Jump to content

Thunderbird vanilla

SCi

Recommended Posts

Een nieuw probeersel uit de crazy eliquid machine.

Thunderbird vanilla

Voor 20ml is nodig :

0,3ml Singha peer

0,8ml Flavormonks vanilla

0,3ml CDD Sauer apfel

Gemixed met een 60/40 vg/pg base met 6mg nic , heeft 3 weken kunnen steepen.

Dit citroengele sapje heeft geen hele sterke geur maar dat dit iets fruitigs is is meteen duidelijk.

Gedampt in m'n limitless plus met een enkele twisted coil van ca. 0,75 ohm op 29 watt.

De start is even schrikken ; de smaak komt toch wat harder / ruiger opzetten dan ik verwacht had.

De appel is het eerste wat goed te proeven is . met name het zurige karakter er van.

Kort daarna komt hier de vanille mooi doorheen gelopen , de combinatie is erg smakelijk.

In de nasmaak word het geel wat zoeter en meen ik iets peer op te vangen.

Met meer vermogen er achter is het begin wat minder ruig maar is de balans ineens helemaal zoek.

De smaak is duidelijk voller maar nu schieten de appel , vanille en peer dwars door elkaar heen.

Geen echte ramp maar de "cocktail" aan smaken is toch wat minder lekker dan de afzonderlijke laagjes.

Echt 'ingewikkeld' is dit recept niet maar toch is het een vrij verrassende combinatie.

De peer komt niet echt mooi uit maar dat kan te maken hebben met de nogal heftige appel.

De appel aroma's die ik tot nu toe heb gehad ( flavormonks en CDD ) zijn behoorlijk heftig dus wellicht

dat een wat subtieler aroma het hier beter zou kunnen doen.

Leuk om mee aan de slag te gaan !