Jump to content

Universele oplader ook goed voor 18650 batterijen

Dampiertje

Recommended Posts

11 minutes ago, Dampiertje said:

ik ben op het werk mijn oplader vergeten dus ik zit nu zonder mogelijkheid om mijn batterijen van mijn boot op te laden.

Van je boot of je mod? :lach (sommige mods laten het toe om de batterijen via de usb ingang te laden)

• 3 weeks later...

als de mod een USB aansluiting heeft kan je die toch gewoon gebruiken? ok een externe lader wordt aangeraden, maar het ding heeft niet voor niets ondersteuning voor USB laden,

50 minutes ago, fvdb said:

als de mod een USB aansluiting heeft kan je die toch gewoon gebruiken? ok een externe lader wordt aangeraden, maar het ding heeft niet voor niets ondersteuning voor USB laden,

Niet alle mods met een usb aansluiting ondersteunen laden via usb (dan wordt die aansluiting gebruikt voor updaten van de firmware), check de handleiding van je mod of het wel/niet kan.

• Like 1

Laden in de mod is geen probleem  , indien je mod het ondersteund . Normaal is het circuit niet het beste laadcircuit maar ook goedkope laders kunnen zelfde probleem hebben . Ik heb er ooit ergens hier een link zien voorbij komen met persoon die dit getest heeft . Komt erop neer dat je ze gewoon niet eindeloos laat insteken , laden dus en klaar , stekkertje uittrekken .

Een laden voor NiCd etc is NIET geschikt voor Li-ion batterijen .Als het er niet opstaat , geen lithium batterijen laden in zulke toestellen . Laadstromen van lithium batterijen zijn belangrijk ,  op brandgevaar . Net zoals lithiums niet tegen kortsluiting kunnen , is dit hetzelfde dan bij laden .

Toen ik begon met dampen dacht ik ook dat ik mijn damper wel met usb kon laden alleen kreeg ik al snel last met de usb aansluiting waardoor laden op die manier op een gegeven niet meer ging en ik gedwongen werd de batterijen apart op te laden in een aparte lader en dat is lastig als je hele dagen onderweg bent. Daarom laadt ik ze nu altijd voor vertrek op in een aparte lader en gebruik ik de usb alleen in noodgevallen. (zo weet ik zeker dat die usb dan ook nog echt werkt)

Heb zelf maandenlang een paar mods (3 pico’s 75 en 1 evic primo mini) via usb geladen. De kabel zat in een Belkin 2.1 ampere lader. Ging prima, beetje voorzichtig doen bij het in en uitpluggen van de kabel.

Dus het zal per mod wisselen, maar als je een mod hebt waar meer als 1 batterij ingaat zou ik het sowieso niet doen. Je zit ook met zaken als balancering.

de reden waarom ik uiteindelijk nu extern laad is omdat ik geen zin had om niet te kunnen dampen als de mod leeg is. Nu duw ik er een verse batterij in. En sinds kort heb ik ook een istick tc 200 en daar gaan 3 batterijen in dus.