die topcap op en van de mod te halen. Deze Haku heeft wel iets meer airflow dan de Solo. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Professor X Posted February 25, 2018 Share Posted February 25, 2018 Hoe meer ik van deze reviews bekijk op YT des te minder ik kan wachten totdat deze binnen is @Jim. Als ik alleen al het deck bekijk vallen mij 2 dingen op. 1. Coil plaatsen kan een kind van 4 nog wel. De posts bij dit deck spreken mij ontzettend aan, doet met denken aan de wasp nano. Ik gebruik graag platte coils (flapton, meerdere core claptons) en hiervoor is dit ideaal. Ten tweede kun je met dit ding volgens mij nooit oversquonken. De airflow gat zit vrij hoog. Het enige dat ik niet kan beantwoorden is de smaak. Maar daar zal ik over paar weken pas achter komen. Bevalt derda je nog steeds? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted February 25, 2018 Author Share Posted February 25, 2018 Ja deze bevalt me nog steeds, zit elke week op één of andere squonker die ik gebruik. Enkel de o-ringen heb ik ondertussen moeten vervangen door ringen van een andere rda, ze waren van het begin al strak en zijn uiteindelijk stuk gegaan. Verder is alles nog prima. Positie van de coil is in deze rda heel belangrijk, maar dat heb je bij de meeste van die flavor rda's. Iets te hoog of laag en het begint te fluiten of de smaak is niet optimaal, heb er zo een build of drie voor nodig gehad om het perfect te krijgen. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lennard015 Posted April 12, 2018 Share Posted April 12, 2018 Mijn hadaly is aan vervanging toe en ben opzoek naar een nieuwe. ik zit te twijfelen tussen de haku of weer de hadaly, heb jij de hadaly ook gebruikt en welke geeft je voorkeur? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted April 12, 2018 Author Share Posted April 12, 2018 Hadaly of Haku, kies ik zonder twijfel de Haku. De Haku heeft wel meer airflow dus ik weet niet of dat je stijl is natuurlijk. 31 minutes ago, Lennard015 said: Mijn hadaly is aan vervanging toe en ben opzoek naar een nieuwe. ik zit te twijfelen tussen de haku of weer de hadaly, heb jij de hadaly ook gebruikt en welke geeft je voorkeur? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dpzz Posted April 21, 2018 Share Posted April 21, 2018 (edited) Bedankt voor je review. Hoe is de smaakbeleving t.o.v de Hadaly? zelfde? of brengt deze meer de top note in een mix naar voren zoals de NarDa/NarCa? Edited April 21, 2018 by dpzz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted April 21, 2018 Author Share Posted April 21, 2018 Ik denk dat die drie die je opsomt misschien intenser zijn van smaak omdat de ruimte in de RDA veel compacter is, maar in die drie gebruik ik ook totaal andere builds dan in de Haku. Haku gebruik ik enkel met exotische coils, de andere drie met normale round wire coils. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lennard015 Posted May 11, 2018 Share Posted May 11, 2018 Is het normaal dat de haku in en begin na het squonken altijd even popt en soms een beetje sputtert in het begin? ik gebruik een mech squonk met een 0.35 ni80 clapton inner 2,5 en een 70/30 vg pg heb al meerdere diktes wick geprobeerd maar blijf het hebben in het begin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted May 11, 2018 Author Share Posted May 11, 2018 Als je squonkt, komt de liquid dan tegen je coil? Het ligt in ieder geval niet aan de Haku zelf, maar aan je coil of de positie van je coil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lennard015 Posted May 12, 2018 Share Posted May 12, 2018 Zou kunnen ja, zal er vandaag is op letten. Mischien squonk ik wel gewoon te hard. Heb er ook alleen last van in het begin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samoerai Posted July 4, 2018 Share Posted July 4, 2018 On 19-12-2017 at 23:39, Johannes Koning said: lijkt volgens mij op de solo rda die ik op dit moment aan het testen ben. klein en gemakkelijk op te bouwen. P.S worden ze bij jouw ook zo gouw heet??? Die van mij werd gisteren in de auto plots heeel heet, bleek de airflow dwars op de coil te staan ipv in lijn....damn. jimmy jammy's verbrand..... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts