Jim Posted January 3, 2018 Share Posted January 3, 2018 Ongeveer een dik jaar geleden heb ik een NarDa (clone) gehad, dat was toen volgens veel mensen het van het op gebied van 22mm single coil flavor RDA. Mijn ding was het niet omdat ik het een ellendig ding vond om een nette coil in te krijgen, en ook de smaak was niet zo buitengewoon vergeleken met andere bekende flavor RDA's. Nu is er dus de NarCa en dat is de opvolger van de NarDa. In "high end" Facebookgroepen/forums enz. lijkt het wel of deze NarCa laat ons zeggen de heilige graal is, een ongelooflijk gewilde RDA en bijna niet te verkrijgen. Je zou verschieten wat "flippers" durven vragen voor een 2dehands NarCa, dat gaat om enkele honderden euro's en ze krijgen dat nog vlot verkocht ook. Om deze gehypte RDA te kunnen ervaren koop ik dus een clone, de bouwkwaliteit zal dan niet hetzelfde zijn maar op gebied van smaak is er geen verschil tussen een clone of de echte. Heb de RDA hier gekocht: http://www.3fvape.com/rebuildable-atomizer-supply/20712-narca-style-rda-rebuildable-dripping-atomizer-w-bf-pin-gold-stainless-steel-22mm-diameter.html Verkrijgbaar is een hele reeks kleuren en ook extra topcaps die je kan kopen. Wat krijg je: - NarCa RDA - Reserve o-ringen en schroefjes - Inbussleutel en gewone schroevendraaier - Squonkpin Ik heb de gouden versie gekocht omdat deze RDA enkel zal gebruikt worden op een bepaalde squonker. Net zoals alle voorgaande producten van dit merk is het heel sober, geen logo's of branding op de topcap. Onderaan ook niet veel info, weet niet of dit bij de echte versie ook zo is. Wel een degelijke squonkpin. Topcap langs binnen. Die uitsparing zit er niet voor niets, die is echt wel nodig omdat de RDA zo compact mogelijk gehouden is. Het build deck: Zowel bij de NarDa als deze NarCa is het altijd even denken van hoe ga ik dit aanpakken. Het is niet zoals bij de meeste RDA's dat je coil onder klemmen of in een post zitten, nee dit is lekker "oldskool". Waarom die kleur o-ringen is me een raadsel, blijkbaar zijn zwarte ringen niet goed genoeg meer. Dan builden op deze RDA: Even vermelden dat mijn ervaring met de RDA volledig gebaseerd is op de coil die ik gebruik en de positie ervan. Welke coil jezelf gebruikt moet je zelf uitmaken, maar ik kan geen garanties geven dat de prestaties en smaakervaring hetzelfde ervaren zal worden als bij mij. Deze RDA is niet echt geschikt voor leuke mooie exotisch platte coils, in deze RDA zal in de meeste gevallen gewoon ronde draad gebruikt worden. Maar een gewone microcoil van een enkele draad ging ik ook niet maken, dat zou me zowiezo geen voldoening kunnen geven. Had nog een rolletje twisted clapton draad liggen en dat leek me wel geschikt voor deze RDA. Builden op deze RDA noem ikzelf een prullewerkje, coil in positie houden en dan de uiteinden rond de schroef draaien en die schroef vervolgens aandraaien. Waarom die "high end" fabrikanten hun build deck altijd zo ingewikkeld maken snap ik nog steeds niet... Het kan volgens mij ook bij deze RDA simpeler, maar waarschijnlijk zal volgens "high end" fabrikanten hun product er dan te goedkoop uitzien. Wicken stelt natuurlijk niks voor, dit is doodsimpel. De reden van de gouden versie is omdat die mooi staat op mijn Dotmod squonker. Mijn bevindingen: - Smaak is goed, maar om nu te zeggen dit is het beste is wat ik heb zal ik niet doen. Heb meerdere RDA's die zeker zo goed presteren op gebied van smaak. - Airflow is zeer aangenaam en restricted DL, de "ramps" waarop de lucht naar de coil gebracht word is een zeer goed systeem. - Bouwkwaliteit van deze clone is degelijk voor z'n prijs. De o-ringen moet je wel vochtig houden om de topcap soepel te laten werken. - Bij chainvapen kan de topcap wel snel opwarmen, maar bij een single draadcoil zal dit zeker niet zo erg zijn. Dat is mijn algemene indruk van het product, hieronder geef ik nog snel mijn persoonlijke mening. - Ik ben geen echte fan van dit soort build deck, gewoon omdat ik te beperkt ben op gebied van coils die ik kan gebruiken in deze RDA. - Ik zou zeker niet de volle pot gaan betalen voor een echte versie (als je die al kan bemachtigen), en ik zou al zeker geen "flipper" prijzen betalen voor deze RDA. Zo enorm speciaal is die nu ook niet, er zijn zeker meerdere goede alternatieven te krijgen. