Jim Posted April 2, 2018 Share Posted April 2, 2018 (edited) Mech squonkers, ik heb er al een vele van gekocht en ook terug verkocht. Meestal was er wel iets wat me tegenzat of was ik de mod na enkele weken al beu, dus daarom heb ik ze allemaal verkocht. Nu deze Phobic was een squonker die me sinds begin vorig jaar erg aansprak, maar toen was de squonker er enkel nog maar in een 3D geprinte versie. 3D geprinte mods bleek niet mijn ding te zijn dus die wou ik niet kopen, daarna hebben ze deze mod uitgebracht in 3D alumide versie maar dat was geen groot verschil wat mij betreft. Nu sinds een paar maanden hebben ze deze mod gemaakt in wit en zwarte delrin, en dat zag ik helemaal zitten. Maar ik wou deze mod niet via een Facebook loterij of een website kopen, en was dan ook zeer blij toen bleek dat Phobic mods aanwezig ging zijn in de modders gallery op de vape expo in Lille. Mensen die naar de Ideal Ohm Show kijken op Youtube weten natuurlijk wie de maker is van deze mods, want Bradley Bob Pinto is een vast member van de IOS crew. Ik was met Bradley wat aan het praten via Youtube chat tijden de IOS show, en hij vroeg me om een Belgisch biertje mee te brengen naar de vape expo in Lille. Ben een man van mijn woord en ik had voor hem een grote special edition 750ml Leffe mee de expo binnen gesmokkeld, hier was hij dan ook heel blij mee omdat Belgisch bier in Zuid-Afrika bijna niet te verkrijgen is. Wat ik dan ook schandalig vind want het beste bier ter wereld komt uit België en daar zou men waar ook ter wereld van moeten kunnen genieten, zelfs in het dorstige Afrika Dit is de maker en hij woont en maakt de mods in Zuid-Afrika: En dit was de kleine stand die hij had op de vape expo in Lille: Voor de mensen die misschien interesse hebben in zo een mod kunnen zich altijd aanmelden voor hun besloten Phobic mods Facebookgroep, maar ook via een webshop te koop: https://moddersgallery.com/ Hier alvast een kort Youtube filmpje: Ik was dus van plan een delrin versie te kopen, maar toen ik zag dat hij voor een kleine meerprijs een stabwood versie had liggen was ik natuurlijk helemaal verkocht voor de stabwood. Wat krijg je: - De mod uiteraard - Mooi koffertje - Twee modmaker.co.uk squonkflesjes - Witte delrin vuurknop Dit is natuurlijk het signature design van Phobic mods, de gaten in de batterijcover. Toen hij pas begon met de eerste 3D geprinte versies van de mod was de naam van de firma Trypophobic mods. Trypophobia wil zeggen mensen die een fobie hebben voor dingen en voorwerpen met kleine gaten, blijkbaar is dit een echte aandoening. Nadien is hij gewoon overgestapt naar de naam Phobic mods. Welke houtsoort hij gebruikt heeft voor de stabwood weet ik niet, en om eerlijk te zijn ken ik toch niks van houtsoorten dus men kan mij alles wijsmaken op dat vlak. Maar het is wel een mooie houtblok geweest en die hebben ze dan ingespoten met een beetje rode acrylic en dan vacuüm getrokken om het stabwood te bekomen. Ik zie graag stabwood maar men mag niet overdrijven met acrylic delen en dat is bij deze mod mooi gelukt, slechts enkele kleine stukjes rood acrylic te zien. Deze vuurknop die volgens de maker gemaakt is met een stukje van een echte kogel is normaal een extra optie, maar ik heb die bij de mod gekregen. Standaard zat er een witte delrin vuuknop in de mod. De 510 is een geveerde connectie van Modmaker.co.uk, en dat zijn goede 510 connecties. Het deurtje heeft een nette pasvorm en is voorzien van twee magneten die aan je batterij plakken. Zoals je ziet is alle ruimte optimaal benut om de mod zo klein mogelijk te houden. Het flesje op de foto is een flesje dat ik gebruik in de meeste van mijn squonkers, en ik vond dat een zwart flesje en zwarte batterijwrap het beste paste bij deze mod. Maar standaard krijg je dus deze twee Modmaker flesjes en deze witte vuurknop in de mod. Ook binnenin is alles netjes afgewerkt. Hier de Modmaker 510 connectie en een zilver batterijcontact. Ook de lamel voor de vuurknop is uit zilver, geen verzilverd koper of brass maar puur zilver om de beste connectie en minste kans op voltage drop te hebben. Netjes afgewerkt met een stukje doorzichtige krimpkous. Deze lamel heeft dus in tegenstelling tot koper of brass weinig onderhoud nodig en moet je zelden maar eens poetsen. Deze mod kan tot maximum een 24mm RDA hebben zonder overhang, hier met een Entheon RDA en 24mm beauty ring. En een handcheck: Mijn bevindingen: - Tja veel valt er niet te vertellen buiten dat dit een mod is van topkwaliteit. - Mooi afgewerkt. - Zilver contacten voor een optimale prestatie. - Geveerde Modmaker 510 connectie, één van de beste op de markt. - Standaard flesjes zijn niet mijn ding, ik heb liever mijn siliconen flesjes maar dat is persoonlijke keuze natuurlijk. Veel mensen zijn wel tevreden van die modmaker plastic flesjes, dit zijn heel zachte plastic flesjes en niet te vergelijken met plastic flesjes van een Pico/inbox/Gbox ofzo. Edited April 2, 2018 by Jim 8 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tsiis Posted April 2, 2018 Share Posted April 2, 2018 Fijne review weer, met een mooi achtergrond verhaal ook 3 hours ago, Jim said: Standaard flesjes zijn niet mijn ding, ik heb liever mijn siliconen flesjes Welke zijn de "jouwe"? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted April 2, 2018 Author Share Posted April 2, 2018 De flesjes die ik het liefst gebruik zijn de SJMY flesjes, goedkoop en geweldig goed. Lomp als ik ben was ik het Youtube filmpje vergeten posten, dat staat nu ook bij de review. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tsiis Posted April 2, 2018 Share Posted April 2, 2018 2 minutes ago, Jim said: De flesjes die ik het liefst gebruik zijn de SJMY flesjes, goedkoop en geweldig goed. Lomp als ik ben was ik het Youtube filmpje vergeten posten, dat staat nu ook bij de review. In het filmpje idd duidelijk te zien wat je favoriete flesje is, thnx! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johannes Koning Posted April 2, 2018 Share Posted April 2, 2018 hallo Jim mooie review ik gebruik flesjes van modmaker zijn wel prijzig maar ook goed maar de verzendkosten nekt je. zijn deze SJMY flesjes net zo goed?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted April 2, 2018 Author Share Posted April 2, 2018 3 minutes ago, Johannes Koning said: hallo Jim mooie review ik gebruik flesjes van modmaker zijn wel prijzig maar ook goed maar de verzendkosten nekt je. zijn deze SJMY flesjes net zo goed?? Die SJMY flesjes zijn echt goed, dat is voor mij de perfecte balans van stijfheid en siliconen. Niet zacht en dun zoals vele Chinese siliconen flesjes, maar een beetje stijver. Ik verkies ze zelfs boven de echt overdreven dure Cappy en Sunbox flesjes die je misschien 15 to 20€/stuk kosten. Als ik ze dan toch een nadeel moet geven is dat ze maar 6ml inhoud hebben, maar voor mij persoonlijk is dat geen erg. Ik koop ze meestal bij Fasttech, je hebt ze in enkele kleuren. https://www.fasttech.com/product/8133000 Na wat zoeken op internet kan je ze vast wel ergens vinden in bulk voor een leuke prijs. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johannes Koning Posted April 3, 2018 Share Posted April 3, 2018 Bedankt jim ik moet binnenkort onderdelen bestellen bij Modmakers deze flesjes zijn volgens mij 9 of 11 ml kosten 5,99 tot 6,99 pond. wil ook nog uitzoeken hoe het zit met de extentionkit voor deze flesjes zodat je ze vanaf de onderkant van de mod kan plaatsen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted May 9, 2018 Author Share Posted May 9, 2018 (edited) Heb deze squonker ook een kleine update gegeven. Deze had een zilver lamel als positief en negatief contact, maar de 510 zelf was voornamelijk uit brass onderdelen. Zo een mix van beide is iets wat ik niet kan hebben, zijn kleine details waar de meeste mensen zich absoluut niks van aantrekken maar ik persoonlijk kan me storen aan die dingen. Dus bij Modmaker.co.uk zilver onderdelen besteld voor hun 510. Vervangen van die parts is helemaal niet moeilijk en het is een upgrade die amper 5€ kost voor alle onderdelen samen. Zo was het: En met deze drie kleine onderdelen is het nu zo: Op gebied van prestatie is er geen verschil maar in onderhoud wel omdat die verzilverde onderdelen veel makkelijker te reinigen zijn en niet zo vuil worden als brass. Edited May 9, 2018 by Jim 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johannes Koning Posted May 9, 2018 Share Posted May 9, 2018 Geen verzendkosten ? betaal altijd ongeveer 8,5 pond?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johannes Koning Posted May 9, 2018 Share Posted May 9, 2018 Heb je de nieuwe 510 conrectors van stealt vape al gezien interessante dingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted May 9, 2018 Author Share Posted May 9, 2018 Tuurlijk zijn er verzendkosten maar had een hele reeks andere onderdelen besteld ook zoals batterij tube en zilver strips en 510's en voltmeter enz... Deze nacht eens bekijken die 510, ben al heel lang niet meer op stealth vape hun website gaan kijken. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madman Posted May 9, 2018 Share Posted May 9, 2018 Waarom wordt hiervoor geen goud gebruikt eigenlijk? Goud oxideert zo goed als helemaal niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eelco Posted May 9, 2018 Share Posted May 9, 2018 1 minute ago, Madman said: Waarom wordt hiervoor geen goud gebruikt eigenlijk? Goud oxideert zo goed als helemaal niet. Goud is niet echt geschikt voor contacten waardoor een hoge stroom gaat (waardoor arcing kan optreden). Zilver is goed maar kan ook snel slijten. Rodium is een meer duurzame oplossing (maar duurder). 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johannes Koning Posted May 9, 2018 Share Posted May 9, 2018 Goud is te goedkoop denk ik 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madman Posted May 9, 2018 Share Posted May 9, 2018 Arcing komt toch omdat een materiaal juist zeer goed geleidt? Dan schiet de stroom al over naar t andere contact, voordat ze elkaar raken. Miniatuurbliksem.....kei-mooi ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eelco Posted May 9, 2018 Share Posted May 9, 2018 4 minutes ago, Madman said: Arcing komt toch omdat een materiaal juist zeer goed geleidt? Dan schiet de stroom al over naar t andere contact, voordat ze elkaar raken. Miniatuurbliksem.....kei-mooi ? Maar goud verdwijnt dan al snel: het verdampt ? Hoewel ik eigenlijk nooit last heb van arcing (vanwege de lage vermogens waarop ik damp) heb ik wel enige ervaring met zilver en rodium beplating op veren en 510 connectors: de zilverlaag slijt veel sneller dan de rodium uitvoering van de zelfde onderdelen. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johannes Koning Posted May 10, 2018 Share Posted May 10, 2018 Stealt and vape heeft 510 conrectors (nieuwe uitvoering) waar je rodium vervang contacten voor kan krijgen Link to comment Share on other sites More sharing options...
tsiis Posted May 11, 2018 Share Posted May 11, 2018 On 2-4-2018 at 21:19, Jim said: Ik was met Bradley wat aan het praten via Youtube chat tijden de IOS show, en hij vroeg me om een Belgisch biertje mee te brengen naar de vape expo in Lille. Ben een man van mijn woord en ik had voor hem een grote special edition 750ml Leffe mee de expo binnen gesmokkeld, hier was hij dan ook heel blij mee omdat Belgisch bier in Zuid-Afrika bijna niet te verkrijgen is. Wat ik dan ook schandalig vind want het beste bier ter wereld komt uit België en daar zou men waar ook ter wereld van moeten kunnen genieten, zelfs in het dorstige Afrika Dit is de maker en hij woont en maakt de mods in Zuid-Afrika: Bedankje -voor het bier- van Brad van Phobic Mods in de Ideal Ohm Show (met tijdcode 1h22m35s): 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted May 11, 2018 Author Share Posted May 11, 2018 Cool! Had ik nog niet gezien, om eerlijk te zijn mis ik regelmatig wel een IOS show. Mijn familienaam uitspreken viel niet mee maar kan ik best begrijpen want het is dan ook een domme naam, mijn voornaam is gelukkig wel meer "internationaal" gericht. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts