Sub-Ωhm Posted April 15, 2018 Share Posted April 15, 2018 Deze morgen 6 stuks Sony VTC5A batterijen voorzien van een nieuwe wrap, gebruik deze batterijen puur en alleen in mijn mechanische mods. Het was echt tijd gezien de conditie van de originele wraps, met de Dymo labels met de batterij info , heb ze voorzien van transparante blauwe wraps waardoor de labels netjes zichtbaar zijn. Normaal gezien rewrap ik met een heat gun of de haarföhn van mijn vrouw, ditmaal met een hot air blower, niet te heet (heat gun) en niet te koud (föhn), perfect voor het rewrappen. 6 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
germanaaizer Posted April 15, 2018 Share Posted April 15, 2018 Waar heb je die blauwe wraps vandaan als ik vragen mag? Ziet er goed uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
patje Posted April 15, 2018 Share Posted April 15, 2018 23 minutes ago, germanaaizer said: Waar heb je die blauwe wraps vandaan als ik vragen mag? Ziet er goed uit En als het kan/mag ook over de hot air blower , ziet er een klein handig ding uit . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sub-Ωhm Posted April 15, 2018 Author Share Posted April 15, 2018 3 hours ago, germanaaizer said: Waar heb je die blauwe wraps vandaan als ik vragen mag? Ziet er goed uit FastTech, in veel kleuren verkrijgbaar, 50st voor geen geld. https://www.fasttech.com/products/1425/10012801/2157405 2 hours ago, patje said: En als het kan/mag ook over de hot air blower , ziet er een klein handig ding uit . Ook FastTech, wederom geen geld voor dit ding. https://www.fasttech.com/products/0/10029004/6348202-220v-300w-electric-hot-air-heat-gun-eu 5 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cyber_Huub Posted April 15, 2018 Share Posted April 15, 2018 (edited) Die blower heb ik al maanden in gebruik, en past mooi in een koffer.20171028_162007 by Edited April 15, 2018 by Cyber_Huub 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tsiis Posted April 15, 2018 Share Posted April 15, 2018 Die mooie blauw transparante wraps zijn bij mij degenen die niet altijd in 1x goed gaan (en ik een nieuwe sleeve moet pakken om het nog eens te proberen). Geen idee waar het aan ligt, misschien een micron of wat dikker of net te kort Of zou zo'n cute heat gun hot air blower het verschil kunnen maken? (Ik gebruik nu een haardroger.) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sub-Ωhm Posted April 15, 2018 Author Share Posted April 15, 2018 5 minutes ago, tsiis said: Of zou zo'n cute heat gun hot air blower het verschil kunnen maken? (Ik gebruik nu een haardroger.) Het kan prima met een haardroger, maar zo een hot air ding is gewoon veel directer (sneller) 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
patje Posted April 15, 2018 Share Posted April 15, 2018 Voila , air gunnetje is besteld , danks mannen , wat is zo een forum met positieve leden toch nuttig. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
patje Posted April 15, 2018 Share Posted April 15, 2018 1 hour ago, tsiis said: Die mooie blauw transparante wraps zijn bij mij degenen die niet altijd in 1x goed gaan (en ik een nieuwe sleeve moet pakken om het nog eens te proberen). Geen idee waar het aan ligt, misschien een micron of wat dikker of net te kort Of zou zo'n cute heat gun hot air blower het verschil kunnen maken? (Ik gebruik nu een haardroger.) Staan als 18500 in cataloog en niet als 18650 , heeft dit er misschien iets mee te maken !? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sub-Ωhm Posted April 15, 2018 Author Share Posted April 15, 2018 5 minutes ago, patje said: Staan als 18500 in cataloog en niet als 18650 , heeft dit er misschien iets mee te maken !? Oops, thanks @patje, tijdens het zoeken op FT heb ik gewoon de verkeerde link (18500) gekopieerd en in mijn post gezet, hier de juiste (18650) welke ik gebruikt heb. https://www.fasttech.com/products/1425/10012801/2157405 Tevens de link in mijn post aangepast . 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marianna Posted April 15, 2018 Share Posted April 15, 2018 En hier nog meer kleuren, zodat je bijvoorbeeld 2 gepaarde batterijen een blauw jasje kunt geven, en andere batterijen een andere kleur: https://www.fasttech.com/category/0/search/-/p/2?f=-&sort=r&keywords=18650+battery+sleeve 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johannes Koning Posted April 15, 2018 Share Posted April 15, 2018 geen problemen met wrappen Gebruik altijd mijn hot air soldeerpistool voor dit werk denk dat het in 10 seconden klaar is p.s wraps van fasttech vind ik wat aan de te taaie kant Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted April 15, 2018 Share Posted April 15, 2018 Ik gebruik tot nu toe altijd een verfstripper, maar heb juist ook zo een kleine heat gun besteld. voor de link. Op gebied van wraps ben ik wel voorzien om enkele jaren verder te kunnen. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Professor X Posted April 15, 2018 Share Posted April 15, 2018 @Sub-Ωhm mag ik vragen hoeveel verschillende batterijen je hebt? Ik heb die lebels namelijk altijd onhandig gevonden. Ik heb enkel vtc5a en een vtc6. Alle vtc5a heb ik nu toevallig allemaal in het zwart. En de vtc6 in het wit. Zo weet ik precies welke batterij het is en dus geen onnodige labels. Vandaar mijn vraag of je misschien meerdere gebruikt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sub-Ωhm Posted April 15, 2018 Author Share Posted April 15, 2018 @Jayjay, jup meerdere soorten en vaak veel daarvan ? Samsung 25R, LG HG2, Sony VTC4, LG HB6, Sony VTC 5A, Sony VTC6 allemaal verschillende mAh, CDR en de inmiddels niet meer publieke MVA waardes, erg handig deze info gewoon op de batterijen te hebben. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Professor X Posted April 15, 2018 Share Posted April 15, 2018 11 minutes ago, Sub-Ωhm said: @Jayjay, jup meerdere soorten en vaak veel daarvan ? Samsung 25R, LG HG2, Sony VTC4, LG HB6, Sony VTC 5A, Sony VTC6 allemaal verschillende mAh, CDR en de inmiddels niet meer publieke MVA waardes, erg handig deze info gewoon op de batterijen te hebben. Dan begrijp ik het inderdaad wel. Anders was het overbodig geweest. Het is omdat ik die vtc6 in het begin van mijn damp carrière heb gekocht. Maar tegenwoordig gebruik ik alleen nog maar vtc5a. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Smoke Posted April 15, 2018 Share Posted April 15, 2018 7 minutes ago, Jayjay said: Dan begrijp ik het inderdaad wel. Anders was het overbodig geweest. Het is omdat ik die vtc6 in het begin van mijn damp carrière heb gekocht. Maar tegenwoordig gebruik ik alleen nog maar vtc5a. Dan ben jij zeker eind dit jaar in de markt voor de Sony VTC6A 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sub-Ωhm Posted April 15, 2018 Author Share Posted April 15, 2018 9 minutes ago, Jayjay said: Maar tegenwoordig gebruik ik alleen nog maar vtc5a. Wanneer ik mijn hele batterij arsenaal nieuw zou moeten kopen kocht ik alleen VTC5A en LG HB6 (pink) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steamboy Posted April 15, 2018 Share Posted April 15, 2018 @Sub-Ωhm, bedankt voor de link naar de hotairblower, was precies wat ik nog nodig had. Ook handig om bij de auto te gebruiken voor aanbrengen van b.v. krimpkous op stekkertjes. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts