Jump to content

Dead Rabbit SQ RDA review

Jim

Recommended Posts

De dead rabbit 24mm, de dual coil versie heb ik een tijdje gebruikt en had amper iets aan te merken op deze RDA.

Maar omdat ik liefhebber ben van single coil RDA's heb ik de 24mm versie dus niet erg vaak gebruikt.

Toen ik vernam dat er een 22mm single coil van kwam was ik dus zeer blij..

En nu na een weekje gebruik dus een review van de dead rabbit SQ.

Voorlopig heb je enkel nog maar 3 versies, maar net zoals de 24mm zal het maar een paar weken duren voor er meer kleuren beschikbaar worden.

Ik heb gekozen voor de volledig matzwarte versie, gewoon omdat ik het logo van de dead rabbit niet mooi vind.

En bij de volledig zwarte versie zie je dat logo toch maar amper.

Heb de RDA hier gekocht:

https://www.ecigone.co.uk/dead-rabbit-22mm-sq-bf-rda-hellvape

Wat krijg je:

- Dead rabbit SQ

- 2 inbussleutels en platte schroevendraaier

- Reserve o-ringen en build deck schroeven

- 510 driptip adapter en wat Hellvape een MTL driptip noemt

- Zwarte 810 driptip

ONItdF5.jpg

Al de nieuwe RDA's die tegenwoordig uitkomen hebben een resin driptip, dus bij elke versie krijg je een andere kleur driptip.

Maar wie in China heeft er een standaard van gemaakt om bij elke zwarte atomizer een rode driptip te geven? :klop

Het is nu al zeker de derde of vierde atomizer die ik review waar ik een rode driptip krijg bij een zwarte atomizer, heb het ondertussen wel gehad met die rode driptips...

rqv9NDC.jpg

De matzwarte versie vind ik wel mooi, het logo valt gelukkig niet erg op.

Bij de SQ zit standaard al de squonkpin geplaatst, logisch ook aangezien ze deze RDA echt promoten als squonking RDA.

cHdde6C.jpg

Dit zijn de driptip opties:

R964h1k.jpg

De zwarte 810 driptip die ik kreeg staat vol krasjes en heeft een slechte afwerking, de "MTL" driptip heeft wel een heel strakke opening.

De airflow opties:

De gewone airflow die je ook op de 24mm versie hebt, natuurlijk is de opening een stukje kleiner bij deze versie.

H40SF5Z.jpg

En dan zou je volgens Hellvape en de ontwerper Heathen deze RDA ook kunnen gebruiken voor MTL.

Ze hebben beide denk ik geen idee wat MTL inhoud want MTL dampen met dit soort RDA?

Nee hier klopt niks van, met dat kleine gaatje van amper 1mm aan elke kant heb je wel een heeeeeeel strakke airflow maar dit heeft niks met MTL te maken.

Je hebt ook de optie om maar aan één kant een klein 1mm gaatje te hebben, dan word de airflow zo strak dat het zelfs belachelijk is.

e4ZfsSd.jpg

Het build deck:

Dit is ongeveer hetzelfde als de 24mm versie en herkenbaar, netjes afgewerkt en tijdens het squonken komt de liquid mooi aan je katoen uit.

OsedMKp.jpg

PHp1adM.jpg

Een optie die eigenlijk ook op de 24 moest staan is dat ze een uitsparing voorzien hebben op het deck en de topcap.

Zo is de airflow steeds uitgelijnd met de coil, dit zou voor mij een standaard mogen worden bij elke RDA.

xG2pkMe.jpg?1

xkrWBDJ.jpg?1

Dan het builden:

Ik heb gekozen voor een framed staple coil te gebruiken van Coilology.

Coil plaatsen is natuurlijk niet moeilijk bij dit postless build deck.

Je knipt de coil iets korter maar hoeft niet echt af te meten want je kan de overschot gewoon afknippen onder de posts.

1ilqzMn.jpg

0.28ohm, perfect dus voor mijn stijl van vapen.

0j8wgzo.jpg

Wicken:

Net als bij de 24mm versie heb je dus lange wicks hangen in het deck.

u010Q4u.jpg

Ik gebruik deze SQ voorlopig op de Pulse BF mod, daar staat die wel netjes op.

oVBAwGj.jpg

TmoomG4.jpg

Mijn bevindingen:

- Smaak is goed, ik vind deze single coil zelfs beter smaken dan de dual coil versie.

- De airflow volledig open is natuurlijk een DL hit, maar halfweg open krijg ik toch de restricted vape dit ik wil.

De MTL optie is volgens mij te verwaarlozen, ik ben geen echte MTL damper maar ik weet wel goed genoeg hoe een MTL vape zou moeten zijn en dat krijg ik bij deze SQ zeker niet.

De kamer van deze RDA is veels te groot om een gerichte MTL vape te bekomen.

- Afwerking en kwaliteit is zeer goed, o-ringen zijn degelijk.

- De uitsparing voor de airflow uit te lijnen is een welgekomen extra .

- Squonken werkt zeer goed, liquid loopt via kanalen recht in je katoen.

Maar er is wel een leerperiode voor mij bij deze RDA omdat ik gewoon ben van met kleine compacte 22mm RDA's te werken en dus met korte wicks.

Zo weet ik bij die RDA's dat als ik één keer het squonkflesje indruk ik weer een 10-15 hijsen kan nemen voor ik weer eens moet drukken.

Bij deze SQ met die lange wicks betrap ik mezelf er steeds op om de topcap af te nemen om te kijken of dat lange katoen nog nat genoeg is.

Oversquonken zal je deze SQ wel niet doen omdat de airflow zo hoog zit, maar omdat er zo goed als geen juice well is moet je wel voorzichtig zijn dat je na het squonken de topcap niet afneemt omdat het anders wel eens kan overstromen op je mod.

Edited by Jim
  • Like 7
  • Thanks 1