Jump to content

Lemon Meringue Pie - Flavor West (Gebak)

Recommended Posts

Gemengd met 15% aroma (zoals aanbevolen op het flesje), base 80% VG, 20% PG (bij benadering), 6mg Nicotine. Heeft staan rijpen sinds 15-2-2018. Getest met een mechanische mod, Derringer RDA, 0,6Ohm enkele coil.

Dit is review nummer twee in mijn zoektocht naar mijn persoonlijke favoriete "Lemon Meringue Pie" aroma. Nummer een was Mister Yellow van Nova

Gemengde liquid is helder en een nauwelijks waar te nemen bruingele verkleuring. Tijdens het verdampen kleurt de vloeistof echter een stuk donkerder. Contrast is hopelijk duidelijk te zien op de foto waar in de pipet de verse vloeistof zit en op het keukenpapier een beetje liquid van het schoonmaken van de RDA topcap.

xYtJQYz.jpg

De liquid heeft een lichte geur van citroen ingebed in iets zoetige.

Eerste kennismaking met de smaak is een zoete citroen ingebed in een "wattig" en romig zoet. Ik kan weinig van een taartbodemsmaak ontdekken. Vind de smaak een beetje vlak en niet duidelijk gedefinieerd (misschien heeft het meer dan de aanbevolen 15% nodig).

Ook nadat ik een tijdje heb zitten dampen en het watje inmiddels op smaak heeft moeten kunnen komen blijft het een beetje vlakke citroen "wattig"/romig bedoeling in mijn mening. Het "zoet" in de compositie zou ik meer als een Pavlova dan een Meringue omschrijven, maar ik denk dat de omschrijving "wattig" / romige smaak beter past.

Er is een beetje een zuurtje te ontdekken.

Throathit krijg je als, wat ik als zoetkriebel omschrijf (ik krijg ook altijd zo'n soort kriebel in de keel als ik te veel stroop op een pannenkoek smeer, of te veel suiker in mijn thee doe) , aan het einde van een lange DL haal. Het komt op mij over als een aroma ontworpen om vooral soepel gedampt te kunnen worden. 

Geen onaardige smaak, maar wordt denk ik zeker niet een ADV voor me. Er is weinig te ontdekken in de smaak. Ik denk dat het als mix met iets anders wel zou kunnen gaan werken. Yogurt (om het "wattige" iets te breken) met een iets meer gedefinieerde (slag)roomsmaak en dit aroma?

De prijs is laag, maar de te gebruiken dosering hoog (waarbij ik me afvraag of de aanbevolen 15% genoeg is). Kwaliteit van smaak is met de aanbevolen dosering niet echt te vinden in mijn persoonlijke mening.

Aroma laat een behoorlijke troep achter op de coil. Op de foto is het niet goed te zien maar er zit een drap over de hele coil verdeelt waardoor het na ongeveer 5ml liquid al niet meer prettig dampt in RDA

Mqj8xZo.jpg

o.a te koop bij https://www.savevape.nl/nl/flavor-west-lemon-meringue-pie.html

Edited by TheVapingRaven
  • Like 3
  • Thanks 1

Bedankt @TheVapingRaven

Ben ook al een tijdje op zoek naar een echt lekkere citroen taart, maar de meeste mixen vind ik te flauw en zelfs helemaal niet lijkend.

Als uitgangsbasis om een vergelijk te maken, neem ik de Lemon Tart van Dinners lady.

Maar het moet simpel blijven, niet een kleine apotheek aan aroma's dat je moet mengen. Volgende wat ik probeer is Egoist N°27 aroma.

We kunnen nu dus Flavor West van het lijstje schrappen!

• Like 1

• 6 months later...
On 6-3-2018 at 17:37, timmermc said:

Bedankt @TheVapingRaven

Ben ook al een tijdje op zoek naar een echt lekkere citroen taart, maar de meeste mixen vind ik te flauw en zelfs helemaal niet lijkend.

Als uitgangsbasis om een vergelijk te maken, neem ik de Lemon Tart van Dinners lady.

Maar het moet simpel blijven, niet een kleine apotheek aan aroma's dat je moet mengen. Volgende wat ik probeer is Egoist N°27 aroma.

We kunnen nu dus Flavor West van het lijstje schrappen!

Ik raad je aan om is mr.meringue te proberen van charlie's chalk dust. Ik vind die lemon tart van vape dinner lady echt goed. Maar het staat ver in de schaduw van mr.meringue. Ik vind hem zelfs zo lekker dat ik best bereid ben een stuk meer te betalen ervoor(25 euro 60ml met 3mg nic).

• Like 1

• 2 weeks later...