Jump to content

Vaptio C-flatt pod kit

Jim

Recommended Posts

Terug een review van een pod system.

En ik ben nog steeds heel blij dat die dingen bestaan, want het zijn ideale starterkits en een heel goed systeem om mensen van de sigaretten af te helpen!!!

Zoals ik al zei in een review van een andere pod is dat je ze in alle maten en gewichten hebt.

En dat is bij deze niet anders, de Saurin air had het formaat van een bankkaart en deze mod heeft een heel andere vorm.

Voor de volledige specs en info geef ik de link naar de fabrikant van deze pod:

https://vaptio.com/catalogue/c-flat_558/

Wat krijg je:

- C-flatt mod

- USB kabel

- Handleiding en andere info

- 2x pods/coils

(de houder/stand die je op de foto ziet is niet inbegrepen, die gebruik ik enkel als stand)

CMlwt0U.jpg

Een handleiding in vele talen en ook in het Nederlands.

Buiten Nederlands ook Frans en Duitsen nog een heleboel talen maar enkele de eerste drie zijn belangrijk voor de BE TPD wetgeving.

Nicotine waarschuwing op de verpakking en een kantoor binnen de EU, dus normaal goed wat betreft de TPD regelgeving.

EUjMqOW.jpg

Ik heb de wit/goud versie, maar je hebt de mod ook nog in rood/zwart en volledig zwart.

Het design is anders dan de vergelijkbare toestellen..

l8KeLBa.jpg?1

WE0t7ek.jpg

Dit is de driptip/topcap alles in één, heeft wat weg van bepaalde muziekinstrumenten vind ik.

isAm5PH.jpg?1

Deze pod heeft geen automatische functie die in werking treed als je een hijs neemt.

Bij dit toestel is de bediening via een vuuknop achteraan het toestel.

Duidelijk knopje met 5x klikken voor aan/uit.

c8MyatO.jpg

USB opladen kan via de onderkant van het toestel.

Heeft een interne batterij van 350mAh en de mod heeft een maximum output van 15w.

Z90KmeW.jpg?1

Ook heeft de mod enkele beveiligingen zoals:

- over heat protection

- short circuit protection

- over vaping protection (max 5sec vuren)

- usb charging protectie 5v/500mAn

(wat dit laatste juist inhoud weet ik niet juist)

Als je de topcap/driptip van de mod trekt heb je de hervulbare pod zitten, dit kapje zit er stevig op en zal je niet zomaar kwijtspelen.

JPxBCRU.jpg

Topcap langs binnen, er is ook een kleine opening waar je het niveau van je liquid kan bekijken.

Maar dit is zo klein en door die zwarte pods is het amper te zien via deze kleine opening, je trekt beter de topcap af om je liquid inhoud te controleren.

rUXY9U6.jpg

De pod zelf is dus hervulbaar, heeft een inhoud van 1.5ml en er zit een coil in van 1ohm.

Welk type coil of draad heb je het raden naar, dit vermelden fabrikanten van dit soort toestellen zelden tot nooit.

4SGIJUJ.jpg?1

qapfc8g.jpg

De pod zelf zit ook stevig in de mod geklikt, komt ook niet zomaar los tijdens het gebruik ofzo.

xceUWwt.jpg

Hier de pod uit de mod.

Fr6Mdnx.jpg

Bv2FTYd.jpg

Om te vullen gewoon die siliconen plug verwijderen.

Ik kan zelfs met glazen dropperflesjes de pod vullen, een vrij ruime opening dus.

CgBcD7z.jpg

Tijdens het vuren zie je een groen ledje oplichten , zowel voor- en achteraan.

WlZq8sK.jpg

wFcPumE.jpg

Tijdens het opladen blijft het groen lichtje branden tot de batterij vol is en gaat dan vanzelf uit.

De navullingen worden verkocht in doosjes van vier.

BkZZ5Fs.jpg

Even het formaat realistisch proberen vergelijken, hier met een gewone standaard balpen.

ExgaV9G.jpg

Handcheck.