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luc rafc Posted January 3, 2018 Share Posted January 3, 2018 Lijkt wel wat op de dead rabbit qua opbouw en de vroegere niple rda met elkaar gemengd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Professor X Posted January 4, 2018 Share Posted January 4, 2018 Ik ben benieuwd hoe dit gaat verlopen met squonken. Als je deze foto ziet, waarbij je een duidelijke naad ziet tussen het builddeck en de topcap. Wordt lachen na twee dagen squonken. Dan zit alles onder de liquid. Veel voorkomend probleem waarbij de topcap over de builddeck rust. Maar ik heb nog nooit een rda gezien met zo'n kier ertussen. 8 hours ago, Jim said: Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheRich Posted January 4, 2018 Share Posted January 4, 2018 4 minutes ago, Jayjay said: Ik ben benieuwd hoe dit gaat verlopen met squonken. Als je deze foto ziet, waarbij je een duidelijke naad ziet tussen het builddeck en de topcap. Wordt lachen na twee dagen squonken. Dan zit alles onder de liquid. Veel voorkomend probleem waarbij de topcap over de builddeck rust. Maar ik heb nog nooit een rda gezien met zo'n kier ertussen. Er zitten toch o-ringen tussen? Als er liquid doorheen komt ligt dat m.i. meer aan de gebruiker, gebrekkig onderhoud of iets anders, maar in principe is het gewoon dicht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Professor X Posted January 4, 2018 Share Posted January 4, 2018 6 minutes ago, TheRich said: Er zitten toch o-ringen tussen? Als er liquid doorheen komt ligt dat m.i. meer aan de gebruiker, gebrekkig onderhoud of iets anders, maar in principe is het gewoon dicht. Dat zou je wel stellen. Ik heb meerdere rda's hier liggen met zelfde systeem. Trek de topcap er nooit af pas na een paar dagen voor schoonmaak. Maar er zit altijd wel wat liquid aan de onderkant. Dus tussen de rda en de squonker in. Dat is een kwaal met dit soort systemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted January 4, 2018 Author Share Posted January 4, 2018 Ik heb nog RDA's met zo een kier, zolang de topcap strak over de o-ringen schuift is er geen probleem. En al mijn RDA's moeten minstens 1-2 maal per dag van de mod af om mijn flesje te vullen, dan maak ik telkens alles inclusief de 510 zuiver met een doekje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pixelke Posted January 4, 2018 Share Posted January 4, 2018 Ben blij met dit NarCa topic. Ben eigenlijk ook van plan om deze RDA te kopen. De cloon van Sxk ziet er wel degelijk uit. Ging eerst voor de Coppervape gaan maar heb vernomen dat de topcap bij deze niet helemaal effen met de onderkant komt, dus dan maar de Sxk.Toch twijfel ik of het de moeite loont om de NarCa te kopen, ik heb namelijk reeds 2 Hadaly's (een voor squonking en een voor drippen) . Ben ik tevreden over en ik vraag me af of ik van de NarCa dezelfde of betere smaak zal krijgen. Misschien hebben sommigen hier reeds de vergelijking kunnen maken.... Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted January 4, 2018 Author Share Posted January 4, 2018 Dezelfde smaak als een Hadaly zal je zeker bekomen met deze NarCa, betere smaak zeg ik nee op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts