Jump to content

BBQ vanilla

SCi

Recommended Posts

Een nieuwe week , tijd voor een nieuw sapje uit de molen van de crazy eliquid machine

BBQ vanilla

Voor 20ml is nodig :

0,8ml Flavormonks vanilla

0,8ml CDD apfelkuchen

Gemixed met een 60/40 vg/pg base met 6mg nic , heeft ruim 5 weken kunnen steepen.

Na een lange serie van licht gekleurde sapjes is het even schrikken met dit spul.

Het geheel is donker geel , bijna bruin.

De lucht is vrij zwaar , vooral zuur met zo nu en dan iets zoets.

Ik meen de appel te herkennen.

Gedampt in m'n limitless plus met een enkele clapton coil van ca 1,2 ohm bij 20 watt.

Ook de smaak is behoorlijk zwaar voor m'n gevoel.

Een en ander loopt nogal door elkaar heen.

Ook nu haal ik er iets zurigs danwel bitter uit.

In de nasmaak kan ik de vanille herkennen maar verder is het lastig te plaatsen.

Stapsgewijs ben ik het vermogen wat gaan vergroten.

Bij 21 watt lijkt het geheel net even wat soepeler te worden.

Ik vermoed dat het soepele mondgevoel van de flavormonks vanille nu wat beter uit komt.

De appeltaart smaak zit er ergens wel in maar echt herkenbaar is het niet.

Meer vermogen er op zetten brengt daar eigenlijk ook geen verandering in.

Ik krijg eerder het idee dat ik meer smaak verlies bij meer vermogen dan dat er diepte in het

geheel komt te zitten.

Na eerdere proefjes met een appel aroma is dit toch een beetje een afknapper.

Ik 'mis' gewoon teveel in dit sapje en raar genoeg kan zelfs mijn geliefde flavormonks vanille

hier geen verandering in brengen.

Misschien dat dit beter zou gaan met een regulier appel aroma maar in deze opstelling kan

ik dit receptje niet aanraden..  jammer !

• Like 1

Heb je soms niet een ietsje te veel appel toegevoegd, mijn indruk en ervaring is dat appel aroma's nogal sterk overheersend kunnen zijn en het geheel te sterk doen overhellen.

Is maar een idee, hoor...

EDIT: en FM vanille is een 'zachte' vanillesmaak

Edited by timmermc
  • Like 1

On 19-3-2018 at 19:16, timmermc said:

Heb je soms niet een ietsje te veel appel toegevoegd, mijn indruk en ervaring is dat appel aroma's nogal sterk overheersend kunnen zijn en het geheel te sterk doen overhellen.

Is maar een idee, hoor...

EDIT: en FM vanille is een 'zachte' vanillesmaak

Verhoudingsgewijs had ik niet het idee dat de apfelkuchen een hoge dosering had.

Ik vind aroma overigens ook niet zo super sterk als sommige andere appel aroma's.

De groene appel van flavormonks bijvoorbeeld is echt super sterk.

Ik denk dat het in dit geval niet alleen de appel maar ook een ander smaakje uit dit specifieke cdd aroma niet lekker 'valt' .

Ik ben het zeker eens met je oordeel over de FM vanille ; super zacht , niet alleen qua smaak maar ook in mondgevoel. :)

• Like 1

Ik heb die CDD apfelkuchen nog niet geprobeerd, maar de reden waarom ik de opmerking deed was inderdaad dat de FM appel een enorm sterk aroma is. Heb mij met dit aroma al een paar keer vergist. En uiteraard ben je nadien gereserveerd n gebruik, ook met andere merken aroma's

Soms zijn de aroma's van FM zo puntgaaf van smaak, maar bij gebruik moet je er ZO omzichtig mee omgaan of ze verknoeien je ganse liquid.

• Like 1

8 minutes ago, timmermc said:

Soms zijn de aroma's van FM zo puntgaaf van smaak, maar bij gebruik moet je er ZO omzichtig mee omgaan of ze verknoeien je ganse liquid.

Ben ik het mee eens.

Ik heb een aantal fruit aroma's van FM getest en met name de zurige soorten zijn echt super sterk.