9y6ha1P.jpg

Mijn bevindingen: 

- Geen klagen over de bouwkwaliteit, is dan wel bijna uitsluitend uit plastic maar voelt wel stevig.

- Directe reactie van de vuuknop.

- Een nette MTL hijs krijg je wel van dit toestel.

- Relatief compact toestel, erg handig voor onderweg.

- Lekt niet ook al ligt het een halve dag plat of ondersteboven.

- Heb dezelfde pod nu al een week in het toestel zitten en de smaak is nog goed, wat de juiste levensduur is van zo een pod zal bij iedereen anders zijn.

Welke liquid je gebruikt zal dit bepalen, met zoete liquids en custard enz zal je de levensduur niet erg lang worden vermoed ik.

- 1.5ml inhoud en 1ohm coil is wel goed, het verbruik valt heeeel erg mee.

- Maar met dat lage verbruik komen we dan bij misschien het grootste minpunt van dit toestel, en dat is de batterij van slechts 350mAh.

Dit is volgens mij erg aan de lage kant.

- Ikzelf gebruik dit toestel enkel als ik bv. eens een paar uur weg ben om te winkelen of snel ergens moet zijn, een hele dag kan ik niet doorkomen met dit toestel zonder het minstens 1-2x op te laden.

- Toestel heeft een pass-through functie, je kan dus opladen en dampen samen.

- Ik weet niet hoe het komt maar dit toestel is niet "mannelijk" genoeg voor mij, misschien is het anders met een andere kleur ofwel ligt het toch aan de vormgeving van het toestel.

Maarja dit is een persoonlijk puntje van mezelf, heeft niks met de review van het toestel te maken.

- Wil je iemand overtuigen om te stoppen met roken, dan is een toestel zoals dit of een andere pod system het beste advies je iemand kan geven.

Laag verbruik en uitermate geschikt voor liquids met veel nicotine, een hijs/trek die bijna identiek is aan een sigaret.

Daar gaat het tenslotte om, mensen van de sigaretten trachten te krijgen!!!

Daarom review ik ook graag dit soort toestellen, want de zoveelste review van een andere RDA of RTA zit geen enkele potentiële ex-roker op te wachten.

Edited by Jim
  • Like 5
  • Thanks 2

• 2 weeks later...

Kleine batterij inderdaad, helemaal als je bedenkt dat de ego pennetjes al ca 650mAh bieden en iemand die wil stoppen met roken zal zo'n apparaat niet alleen meenemen bij t ff naar de winkel gaan oid.

Heb ff de zwart-rode bekeken en die ziet er best aardig uit, maar die krappe batterij zou me toch weerhouden om deze aan te raden voor een stopper.

Thnx voor de review :)

Ja ik snap ook niet waarom die kleine batterij, ze hadden genoeg plaats om een grotere te plaatsen.

Die kleine batterij inhoud maakt het toestel niet aantrekkelijk, de kwaliteit van de vape is wel goed en vergelijkbaar met de meeste andere pod systems.

Ik heb nog 1 pod system om een review over te maken en dan stopt het, heb er ondertussen mijn buik van vol en tot nu toe kan niks tippen aan de Joyetech ego aio eco.

De damp kwaliteit is erg goed moet ik zeggen - de smaak komt goed uit de verf hiermee...

dat zou je toch niet verwachten van een dergelijk machientje....

Toch vindt ik de airflow net iets te loechtig bij deze Vaptio C-Flat voor een perfecte MTL vape...

Ik moet zeggen dat ik er nu zelfde Liquid in heb zitten als ik in de Suorin gebruik.. en moet eerlijk bekennen dat ie in de Suorin iets zachter smaakt...

maar dat zal de halve Ohm extra in de Suorin Air coils zijn...  smaak en een hoge nicotine gehalte zijn goed merkbaar met dit masjientje...

inderdaad uitermate geschikt voor de beinnende damper en voor iemand die echt wil stoppen met roken...

Mooie duidelijke Review Jim... Thanx - Ben zeer blij met deze Vatio C-Flat...