Jump to content

GTRS P222 mod review

Jim

Recommended Posts

Hier ben ik weer met een mod review, sorry aan de mensen die ze ondertussen beu zijn of niet geloofwaardig meer vinden.

Heb er nog een paar op het programma staan en dan is het gedaan.

Deze review gaat over een nieuw toestel van GTRS tech, namelijk de P222 mod.

In deze mod gebruiken ze geen Yihi chip met kleurenscherm maar is het meer basic gehouden.

Het is een dual battery 18650 mod die tot 222w kan gaan.

Voor meer info verwijs ik je door naar hun website:

http://www.gtrstech.com/Product/view/id/783.html

Hier een speclist voor de P222:

Size: 82 x 42 x 40mm
Battery Type: 2x 18650 battery (Not included)
Output Wattage: 7-222W
Max Output Voltage: 8.4V
Max Output Current: 45A
USB Charging: 5V/1.5A
Taste Mode: Norm/Soft/Hard/User
Memory Mode: M1/M2/M3
Output Mode: KA/TC-SS316/TC-Ni200/TC-Ti/TCR mode
Resistance Range: 0.1-3.0ohm KA mode/ 0.05-1.0ohm for Ti/Ni200/SS316 mode
Temperature Range: 100-300℃/200-600℉
Material: Aluminum Alloy + PC
Thread: 510 thread

Hier alvast een kort Youtube clipje waar ik de mod laat zien, hanteer en eens snel door het menu ga.

Wat krijg je in de doos:

- P222 mod

- USB kabel

- "Brillendoekje"

- Handleiding, garantie kaartje en QC kaartje

y7VHXHl.jpg

Paar pics van de mod zelf:

Ik vind het wel een mooi toestel, geen opzichtige kenmerken of gedoe.

Lekker strak front zoals ik het graag heb.

KEPC3Hq.jpg

De ribbels of hoe je het ook wil noemen aan de zijkant geven toch net dat beetje meer grip aan de mod.

pCgmme5.jpg?1

De achterkant (batterijklepje) heeft dezelfde blinkend zwarte stijl als het front.

up3pa3O.jpg?1

De 510 is zeer degelijk, zelfde als die van mijn GTRS Vboy en hier heb ik absoluut geen klagen van.

Zy1UcrR.jpg

Onderaan zie je venting gaten, dit is niet voor de batterij maar vooraan aan de kant van het board.

Je board zal dus niet te warm krijgen.

2VSzxfA.jpg

Het batterijklepje is uit plastic maar wel stevig plastic, en het is ook voorzien van twee heel goede magneten die het klepje goed vasthouden.

Er zit dus geen beweging in het cover tijdens het hanteren van de mod.

In mijn Youtube clipje zie je ook goed hoe het klepje stevig tegen de mod "klikt" door de magneten.

e8HC6iN.jpg

Er zijn openingen aan de zijkant op het cover te verwijderen en dat is ook tevens je batterij venting.

Misschien is het bij deze mod mooier als je even zwarte batterij wraps gebruikt zodat ze niet zo opvallen.

TlpyEwT.jpg

Het batterij compartiment is clean en voorzien van een lintje, zoals je kan zien is er bijna geen ruimte verspilt bij deze mod en is alles mooi compact gehouden.

j25cuOg.jpg

iy2hf0b.jpg

De vuurknop is uit aluminium of een ander metaal en verguld.

GPYoxNb.jpg

De plus en min knop zit onderaan, deze zijn niet opzichtig  en vallen amper op.

ZawI6Jk.jpg

In het Youtube clipje bovenaan kan je ook horen dat de knoppen degelijk zijn en niet te "clicky".

Dan het menu dat is heel basic gehouden, en dat mag ook wel.

Al die kleurenschermen en toestanden vind ik erg leuk maar het hoeft niet altijd.

Alle nodige info is duidelijk weergegeven op het scherm, en ook de bediening is kinderspel.

Ik ga gewoon een paar foto's laten zien, maar in het Youtube clipje zie je het menu beter en ook de bediening.

