Jump to content

Vaporizer aansluiten op voetpedaal?


TimVN

Recommended Posts

Hallo!

 

Na een tijdje het internet afgestruind te hebben kom ik er toch niet helemaal uit. Ik heb een apart verzoek.

 

Het zit namelijk zo. Ik ben programmeur en maak lange sessies, en vroeg me af of ik efficiënter kon werken d.m.v. het vapen wat makkelijker te maken. Ik dacht hierbij aan een gaspedaal, zie afbeelding. Het idee is dan om een soort slangetje aan de vaporizer aan te sluiten. En het pedaal via de mini usb poort (Of misschien wireless?) En als het kan, hoe harder ik 'm indruk, hoe hoger het wattage. Zo hoef ik m'n handen niet telkens te gebruiken als k een wolkie wil dampen. Ik denk dat het een hoop tijd zal schelen die ik anders weggevopen had.

 

Ik heb een Smok Majesty

 

Bij voorbaat dank! :)

vapeaffaire.png

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ik ben ook programmeur en denk aan zoiets xd

DNA heeft Escribe software, daar heb je knop om mod te firen via de software, met beetje reverse engineering kun je dat doen

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jaren geleden een desktop damp apparaat gefabriceerd die die mogelijkheid had. Ook handig dat het ding op computervoeding kon werken (en batterijen en auto accu, alles wat maar boven de x Volt en Amps stroom kan leveren).

 

bVvPwEn.jpg

 

Beetje knutselen met b.v een Arduino en mosfet's, opamps kan een hele leuke mod opleveren.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, TimVN said:

Zo hoef ik m'n handen niet telkens te gebruiken als k een wolkie wil dampen. Ik denk dat het een hoop tijd zal schelen die ik anders weggevopen had.

 

Ja solly hoor, maar hoeveel tijd ben je nu al hier aan kwijt? En je zal ook nog steeds een slang of zoiets naar je mond moeten brengen. Of gaat dat via een masker? 

En je hebt nog een hele kleine afwisseling ten opzichte van eindeloos doortypen. 

 

Voor de rest: Fabriceer een mod, hoef je niks te verbouwen ook. Maar dat kost wel typtijd..  Veel typtijd... Heeeeeeeeeeeeel veel typtijd!

 

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Moppersmurf said:

 

Ja solly hoor, maar hoeveel tijd ben je nu al hier aan kwijt? En je zal ook nog steeds een slang of zoiets naar je mond moeten brengen. Of gaat dat via een masker? 

En je hebt nog een hele kleine afwisseling ten opzichte van eindeloos doortypen. 

 

Voor de rest: Fabriceer een mod, hoef je niks te verbouwen ook. Maar dat kost wel typtijd..  Veel typtijd... Heeeeeeeeeeeeel veel typtijd!

 

Ja, of een soort standaard die t slangetje bij wijze van spreken vast houdt, zodat ik alleen maar met m'n mond naar voren hoef te bewegen.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, TimVN said:

Ja, of een soort standaard die t slangetje bij wijze van spreken vast houdt, zodat ik alleen maar met m'n mond naar voren hoef te bewegen.

 

Je hebt zeker ook een gat in je stoel ofniet?? En een katheter aan de voorkant? Dat had ik wel ooit al eens gezien. Ook een mooi DIY project natuurlijk.

Ruikt wel op laatst maar daar hebben we dan natuurlijk weer luchtverfrissers voor....

  • Haha 4
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Caved said:

Ruikt wel op laatst maar daar hebben we dan natuurlijk weer luchtverfrissers voor....

Aangestuurd door een arduino met sensorhat want ander mis je toch weer een paar toetsaanslagen. En aangezien je arduino's moet programmeren kan dat dus weer wel zeg maar..  

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Caved said:

 

Je hebt zeker ook een gat in je stoel ofniet?? En een katheter aan de voorkant? Dat had ik wel ooit al eens gezien. Ook een mooi DIY project natuurlijk.

Ruikt wel op laatst maar daar hebben we dan natuurlijk weer luchtverfrissers voor....

 

Nee dat niet, voor een WC-sessie heb k altijd tijd. Er is toch vast wel iemand die dit eerder bedacht heeft?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 2/22/2018 at 3:52 AM, TimVN said:

Ik ben programmeur en maak lange sessies, en vroeg me af of ik efficiënter kon werken d.m.v. het vapen wat makkelijker te maken. Ik dacht hierbij aan een gaspedaal, zie afbeelding. Het idee is dan om een soort slangetje aan de vaporizer aan te sluiten. En het pedaal via de mini usb poort (Of misschien wireless?) En als het kan, hoe harder ik 'm indruk, hoe hoger het wattage. Zo hoef ik m'n handen niet telkens te gebruiken als k een wolkie wil dampen. Ik denk dat het een hoop tijd zal schelen die ik anders weggevopen had.

Word je niet juist een betere programmeur door af en toe je handen van je toetsenbord te halen, achterover te leunen en ff te kijken naar wat je net hebt zitten kloppen? 

En helpt het niet juist met de wat lastigere uitdagingen om ff wat afstand te nemen? 

