Jump to content

The dreamer mech mod review

Jim

Recommended Posts

Deze mech stond hoog op de verlanglijst en sinds vorige week uiteindelijk kunnen bemachtigen.

De mod is ontworpen door Tenacious TX vapes uit de US, maar gemaakt in China door Timesvape.

Mag dan wel in China gemaakt zijn, maar de kwaliteit en afwerking is wel volledig naar US normen en dus zeer goed gemaakt.

En de prijs is zo mooi, denk niet dat je nog snel een tube zal vinden van deze kwaliteit voor die prijs.

Ik heb de mod in de UK gekocht:

https://www.evolutionvaping.co.uk/the-dreamer-mechanical-mod-by-timesvape.html

Voor de mensen die gewoon snel de mod willen zien, hier een korte Youtube video dat ik gemaakt heb.

Wie meer over de mod wil lezen, kan gerust de rest van de review bekijken.

Wie beide wil zien geen probleem, wie niks wil zien die zit hopeloos verkeerd :e33

Wat krijg je:

- Dreamer mech

- Handleiding

- Reserve veer voor vuurknop en batterij aftstelling

- Reserve vuurpin

- "brillendoekje" om je mod te reinigen

- 2 zwarte 18650 batterij wraps

- 18650 adapter

NZjQb8v.jpg

Ik wou absoluut de zwarte versie, dit is gewoon een cerakote die ze over de tube doen.

Je kan de zwarte versie krijgen met ofwel een brass of koper tube, ik heb de koper versie.

Die cerakote voelt de eerste dagen ruig aan, maar na een paar dagen stevig gebruikt is die al veel minder ruw geworden.

qkdEWhr.jpg

Ook de polished stainless steel versie heb ik nadien gekocht.

Umv5hbx.jpg

Deze tube heeft een paar speciale vormen, dit is natuurlijk niet voor de looks gedaan maar enkel voor de ergonomie van de tube.

En ik moet zeggen dat dit heel goed gelukt is, deze mod ligt erg goed in de hand.

Boven en onderaan heb je stukken die 27mm dik zijn en in het midden 25mm.

gMV2hcj.jpg?1

E2S5Ymc.jpg

Het is een hybrid connectie, dit is de beste manier om enige vorm van voltage drop tegen te gaan.

Heel belangrijk bij een hybrid connectie is natuurlijk dat je atomizer een 510 pin heeft die lang genoeg uitsteekt, anders riskeer je een hard short te maken met de batterij met alle gevolgen van dien.

wT7a1MR.jpg

AwockvW.jpg

Alle gravures zijn mooi diep en netjes.

Onderaan de vuurknop, mijn tube is uit koper dus de vuurknop ook.

xpZfx2O.jpg

Bij de stainless steel versie is alles volledig stainless.

9ODR9yr.jpg

Binnenin is het ook helemaal koper, mooi afgewerkt.

Bij deze mech zit geen delrin of plastic sleeve binnenin, geen bescherming dus je moet wel zorgen dat de wraps van je batterij in perfecte staat zijn.

lIlc95K.jpg

De schroefdraad is van hoge kwaliteit en heel erg "smooth", geen piepje of geluidje en draaien gaan heel vlot zonder weerstand.

uPhYkrK.jpg

Je kan in deze mod 18650, 20700 en 21700 batterijen gebruiken.

Een 21700 heb ik niet dus heb ik nog niet kunnen testen, maar de andere twee wel.

Aangezien de venting gaten onderaan zitten plaats je de batterij dan ook met de pluspool naar beneden.

Als je een 18650 wil gebruiken moet je gebruik maken van de bijgeleverde adapter.

OcvaiEF.jpg

6qnTS6A.jpg

Een 20700 past er zonder adapter in.

7gpc87x.jpg

8G7Uo7H.jpg

Dan even de vuuknop beter bekijken, zowat het belangrijkste onderdeel aan een mech tube.

Hier heb ik alles van de vuuknop uit elkaar gehaald:

TAtHfRe.jpg

Je hebt dus de knop zelf, dan de veer en achteraan de verzilverde vuurpin.

Tenacious TX vapes heeft wel een mooi stukje ontworpen bij deze tube, en dat is het veertje dat je hier middenin ziet zitten:

aEgrAl7.jpg

Deze veer zorgt ervoor dat de vuurpin altijd mooi in één beweging door het koper loopt en geen frictie heeft op het koper.

Ook zorgt die veer voor een gelijkmatige geleiding en dit is ook gemaakt om het "hot button" fenomeen tegen te gaan dat je soms al eens kan hebben bij bepaalde mechs.

Achter de vuuknop heb je nog onderdelen die je uit elkaar kan schroeven, dit is de flooting battery adjustment.

Aangezien je dus meerdere types batterij kan gebruiken en omdat niet alle batterijen identiek dezelfde lengte hebben, is er dus iets voorzien dat je kan aanpassen.

DSONrgy.jpg

Dit heeft enkel als nut om geen batterij gerammel te krijgen.

Dat stukje kan je dus los of vaster schroeven en er zit een veer achter.

WdW5RzZ.jpg

Wat ook mooi is bij deze tube is dat je de hybrid connectie en vuurknop van kant kan verwisselen.

Dus naargelang je de tube in de hand hebt tijdens gebruik, sommige mensen nemen hun tube helemaal onderaan vast ofwel bovenaan.

Bij mij zal de tube zo gebruikt worden, met het dreamer logo onderaan.

z3waw1B.jpg

Ik neem mijn tubes dus altijd bovenaan vast.

38XNZPh.jpg

Als je de connectie en vuurknop omdraait ziet dat er zo uit.

pvXdWvl.jpg

Dan neem je de tube dus onderaan vast tijdens het vuren.

jo6GfIa.jpg

Verschil in formaat is niet zo groot met mijn andere tube die enkel 18650 batterij gebruikt.

IsjfSKV.jpg

De Reload RDA staat ook prachtig op de Dreamer vind ik persoonlijk, lijken wel voor elkaar gemaakt.

Geweldige RDA ook trouwens, één van de beste dual coil drippers op de markt.

Hier nog de polished versie van de Dreamer met de Twisted Messes 24 pro series RDA.

RMXJbQ3.jpg

Gewicht van de Dreamer met batterij en RDA.

ZtdKNYs.jpg

Mijn bevindingen:

- Een pracht van een tube!

- Heel goede kwaliteit en afwerking.

- In tegenstelling tot die kwaliteit en afwerking is de prijs echt heel laag.

Ben zelf nog geen tube tegengekomen die zulke kwaliteit bied voor deze prijs.

- Schroefdraad is heel soepel, geen weerstand of geluidjes.

- Vuurknop is heel "smooth" en werkt heel goed, al moet ik zeggen dat de vuurknop van mijn US1 mech nog iets zachter is en korter van "throw".

- Batterijregeling is zeer goed gemaakt en werkt heel goed.

- De ergonomie bij deze tube is uitmuntend en volledig aanpasbaar naargelang je de mod wil vuren (hoog of laag)

Eens je deze tube gebruikt hebt is het moeilijk om daarna nog een rechte tube mod te gebruiken.

- Of die cerakote een lange levensduur heeft weet ik niet, daar is het nog veel te vroeg voor om over te oordelen.

- Een tube waar je 20700 en 21700 batterijen kan gebruiken is ook een voordeel naar de toekomst toe wanneer de goede batterijen van dit type op de markt komen.

Maar ik gebruik nu een Ijoy 20700 batterij en dat werkt ook al heel goed en met hun 30A rating kan je al iets aanvangen.

- Als enige minpuntje kan ik aanhalen dat ze binnenin de tube gerust een delrin sleeve hadden kunnen voorzien als extra veiligheid.

Kortom heel tevreden van deze mech!!!

Je mag zoeken en vergelijken zoveel je wil, een betere tube voor deze prijs ga je niet vinden.

Edited by Jim
  • Like 6
  • Thanks 1

Guest DampΩ

Ik hoef 'm in ieder geval niet meer te demonteren, waarvoor dank @Jim

The Dreamer uitvoering in koper...

20180314-084010.thumb.jpg.43378c9380e32ec4d4cc5c12635d84f6.jpg20180314-084052.thumb.jpg.a1387321b6547e8cd1569bddc793fd43.jpg

Ik heb die van mij gekocht bij de Dampfabriek in Bussum en ik ben er zeer tevreden mee vooral icm de Hellvape dead rabbit rda en de koperen priest challenge cap. 

Edited by DampΩ

Mooi!

Vind koper en brass mooi om naar te kijken, maar zelf kan ik het niet uitstaan.

De koper vuurknop op mijn zwarte dreamer ziet en ruikt na enkele dagen gebruik al naar een zak rosse eurocentjes.

Ik krijg morgen nog een dreamer binnen in polished stainless, kans is heel groot dat ik de zwarte versie dan terug verkoop.

• Like 1

Guest DampΩ

Tja, gepolijst rvs was 'n optie maar ik kon er gewoonweg niet op wachten.

Misschien later nog eens op zoek naar 'n stainless mod, ook lök

De zwarte vind ik qua uiterlijk niet zo mooi, de polished rvs ziet er beter uit. Heb zelfs nog een momentje getwijfeld om em gewoon aan te schaffen, maar heel dat mech gebeuren kan me op de één of andere manier nog altijd niet helemaal overtuigen. In alle geval, het ziet er zeker een kwalitatief toestel uit, net zoals de review, zoals altijd! :duim

Ik heb de polished versie sinds vandaag, zal deze nacht de reviewpost aanvullen met enkele pics.

De polished is erg "bling bling" en zeer moeilijk om een deftige foto van te nemen door al die reflectie.

Ook een vingerafdruk magneet, maar geen probleem want hier ga ik gewoon met een doekje over en heb ik geen pasta of tools nodig om die zuiver te houden.

Zit nu drie lagen Chemical Guys metal wax over, goed voor een bescherming van drie maanden.

Zo komt die grote stock aan car detailing producten die ik hier heb staan nog eens van pas.

Ik gebruik nu thuis niks anders meer dan mechs, de gereguleerde toestellen hou ik om te gaan werken.

Lekker dikke hits met de dual coil RDA's, de gereguleerde mods en single coil atty's zijn voor op verplaatsing.

Thuis heb ik tijd om te drippen en batterijen te vervangen en laden, en thuis heb ik ook alles onder controle op gebied van veiligheid.

• Like 3

Als ik foto's zou posten van al de car detailing producten en tools die ik hier heb staan zouden veel mensen me gek verklaren.

Een oude hobby toen ik nog aan cartuning deed die erg uit de hand was gelopen.

Enige wat ik daar nog aan overgehouden heb zijn al die producten en meer dan 150 gewonnen bekers en prijzen die op de zolder stof staan te happen.

Achja je leeft maar één keer he :gek

• Like 1

2 hours ago, Jim said:

Ik heb de polished versie sinds vandaag, zal deze nacht de reviewpost aanvullen met enkele pics.

De polished is erg "bling bling" en zeer moeilijk om een deftige foto van te nemen door al die reflectie.

Ook een vingerafdruk magneet, maar geen probleem want hier ga ik gewoon met een doekje over en heb ik geen pasta of tools nodig om die zuiver te houden.

Daarom ben ik bewust voor de brushed  RVS Dreamer gegaan :ja

19 minutes ago, Dr.Smoke said:

Daarom ben ik bewust voor de brushed  RVS Dreamer gegaan :ja

Dat kan ik goed begrijpen.

Ik zou ook de brushed genomen hebben, maar ik heb al een brushed tube (US1).

Wou nu een polished tube om eens wat anders te hebben, en omdat ik een polished tube nodig had om deze geweldige RDA op te plaatsen:

y2sEIV0.jpg

Past perfect samen :bang

• Like 2

• 2 months later...
  • 3 months later...