Moonshine Posted March 13, 2018 Share Posted March 13, 2018 Beste medeleden Ik heb nu een build in mijn rda tank van YouTube gehaald met dubbele wikelingen van mijn kathaldraad 0.5 mm maar mijn batterij vliegt er door heen is dit normaal ik damp nu op 15 ohm tussen de 30 en 60 watt wat raden jullie mijn aan om mijn batterij te sparen alvast bedankt Link to comment Share on other sites More sharing options...
tsiis Posted March 13, 2018 Share Posted March 13, 2018 @Moonshine Ik heb je vraag verhuisd naar het Dampapparatuur subforum (het is geen algemene vraag of weetje mbt "dampen"). Welke batterijdrager (mod) gebruik je, en welke batterij (merk, type, hoe oud) gebruik je? Is het een single batterij mod? Hoe vliegt de tijd? Eén uur, één dag? P.S. 15 Ohm lijkt me een erg hoge weerstand, waarschijnlijk bedoel je 1,5 Ohm of 0,15 Ohm? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moonshine Posted March 13, 2018 Author Share Posted March 13, 2018 Wij hebben een ijoy capo sqonker mod alles nieuw ook de batterij single batterij mod 0.15 ohm duur van het dampen ongeveer anderhalf uur min 2 uur max batterij ijoy 3000 mah Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cyber_Huub Posted March 13, 2018 Share Posted March 13, 2018 14 minutes ago, Moonshine said: Beste medeleden Ik heb nu een build in mijn rda tank van YouTube gehaald met dubbele wikelingen van mijn kathaldraad 0.5 mm maar mijn batterij vliegt er door heen is dit normaal ik damp nu op 15 ohm tussen de 30 en 60 watt wat raden jullie mijn aan om mijn batterij te sparen alvast bedankt Neem minimaal een mod met 2 accu's Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moonshine Posted March 13, 2018 Author Share Posted March 13, 2018 (edited) Maar dat wil ik niet ik ben blij met de ijoy is trouwens net nieuw Edited March 13, 2018 by Moonshine Link to comment Share on other sites More sharing options...
tsiis Posted March 13, 2018 Share Posted March 13, 2018 2 minutes ago, Moonshine said: Maar dat wil ik niet ik ben blij met de ijoy is trouwens net nieuw Zorg dan voor reserve opgeladen batterijen achter de hand (neem deze mee in een geschikte sleeve of doosje, niet los in je broekzak of tas). 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moonshine Posted March 13, 2018 Author Share Posted March 13, 2018 Oké dus dat is dan het beste want ik ben blij met de build die ik nu heb heb wel meerdere keren mod op en af gebouwd om de juiste build te vinden om damp en smaak te krijgen Link to comment Share on other sites More sharing options...
tsiis Posted March 13, 2018 Share Posted March 13, 2018 In het algemeen: hoe lager je build (qua Ohmage), des te meer vermogen je nodig hebt c.q. des te sneller is je batterij leeg (en je liquid op) Maar als deze setup (de build in je RDA) je bevalt i.c.m. je mod, zijn reservebatterijen idd geen luxe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moonshine Posted March 13, 2018 Author Share Posted March 13, 2018 De setup is een cloudchaser video op YouTube van aldayvaper kijk daar maar eens op en dan wil ik graag jouw mening horen Link to comment Share on other sites More sharing options...
tsiis Posted March 13, 2018 Share Posted March 13, 2018 2 minutes ago, Moonshine said: De setup is een cloudchaser video op YouTube van aldayvaper kijk daar maar eens op en dan wil ik graag jouw mening horen Daar kunnen andere forumleden beter over oordelen, ik ben geen cloudchaser en heb daar geen ervaring mee Maar als het jou bevalt is het goed voor jou (smaken en voorkeuren zijn persoonlijk, niemand kan jou vertellen wat goed/prettig voor jou is, alleen jezelf.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo Bak Posted March 13, 2018 Share Posted March 13, 2018 21 minutes ago, Moonshine said: Maar dat wil ik niet ik ben blij met de ijoy is trouwens net nieuw Sja het is kiezen of delen. Als je op 60W doordampt is je batterij gewoon binnen een paar uur leeg. Enige optie is dan minder dampen als je dat per se met een single battery mod wilt doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dnns84 Posted March 13, 2018 Share Posted March 13, 2018 De ijoy boards zijn uberhaupt niet bepaald efficient en tja, 0.15ohm @ 60W als je dan een beetje doordampt dan lukt t wel om de batterij in 1-2 uur leeg te trekken. Als je graag wilt cloud chasen dan moet je ook de gevolgen accepteren: hoge batterij en juice consumptie... voor minder dan 30€ koop je bij 3fvape een 3x 18650 parallel mech squonker, is een clone, maar who cares. 3x 18650 in parallel kan je mooie builds maken en gaan je batterijen ook nog eens goed lang mee. Je moet echter wel goed weten hoe je moet bouwen voor een mech, batterij veiligheid en je ohm's law. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted March 14, 2018 Share Posted March 14, 2018 (edited) Meer dan enkele reserve batterijen meenemen kan je niet doen als je 0.15ohm wil dampen op een single battery mod. Dat is nu eenmaal zo, en dat zal nooit veranderen vrees ik Maar: Als je een 0.15ohm build dampt tussen de 30 en 60W op die standaard al underpowered capo, dan is er ergens iets niet goed met de keuze van je build. Ik zou verder experimenteren met andere builds, je kan met andere builds meer rendement uit die batterij halen en helemaal niet moeten inleveren op volume van damp en warmte. Edited March 14, 2018 by Jim Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luc rafc Posted March 14, 2018 Share Posted March 14, 2018 Investeren in een mod met minimaal één 26650 of meerdere 18650 batterijen. Ik gebruik al een jaar een pico mega en heb steeds één reserve batterij bij. Voldoende om de dag door te komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis1992 Posted March 14, 2018 Share Posted March 14, 2018 (edited) Zoals reeds gezegd is door een aantal, gewoon reservebatterijen meenemen of een mod waar meer batterijen in gaan. Ik ben het batterijen wisselen een beetje beu dus heb besloten dat ik voor builds waar met 50-60 watt op gedampt wordt gewoon op een mod gaat waar 2 a 3 batterijen in gaan. Heb sinds een tijdje de istick 200 en nu sinds zaterdag de sigelei duo 3. En binnenkort komt nog de hugo 133. Het is zoals Leo al zegt kiezen of delen. Edited March 14, 2018 by Dennis1992 Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Unknown Posted March 14, 2018 Share Posted March 14, 2018 8 hours ago, Luc rafc said: Investeren in een mod met minimaal één 26650 of meerdere 18650 batterijen. Ik gebruik al een jaar een pico mega en heb steeds één reserve batterij bij. Voldoende om de dag door te komen. Heb ik ook maar zorg wel voor goede accu's, mijn efest is binnen een jaar al versleten terwijl de oudere Aspire nog in zeer goede staat is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luc rafc Posted March 14, 2018 Share Posted March 14, 2018 Ik gebruik nu de "gele awt 's 75 a " Die zijn goed en goedkoop. Gekocht bij gearbest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted March 14, 2018 Share Posted March 14, 2018 (edited) Volgens Mooch zijn dat 'Terrible cells' die in werkelijkheid maar rond de 10A zijn dus wat moet jij erop vooruit gaan als je écht goede batterijen gebruikt... Link Kwam er toevallig op nadat ik goede 26650 batterijen aan het zoeken was voor mijn nieuwe mod... De volgende tekst is toch wel verontrustend bij gebruik in een mod: Quote In my opinion, when compared to its ratings, this is the worst battery I have ever tested. This is a 10A continuous discharge current (CDR) cell with extremely low capacity for its rating. I recommend not using it above 15A as it gets badly damaged at 20A. I have not included a pulsed discharge because its performance would have been terrible. Edited March 14, 2018 by Tony 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luc rafc Posted March 14, 2018 Share Posted March 14, 2018 Ik kan hem niet meer vinden,maar ik las overlaatst net het tegenovergestelde. Mijn ervaring met deze batterijen is heel goed maar let op er bestaan 2 vermogens in ,ik heb de 4500mah en die laad ik op tot 3800 mah dus zal hij er niet ver naast zitten. De75 a klopt niet en zou maar 45a zijn. Meer dan voldoende voor mijn gebruik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted March 14, 2018 Share Posted March 14, 2018 Het betreft dus de 4500mah batterij. De eerlijkheid gebied mij wel te zeggen dat dit een test is uit 2015, al worden over het algemeen alle AWT's zeer slecht gereviewd. Ben eigenlijk wel benieuwd naar het volgende; Hij geeft in zijn review het volgende aan: Quote The top contact metal was the thinnest I've seen and bent inwards when the cell was mounted in my test rig with the 1/4" copper rod contact. I had to move it to the other rig with the 1/2" contact in order to spread out the pressure. This is the first cell I've ever had to do this with. Kun je eens kijken wat jouw batterij op de + pool daar doet ? Doordat AWT alleen maar gerewrapped batterijen heeft weet je dus nooit wat je überhaupt koopt. Als je alleen maar op lage vermogens dampt valt 'de schade' waarschijnlijk wel mee maar op hoge vermogens zou ik er toch héél voorzichtig mee zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moonshine Posted March 14, 2018 Author Share Posted March 14, 2018 Wat zou dan volgens jullie een goede build zijn waarbij ik toch veel damp en smaak krijg en toch mijn batterij een beetje kan sparen ik heb nu een reserve batterij en kan dan ongeveer 3 a 3 en half uur dampen op ongeveer 0.15 ohm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted March 14, 2018 Share Posted March 14, 2018 Ik zou eens coils testen tussen 0.3 en 0.5ohm, wat is het type van coils dat je nu gebruikt? Als ik in Nederland zou wonen zou ik je onmiddelijk een setje coils toesturen via briefpost. Misschien kan iemand anders op het forum dat wel voor je regelen? zal vast wel één vrijgevige builder meelezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moonshine Posted March 15, 2018 Author Share Posted March 15, 2018 Beste Jim Wat ik nu gebruik is geekvape kathal A1 draad 0.5 mm hier draai ik 2 draden in 6 wikelingen kom ik op 0.15 ohm 2 coils in mijn rda Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted March 16, 2018 Share Posted March 16, 2018 (edited) @Luc rafc, nog even terugkomend op die gele AWT 75A batterij. Ik las zojuist nóg een (nieuwere) test van Mooch, uit januari 2016, en daar kwam het volgende uit: Quote AWT Yellow 75A 4500mAh While it has a preposterous 75A rating it is a good 25A continuous (estimated) cell that is in the top five for the 26650's I tested. Its long length of 67.5mm means some VF Stout users could have problems fitting this cell in their device. Oftewel een nieuwe(re) test gaf aan dat deze een van de betere geteste batterijen was ! Klik link Door zijn (langere) lengte is het natuurlijk wel opletten, afhankelijk van de mod. De HCigar VT75c bijv. zou maar batterijen met een max lengte van ca. 65mm slikken (de 18650 batterijen zíjn standaard 65mm). De méést aanbevolen 26650 batterij op dít moment zou/is de Ijoy INR26650 40A 4200mah zijn. Met zijn lengte van 65,11mm past deze dus ook prima in mods die ook de 18650 aankunnen. Inviduele test en Tabel van alle geteste 26650 batterijen. Edited March 16, 2018 by Tony Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luc rafc Posted March 16, 2018 Share Posted March 16, 2018 De mijne net gemeten 65.6 mm . En ze past in al mijn 26650 mod's. Nl pico mega, limitles lux( 2x),rogue 100 wen de aegis. Sommige van die mod's zijn echt wel gevoelig voor lengte. En ja ik heb ook 4 ijoy's maar na een jaar gebruiken zijn die echt wel sneller plat dan de awt . 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts