Jump to content

Wall Smach - Twisted Vaping (Fruit, Snoep)

TheVapingRaven

Recommended Posts

Gemengd met 15% aroma, base 80% VG, 20% PG (bij benadering), 6mg nicotine. Heeft sinds 6-1-2018 staan rijpen. Getest met een mechanische mod, Derringer RDA, 0,6Ohm enkele coil.

Gemengde liquid is bijna kleurloos en is licht troebel. Ruikt lekker naar een ouderwetse snoepwinkel met sinaasappel op de voorgrond.

Smaak is redelijk complex. Persoonlijk vind ik een sinaasappelsmaak op de voorgrond staan. Vooral bij het inhaleren. Deze smaak doet me een beetje denken aan de smaak van Fanta, niet te natuurlijk, niet te synthetisch.

Bij het inademen is het net of de sinaasappel met vlagen aangevuld wordt met een perzik (ik vermoed dat de perziksmaak beter loskomt als de coil een beetje is opgewarmd). De perzik komt voor mijn natuurlijk over, ik proef bijvoorbeeld zo af en toe het bittere dat het vruchtvlees rond de pit kan hebben. 

Dit is niet een mierzoet aroma (met de 15% aroma die ik gebruikt heb). Het zoet karakter zit hem voor mij vooral in de grondtoon, het canvas zo gezegd, van de vanille.

De dropsmaak komt voor mij vooral naar voren nadat ik de damp helemaal heb uitgeblazen. Blijft lekker hangen. Het is combinatie van zoete drop en een heel erg licht anijsige dropsmaak (zou het troebele van de liquid kunnen verklaren). De anijs heeft niet een koelend karakter, en gaat absoluut niet richting menthol, munt of Absint. Het is het soort anijssmaak van de traditionele muisjes op het beschuit. 

De zwarte kersen die in dit aroma zouden zitten is in mijn smaakbeleving nauwelijks aanwezig, maar ik denk wel dat de kersen ervoor zorgen dat de smaakcompositie een beetje dieper en donkerder fruittoon heeft. Als het er niet in zou zitten zou het met de sinaasappel en perzik op de voorgrond iets te fris en fruitig worden in relatie tot de vanille en "subtiele" dropsmaak denk ik.

Vind het een mooi geslaagd compositie.

Ik denk dat de 15% aroma die ik gebruikt heb gezien kan worden als het minimum (ik geloof dat tussen de 12% en 17% wordt aanbevolen). Voor mij is de smaak dan precies goed. Kan me voorstellen dat het voor sommigen dan iets te licht kan zijn.

Met de 15% aroma die nodig is maakt het een beetje duur aroma. Met de lente in het achterhoofd zou ik me kunnen voorstellen dat dit me een paar dagen achter elkaar zou kunnen plezieren. Zou dan ook graag een iets grotere verpakking met "bulkvoordeel" willen zien (Zou sowieso graag grotere verpakking van aroma's willen zien. Handig als je een ADV of favoriet gevonden hebt. Zomaar een suggestie idee voor de diverse aroma winkels).

Ik zou niet schromen dit goedje aan te raden.

Het goedje verdampt ook mooi schoon (geen coil-killer). Foto is genomen toen ik begon het aroma te testen (geprobeerd het troebele van de liquid vast te leggen), dus laat een verse coil zien, niet de coil na het wegdampen van 10ml.

dwklkoN.jpg

o.a te koop bij -> https://www.savevape.nl/nl/twisted-vaping-wall-smash.html

Edited by TheVapingRaven
  • Like 3
  • Thanks 1