Ik vind juist dat de 'pauze' van een teug me wat extra focus daarna geeft

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Madman said:

Word je niet juist een betere programmeur door af en toe je handen van je toetsenbord te halen, achterover te leunen en ff te kijken naar wat je net hebt zitten kloppen? 

En helpt het niet juist met de wat lastigere uitdagingen om ff wat afstand te nemen? 

Ik vind juist dat de 'pauze' van een teug me wat extra focus daarna geeft

 

Yes, dat doe k als ik pauze neem. Maar het is dus mogelijk een pedaal op t apparaat aan te sluiten? Is toch zalig, beetje gas geven.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 2/22/2018 at 2:54 PM, Moppersmurf said:

 

Ja solly hoor, maar hoeveel tijd ben je nu al hier aan kwijt? En je zal ook nog steeds een slang of zoiets naar je mond moeten brengen. Of gaat dat via een masker? 

En je hebt nog een hele kleine afwisseling ten opzichte van eindeloos doortypen. 

 

Voor de rest: Fabriceer een mod, hoef je niks te verbouwen ook. Maar dat kost wel typtijd..  Veel typtijd... Heeeeeeeeeeeeel veel typtijd!

 

 

MopperSmurf u doet uw naam zeker eer aan!

 

Het lijkt mij persoonlijk echt geen gek idee. Ik fiets wel eens in een aardig tempo en heb dan niet altijd de mogelijkheid om met 1 hand te fietsen, hierdoor heb ik heel wat fietsuurtjes niet gevopen. Toch best zonde?

 

Mocht dit project van "TimVN" slagen kan ik er misschien op de fiets gebruik van maken!

Ook onder het programmeren mocht ik ooit even lui worden.

 

Houd ons a.u.b op de hoogte @TimVN

 

 

 

 

Edited by BoilieDip
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Wat ze hierboven schetsen ben ik het eens, waarom in godsnaam? Maar iedereen heeft zo zijn redenen en dat respecteer ik. 

 

Ik heb heel lang voor je moeten zoeken op Google hoe dit ding hete. Ik wist alleen nog dat het van Aspire is. Dit "shisha" apparaat heb ik een jaar geleden ergens in een review gezien en is mij altijd bij gebleven. Je zocht een apparaat met een slangetje, u vraag wij draaien.

 

https://www.google.nl/search?client=ms-android-samsung&biw=412&bih=382&tbm=isch&sa=1&ei=YNSTWsnMINHPwQLz8YvYDg&q=aspire+shisha+unit&oq=aspire+shisha+unit&gs_l=mobile-gws-img.3...12864.17663..17908...0....96.1522.24..........1..mobile-gws-wiz-img.......0j35i39j0i19j0i8i30i19j0i13j0i13i30j0i30j0i67j0i30i19j0i8i30.CQIgbBYbnAM%3D#imgrc=GjzvhJXbxKKlwM:

 

Nu moet je nog hier iemand vinden die een gaspedaal effect aan kan zetten. Wordt een dure hobby btw qua liquid, als je een zware rechter voet hebt???

Link to comment
Share on other sites

Dat wilde ik ook voorstellen de hookah van aspire, indoorsmokers heeft er een leuke review van, geen vuurknop, gewoon hijsen, zet m desgewenst op een soldeer standaard voor je mond en klaar is Kees.

Ik zou dit wel willen voor het voopen, lijkt me heerlijk.

☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Gaaf idee, redelijk simpel uitvoerbaar als je het KISS houdt.
Maar een slangtule als driptip met een slang... ik weet niet of dat gaat werken... dan moet je wel erg hard heisen. Nee ik zou dit eerder met enkel een lichte clearomizer als een Justfog c14, Nautilus X e.d. doen. 

 

Benodigdheden: 

 

5 volt voeding en een ouderwetse diode met een spanningsval van 0.8 volt. (4.2 volt)
 

Een voetpedaal met een potmeter die op zijn beurt een NE555 timer circuit een puls laat uitsturen waarmee je een stel FETS  die direct op de 4.2 volt zitten in geleiding sturen. (Pulse With Modulation) Daarmee kan je een Atomizer voeden (https://www.elektormagazine.nl/magazine/elektor-200707/15238)

 

Vervolgens een Ego batterij slopen voor de batterijkoppeling, stuk 2lingsnoer ertussen en dan een Justfog C14 er aan die gewoon met de drip tip in je mond kan hangen en gaan

Edited by fvdb
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, TimVN said:

 

 

Dat is een idee, dan alleen 't slangetje nog via een standaard voor m'n mond houden, prima.

Hmm je maakt het je zelf wel heel lastig he. Misschien kun je ook een infuus aansluiten met een gehakt molen erop. Hierdoor krijg je alsnog een biefstuk binnen zonder te hoeven kauwen. 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Jayjay said:

Hmm je maakt het je zelf wel heel lastig he. Misschien kun je ook een infuus aansluiten met een gehakt molen erop. Hierdoor krijg je alsnog een biefstuk binnen zonder te hoeven kauwen. 

 

Haha nee zo erg is het nog niet. Ik ga wel even knutselen, thanks!

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Jayjay said:
5 hours ago, Oomkobus said:

Ik zou dit wel willen voor het voopen, lijkt me heerlijk.

En voordat je het weet zit je op de wc te poepeeennnnn.

Wat denk jij wat voopen is dan ? :tong

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...