Jump to content

Creamy cream

SCi

Recommended Posts

M'n 1000e post hier op het forum ! :shock

Dat verdient een feestje in de vorm van een nieuw probeersel uit de crazy eliquid machine ;)

Creamy cream

Voor 20ml is nodig :

0,8ml Flavormonks cream

0,3ml Singh peer

0,4ml TFA oatmeal cookie

Gemixed met een 60/40 vg/pg base met 6mg nic , heeft 3 weken kunnen steepen.

Het vrijwel transparante resultaat heeft een luchtje die me raar genoeg doet denken aan cake batter van capella.

Toch is er ook een duidelijke koek achtige geur op te vangen.

Gedampt in m'n limitless plus met een enkele twisted coil van 0,75 ohm op 30 watt.

De smaak is vooral heel vol / zwaar zonder dat er echt iets overduidelijk spreekt.

Na de wat zware "aanzet" komt er een romige basis opzetten waar een erg prettige peer achter hangt.

In de nasmaak zit iets koek achtigs maar dit is net iets te vaag voor het mooie.

Met een stapje meer vermogen ( 5% meer ) lijkt het alsof de balans er een beetje uit is.

De peer is nu duidelijker maar er zit nu een wat wrangere nasmaak aan het geheel.

Ook de koek invloed is nu nagenoeg weg.

Voor de zekerheid een stap terug gedaan en op 29 watt getest.

Nu is het geheel stukken 'rustiger'.

De peer en koek zijn misschien wat vager maar omdat alles wat soepeler over komt is dit zeker niet erg imho.

Op zich is dit een leuk receptje maar wel eentje die erg afhankelijk is van de coil vermoed ik.

Aangezien mijn voorkeur zit in de wat hogere weerstanden en lagere wattages is het in dit geval vrij lastig

om een goeie 'balans' te bepalen tussen een 'rustige' vape ( ik ben niet zo van de 'smaakbommen'  ;) ) en

goed herkenbare smaken.

Mijn eerdere ervaringen met de oatmeal cookie zorgen ervoor dat ik deze spaarzaam gebruik maar in dit

geval zou ik er toch voor kiezen om er wat meer van te gebruiken.

Ook de peer zou zeker wat meer kunnen hebben.

• Like 3