WPciLTK.jpg

QjFGm2Z.jpg

jOxIn4E.jpg

AZlVWEK.jpg

ArY6ifd.jpg

Deze mod kan met gemak tanks hebben tot 25mm zonder overhang bij de rand.

Hier met een Asmodus zesthia RTA.

G2NZ0Wq.jpg

0S21UzE.jpg

En zelfs met mijn oversized 31mm Juggerknot RTA is het doenbaar.

RRv7kPO.jpg

GoIJYvq.jpg

213g is het gewicht inclusief 2x 18650 batterijen.

n16hAK7.jpg

En nog een handcheck om af te sluiten.

A1DFMX2.jpg

Mijn bevindingen:

- Ik vind het een leuke mod met een mooi strak design.

- Formaat en gewicht is niet overdreven, is nog best goed handzaam.

- De vuurknop heeft een goede reactie, en de knopjes zijn degelijk zonder geluidjes of gerammel.

- Batterijklepje zit erg stevig op de mod door de goede magneten die gebruikt zijn.

- Goede 510 connectie.

- Basic chip en scherm, maar alles loopt vlot en is makkelijk bedienbaar.

Alles is ook duidelijk afleesbaar.

- Hoe de TC functies zijn kan ik je niet vertellen, maar ik hoor en lees toch nergens klachten van de TC bij GTRS mods.

- Ik heb deze mod al gezien met prijzen tussen 30 en 40€ in China, en dat is dit toestel meer dan waard.

Ik heb twee puntjes van kritiek, dit zijn wel persoonlijke puntjes ofwel "muggenziften".

- Je kan de mod enkel in stand-by plaatsen door 5x op de vuurknop te klikken.

Dit zie je natuurlijk bij veel mods voorkomen en is ook geen probleem, maar persoonlijk heb ik graag mods die ik volledig kan uitschakelen.

Maar door die stand-by voorkom je wel dat je mod moet opstarten enz, dus je wint er wel wat reactietijd mee.

- Het blinkend zwart front en back cover kan krasgevoelig zijn, maar dit bepaal je natuurlijk zelf.

Ben je voorzichtig met je mods zoals ik dan zal je hier niet snel last van hebben, maar toch zal het na verloop van tijd onvermijdbaar zijn.

Ik kan dit toestel gerust iedereen aanraden, ben er zelf heel tevreden van!

• Like 12
  • Thanks 2

Mooie review weer en laat dat sorry maar varen, je reviews worden goed gelezen. Voor mij hoef je er niet mee op te houden iig. Ik koop te weinig meuk, maar vooral te weinig nieuwe meuk om dit te doen, dus ik laat het graag aan een ander.. ;)

• Like 4

2 hours ago, germanaaizer said:

Mooie mod, mooie review. Mss dezelfde chip als de wye 200 mod? Het scherm heeft alleszins dezelfde layout/indeling.

Dat zou kunnen dat ze dezelfde chip hebben, heb zelf nog geen Tesla mod gehad dus geen idee welk board ze gebruiken.

In ieder geval tot nu toe heel tevreden van deze mod en chip, denk dat deze mod een plaatsje krijgt in de collectie.

• 3 weeks later...

Met spijt moet ik al komen vertellen dat deze mod naar de kl.... is.

De mod leest alle weerstanden foutief, als ik bijvoorbeeld een 0.15ohm build gebruik geeft de mod dat weer als 0.38ohm enz.

Bij elke atomizer die ik gebruik geeft de mod een foutieve waarde aan.

Kan het wel nog gebruiken en spelen met het wattage om een deftige vape te bekomen, maar dat werkt me op de zenuwen als er iets niet werkt zoals het moet.

Eerste mod met een Tesla chip en al onmiddelijk een probleem = no bueno voor het vertrouwen!!!

• Sad 1

• 5 weeks later...
Guest jarno86

Jim, ik heb dezelfde mod en ondertussen al wat maandjes in gebruik. Heb wel gemerkt dat zijn waarde soms iets afwijkt van wat andere mods me vertellen maar dat is minimaal. 

Hij dampt tot op heden nog perfect, hit goed. Kan het zijn dat je dikke pech had?