Jump to content

Rewrap VTC5A batterijen

Sub-Ωhm

Recommended Posts

Deze morgen 6 stuks Sony VTC5A batterijen voorzien van een nieuwe wrap, gebruik deze batterijen puur en alleen in mijn mechanische mods.

WP_20180415_10_11_34_Pro_LI.jpg

Het was echt tijd gezien de conditie van de originele wraps, met de Dymo labels met de batterij info , heb ze voorzien van transparante blauwe wraps waardoor de labels netjes zichtbaar zijn.

Normaal gezien rewrap ik met een heat gun of de haarföhn van mijn vrouw, ditmaal met een hot air blower, niet te heet (heat gun) en niet te koud (föhn), perfect voor het rewrappen.

• Like 6
  • Thanks 1

23 minutes ago, germanaaizer said:

Waar heb je die blauwe wraps vandaan als ik vragen mag? Ziet er goed uit :duim

En als het kan/mag ook over de hot air blower , ziet er een klein handig ding uit .

3 hours ago, germanaaizer said:

Waar heb je die blauwe wraps vandaan als ik vragen mag? Ziet er goed uit :duim

FastTech, in veel kleuren verkrijgbaar, 50st voor geen geld.

https://www.fasttech.com/products/1425/10012801/2157405

2 hours ago, patje said:

En als het kan/mag ook over de hot air blower , ziet er een klein handig ding uit .

Ook FastTech, wederom geen geld voor dit ding.

https://www.fasttech.com/products/0/10029004/6348202-220v-300w-electric-hot-air-heat-gun-eu

• Like 5
  • Thanks 1

Die mooie blauw transparante wraps zijn bij mij degenen die niet altijd in 1x goed gaan (en ik een nieuwe sleeve moet pakken om het nog eens te proberen). Geen idee waar het aan ligt, misschien een micron of wat dikker of net te kort :weetnie Of zou zo'n cute heat gun hot air blower het verschil kunnen maken? (Ik gebruik nu een haardroger.)

• Like 1

5 minutes ago, tsiis said:

Of zou zo'n cute heat gun hot air blower het verschil kunnen maken? (Ik gebruik nu een haardroger.)

Het kan prima met een haardroger, maar zo een hot air ding is gewoon veel directer (sneller)

• Like 2

1 hour ago, tsiis said:

Die mooie blauw transparante wraps zijn bij mij degenen die niet altijd in 1x goed gaan (en ik een nieuwe sleeve moet pakken om het nog eens te proberen). Geen idee waar het aan ligt, misschien een micron of wat dikker of net te kort :weetnie Of zou zo'n cute heat gun hot air blower het verschil kunnen maken? (Ik gebruik nu een haardroger.)

Staan als 18500 in cataloog en niet als 18650 , heeft dit er misschien iets mee te maken !?

• Thanks 1

5 minutes ago, patje said:

Staan als 18500 in cataloog en niet als 18650 , heeft dit er misschien iets mee te maken !?

Oops, thanks @patje, tijdens het zoeken op FT heb ik gewoon de verkeerde link (18500)  gekopieerd en in mijn post gezet, hier de juiste (18650) welke ik gebruikt heb.

https://www.fasttech.com/products/1425/10012801/2157405

Tevens de link in mijn post aangepast .

• Like 1

Ik gebruik tot nu toe altijd een verfstripper, maar heb juist ook zo een kleine heat gun besteld.

:bedankt voor de link.

Op gebied van wraps ben ik wel voorzien om enkele jaren verder te kunnen.

• Like 2

@Sub-Ωhm mag ik vragen hoeveel verschillende batterijen je hebt? Ik heb die lebels namelijk altijd onhandig gevonden. Ik heb enkel vtc5a en een vtc6. Alle vtc5a heb ik nu toevallig allemaal in het zwart. En de vtc6 in het wit. Zo weet ik precies welke batterij het is en dus geen onnodige labels. Vandaar mijn vraag of je misschien meerdere gebruikt. 

@Jayjay, jup meerdere soorten en vaak veel daarvan ?

Samsung 25R, LG HG2, Sony VTC4, LG HB6, Sony VTC 5A, Sony VTC6 allemaal verschillende mAh, CDR en de inmiddels niet meer publieke MVA waardes, erg handig deze info gewoon op de batterijen te hebben.

• Like 1

11 minutes ago, Sub-Ωhm said:

@Jayjay, jup meerdere soorten en vaak veel daarvan ?

Samsung 25R, LG HG2, Sony VTC4, LG HB6, Sony VTC 5A, Sony VTC6 allemaal verschillende mAh, CDR en de inmiddels niet meer publieke MVA waardes, erg handig deze info gewoon op de batterijen te hebben.

Dan begrijp ik het inderdaad wel. Anders was het overbodig geweest. Het is omdat ik die vtc6 in het begin van mijn damp carrière heb gekocht. Maar tegenwoordig gebruik ik alleen nog maar vtc5a. 

7 minutes ago, Jayjay said:

Dan begrijp ik het inderdaad wel. Anders was het overbodig geweest. Het is omdat ik die vtc6 in het begin van mijn damp carrière heb gekocht. Maar tegenwoordig gebruik ik alleen nog maar vtc5a. 

Dan ben jij zeker eind dit jaar in de markt voor de Sony VTC6A :yeah

• Like 2