Professor X Posted March 29, 2018 Share Posted March 29, 2018 (edited) Intro: Na een week de Mi-pod in gebruik te hebben gehad is het tijd voor een review. De Mi-Pod is van de makers van Smoking Vapor. Voor zover ik weet is dit de opvolger van de populaire Mi-One. Het gebruik van de Mi-Pod is belachelijk eenvoudig in gebruik. Specificaties: Dimensions: 51mm x 13.5mm x 60mm Internal (Built-in) Battery Capacity: 950mAh USB Charging Tank Capacity: 2mL (each pod) Includes 2 Refillable Pods Simple Pod System Fill Hole is in Bottom Corner of Pod Secured by Plug Each Pod is 1.0 Ω Resistance Great for Nic Salt and Regular Vape Juice Compatible with MTL and DL Vaping Styles OAS System: Oil and Air Separated Inhale Activation No Settings Glowing LED Battery Life Indicators Blue: Full Battery Purple: 50% Battery Red: Low Battery Physical On/Off Button Press and Hold for Stealth Mode Output Voltage: 3.0V - 4.2V Safety Features: Low Voltage Protection Short Circuit Protection Low Resistance Protection Overheating Protection PACKAGE CONTENTS: 1x Mi-Pod Pod System 950mAh Vape Starter Kit by Smoking Vapor 2x Refillable Pod Cartridge 1x Micro USB Charge Cable 1x User Manual Design/kwaliteit: Je kunt ze in vele kleuren en materialen krijgen. Plastic of (ik gok) aluminium. Leuke toevoeging is de tekst op de zijkant en de onderkant. Ik moest er een loep bij opzetten om te lezen wat er nou daadwerkelijk stond. Aan de ene kant staat de tekst "One Vape to rule them all", als ik mij niet vergis is dat van de film van the Lord of the Rings. Aan de andere kant staat "Smoking Vapor". Ik ben over het design/formaat het meest positief over. Hij is erg klein waarbij je hem gemakkelijk in je broekzak kunt mee nemen, en deze dus oom niet in je broekzak voelt. Er zit ook een lipje aan waarmee je de Mi-pod aan een koordje of een sleutelhanger vast kunt zetten. Mtl of DL: Er wordt gesuggereerd dat deze Mi-pod voor zowel MTL als DL gebruikt kan worden. Weer een ander beweerd dat het enkel MTL geschikt is. Mijn mening is, dit apparaat is restricted DL. De damp productie, het inhaleren en de style van dampen komt heel erg in de buurt van de Kayfun V5. Dus zeker geen MTL device! Gebruik: 5 klikken gaat het apparaat aan, en 5 klikken gaat het apparaat uiteraard weer uit. Eerste keer brand het rode lampje elke keer als je een hijs neemt. Dit kun je heel gemakkelijk uit zetten door de aan/uit knop 5 seconden ingedrukt te houden, hiermee schakel je de zogeheten stealth-modus mee aan. Zodra het apparaat aanstaat hoef je geen fire-button in te drukken wat wij als dampers normaliter doen. Door een vacuümschakelaar begint de Mi-Pod te vuren. Deze aan/uit knop is ook gelijk een con want ik vind persoonlijk dat je dit kleine knopje moeilijk "te pakken" kunt krijgen. Je drukt heel vaak mis. Daarom laat ik dit device ook altijd aan en dit neemt naargelang dus niet heel veel extra stroom. Verder is dit device uitermate geschikt voor liquids met hoge nicotine gehalte. Met DL rda's kan ik niet hoger dan 3mg gaan. En met dit device zit ik op 20mg, en hier gaat bij de volgende cartridge vulling 30mg in. Lekker even een nicotine shot als je die nodig hebt. Wat ik heel snel al opmerkte met dit device is dat het ontiegelijk veel flooding geeft. Eerste 3 hijsen zijn perfect, daarna heb je bij elke hijs je mond vol liquid. Ik heb er constant op gelet en kan er nog steeds niet achter komen waar dit vandaan komt. Ik dacht eerst aan het chain vapen (jawel, je kunt serieus chain vapen met dit device zonder enkel dryhit). Als je de Mi-pod op de kop houdt en de mondstuk op een stukje papier af tikt heb je 5 tot 8 druppels liquid in zitten. Ik denk persoonlijk dat de vg wat hoger moet, maar daar zal ik nog op terug komen. Cartridges: In de verpakking zijn uiteraard twee cartridges mee geleverd. Je kunt ze ook apart mee bestellen wat ik uiteraard heb gedaan. Ik heb er gelijk 3 pakjes mee besteld waar ik nu nog 7 van over heb. De cartridges worden zoals ik nu nog weet alleen buiten Nederland verkocht waaronder de Mi-pod ook. Gemiddeld wordt er zo'n 8 pond per setje voor gevraagd. En niet vergeten te vermelden. De cartridges zijn zonder liquid, deze moet je dus zelf nog vullen voor gebruik. Aangeraden wordt dat je een 50/50 verhouding gebruikt. Ik heb mijn smaakje nog niet op en de cartridge heeft nog geen dryhit gehad, waardoor ik een hogere vg gehalte nog niet heb kunnen proberen. Tot slot wil ik hierop later nog op terug komen. Want voor mij is het belangrijk om te weten of ik de cartridges kan re-wicken en- of coilen. Maar dat doe ik pas als ik een dry hit heb gehad. Smaak/dampproductie: Laat ik gelijk maar over de damp productie beginnen. Deze produceert voor zo'n klein device een mega damp/wolk productie, in tegenstelling tot andere airpods. Ik stond er versteld van hoeveel damp hier van af kwam. Ik dacht dat je dit device makkelijk even snel in het toilet kunt gebruiken (als je op locatie oid bent). Maar dat is niet zo. Binnen no-time heb je de toilet vol damp staan en dat gaat niet zo snel weg. Smaak is echt een con voor mij. Deze geeft weinig tot geen smaak. Nou heb ik ook nog maar één smaakje geprobeerd de "Olympic Dream" van Dr. Salt. En weet dus ook niet of het aan de liquid ligt, maar ik gok dat het toch aan het device ligt. Ik heb het liquid namelijk één keertje gedript in een Rda en deze proef je overduidelijk. Verbruik: Tot slot het verbruik. Ik heb deze ergens vorige week vrijdag gekregen, gelijk opgeladen wat nog geen half uur duurde. Ik heb hem elke dag gebruikt paar keer tussen het werk door. De cartridge heb ik 3 keer moeten vullen en de batterij is nog steeds vol. Nu damp ik er niet veel mee. Maar 3 keer de cartridge vullen dat is 6ml op een nog half/vol batterij vind ik voor zo'n klein device meer dan uitstekend! Conclusie: Ben je opzoek naar een klein device die niet al teveel opvalt dan kan ik je de Mi-pod van harte aanbevelen. De batterij gaat erg lang mee en geeft je waar nodig een nicotine-shot. Het is niet een goedkoop airpod systeem, gemiddeld zit deze rond de 40 pond wat compleet naar je smaak gemaakt kan worden door vele verschillende kleuren, en ook sommige sites zijn ze in "limited edition" te krijgen. Pro's + Design/formaat + Batterij duur + Hoge nicotine gehalte (nicotine-shot) Con's + Flooding + Snel een te hete driptip/mondstuk + Weinig tor geen smaak + Cartridges enkel nog inhet buitenland te krijgen. Edited March 29, 2018 by Jayjay 6 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheVapingRaven Posted March 29, 2018 Share Posted March 29, 2018 Vind het een groot nadeel dat je die cartridges of pods weg kuint gooien nadat ze "kapot" zijn. Vind het een beetje onnodige vervuiling. Leuke review. 1 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Professor X Posted May 7, 2018 Author Share Posted May 7, 2018 Zo enkele weken verder dus is het tijd voor een update. Aller eerst heb nog geen moment spijt gehad van deze airpod. Het is een waanzinning apparaat dat elke dag gebruikt wordt. Wat zijn mijn bevindingen tot nu toe? Ik heb nu na een paar weken eerste flesje 10ml weg gedampt. Dit systeem is erg zuinig qua liquid verbruik maar ook qua stroom verbruik. Ik kan zo'n 3 a 4 dagen mee dampen. Ik heb meer dan 5 keer deze airpod gevuld en elke keer was deze zo goed als leeg. Dus er zit minder inhoud in dan 2ml, dat is mijn conclusie. Na 10ml proef je heel af en toe een dryhit en dan vooral als de airpod vol is (qua stroom) zakt dit weg dan heb je geen dryhits meer. Dus de cartridge kan wel even mee. Ik heb er vandaag toch voor gekozen om een nieuwe te plaatsen omdat ik een nieuwe liquid in heb gedaan en omdat ik de oude wil proberen te rebuilden. Of dit ook gaat lukken betwijfel ik maar we zien wel. Tweede bevinding is de 'flooding'. Ik dacht in eerste instantie dat dit door condens kwam. Maar het lag aan de liquid verhouding. Fabrikant raad 50/50 mengverhouding aan, ik heb vandaag 80vg/20pg liquid in gehad en de flooding was compleet weg. Dit apparaat kan deze verhouding makkelijk aan zonder dryhits. Derde bevinding is de cartridge. Ik had dus vandaag een nieuwe erin gestoken en bij het inhaleren kwam er geen damp uit. Ik dacht eerst dat het device stuk was. Bij het inhaleren brande het lampje wel maar geen damp. Toen dacht ik de cartridge maakt geen contact, en dat bleek ook. Op deze foto zie je twee gouden"spijkertjes" On 29-3-2018 at 20:37, Jayjay said: Deze spijkertjes krijgen dus stroom van het device. Deze zitten los in twee rubberen omhulsels. Ik heb ze met mijm nagel eruit getrokken (beide) toen de cartridge erin gestoken en het device deed het weer. Nog een paar keer gecontroleerd of het ook lekte maar dat deed het dus niet. Of dit nou een fabrieksfout is geen idee. Maar voor de mensen die het zelfde probleem gaan krijgen probeer dit eens. Tot zover mijn bevindingen, mocht ik nog wat merken dan zal ik jullie weer updaten. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melsaco Posted May 8, 2018 Share Posted May 8, 2018 Handy little thing, mooie review Jay, lijkt me wel een farcry van je o'atty setup. Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Poohtjes Posted May 8, 2018 Share Posted May 8, 2018 wat een leuke review! helaas restriced dl, dat is voor mij al te veel dl denk ik. Anders had ik hem best willen proberen 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Professor X Posted May 8, 2018 Author Share Posted May 8, 2018 6 minutes ago, Poohtjes said: wat een leuke review! helaas restriced dl, dat is voor mij al te veel dl denk ik. Anders had ik hem best willen proberen Ik denk het niet. Ik damp altijf restrict dl maar deze knijpt nog net wat teveel voor mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebas Posted September 26, 2019 Share Posted September 26, 2019 On 29-3-2018 at 20:37, Zen Master Jay said: Mijn mening is, dit apparaat is restricted DL. De damp productie, het inhaleren en de style van dampen komt heel erg in de buurt van de Kayfun V5. Dus zeker geen MTL device! ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts