Jump to content

El Thunder mech mod review


Jim

Recommended Posts

Nog een mech tube review, hierna is het wel even gedaan met tube mech reviews.

Ik was zelfs niet van plan deze tube te kopen omdat het toch een tube is van +- 170€.

Maar de bekende Youtuber Todds reviews verkocht deze tube voor iets minder dan de helft van de nieuwprijs, en dat was in mijn ogen een steal die ik niet mocht laten liggen.

De keren dat hij deze tube gebruikt heeft kan je denk ik op één hand tellen, na het reviewen krijgt die een plaats op zijn rekje en gaat hij verder naar nieuwe producten die hij krijgt en dus wist ik ook al op voorhand dat de mech in perfecte staat zou zijn.

 

Deze El Thunder mech word in Rusland gemaakt door Viva la Cloud, laatste tijd zijn de mechs en ook andere producten uit Rusland in opmars.

En terecht wat er zit prachtig materiaal tussen.

 

Hier alvast een kort clipje van deze tube, is natuurlijk weinig aan te zien maar je kan wel ongeveer zien hoe het bedienen van de vuurknop is.

 

 

De verpakking is wel origineel, toch net dat ietsje meer dan een kartonnen doosje he.

JXpbC0z.jpg

 

Het is gewoon een tube gemaakt uit fineerhout.

meolXQk.jpg

 

Daar zit dan je tube in en deze dingen:

- Handleiding

- 18650 adapter

- Stukje om de travel van je vuurknop aan te passen.

KAab1rb.jpg

 

Dan de tube zelf, dit is een volledige tube uit brass met hierover een zwarte cerakote.

Cerakote gebruiken ze vaak voor wapens, terreinvoertuigen, militaire doeleinden en is dus een heel duurzame coating.

TdhcqLN.jpg

 

Vooraan het El Thunder logo en 20700 en achteraan staat je serienummer.

De afmetingen even bij de foto geplakt.

gwKD2Ej.jpg?1

 

De inham en de ribbels zorgen voor een goede grip en dat de tube goed in de hand ligt.

VBSXXLM.jpg

 

Deze tube is met een hybrid connectie, de beste connectie om zoveel mogelijk voltage drop te vermijden.

Natuurlijk moet je bij een hybrid zorgen dat je 510 aan de atomizer lang genoeg uitsteekt.

8XejJOF.jpg

 

Onderaan de brass vuurknop zonder iets van logo enz.

J2RzVtn.jpg

 

De vuurknop is het belangrijkste aan een tube mech, die knop maakt een mech goed of niet.

En bij deze El Thunder gebruikten ze een apart systeem dat niet alleen volgens mij maar ook vele andere mensen voor een geweldige conductiviteit zorgt.

wpJ6dsC.jpg

 

Tube dus volledig uit brass, mooie machining.

Q5wcid5.jpg

 

Schroefdraad is perfect, loopt heel erg goed en vlot zonder weerstand en geluidjes.

sbgXCeR.jpg

mKcCKPY.jpg

 

De vuurknop werkt via een veer, een stijve veer maar de vuurknop heeft een heel korte "travel" dus je merkt niks van die stijve veer.

pG8Rzao.jpg

DAWZ2Xg.jpg

E5JGtTm.jpg

 

Zoals je ziet krijg je twee disks, voor een korte of lange druk op de vuurknop want er zijn veel mensen die graag een diepe druk op de vuurknop verkiezen boven een korte druk.

En als je een RDA met ofwel heel korte of lange 510 pin gebruikt kan je met die disks ook afstellingen doen.

yjMBAeu.jpg

 

Je kan natuurlijk ook gewoon een 18650 batterij gebruiken door middel van de adapter.

So7eJgs.jpg

Maar het is een 20700 mod en het staat ook zichtbaar op de mod gedrukt, ik persoonlijk krijg het dan niet voor elkaar om hier een 18650 in te gebruiken.

De weinige hersencellen die ik heb kunnen dit niet aan.

 

In een 20700 mod gebruikt je 20700 batterijen! :protest

En in een Russische tube prop je een batterij met de US vlag, ze zullen het in beide landen graag zien :zoef

q4oOr5g.jpg

 

En dan schroef je alles terug samen.

Fn4ODah.jpg

 

Een pic met een matzwarte RDA, de geweldige Reload RDA.

fLklwAA.jpg

 

Twee handchecks:

NsENFWR.jpg

44yFguI.jpg

 

Deze tube is nog niet overdreven zwaar inclusief een 20700 batterij en RDA.

hjxT4Uh.jpg

 

En het is meteen ook mijn kleinste tube, ook al is het een 20700 mod.

20pN08A.jpg

 

Mijn bevindingen:

- Kan niks slecht zeggen over deze tube, buiten laat die Russen maar tubes maken want ze doen dat blijkbaar erg goed.

- Ik hoop dat ik snel de onderdelen voor mijn voltage drop meter te maken binnen heb, want ik zou graag deze tube vergelijken met de andere die ik heb.

Heb een sterk vermoeden dat deze tube de beste prestaties geeft van al de andere die ik heb, het vuren gaat iets sneller en directer heb ik de indruk.

Met een 0.15ohm build krijg ik een warme en "knetterende" vape, heb twee andere tubes waar ik lager moet gaan om hetzelfde effect te bekomen.

- Afwerking en schroefdraad is perfect, toleranties zijn gewoon heel goed.

- Ligt goed in (mijn) handen.

 

 

 

Edited by Jim
  • Like 3
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Mooi dingetje hoor en goede review. 

 

Waar jij geen minpunten kan vinden, zie ik wel 2 subjectieve minpunten die mij ervan zouden weerhouden om m te kopen. Dat serie-nummer zou voor mij niet zo pontificaal in beeld hoeven en dat 20700 ook niet. Voegt niks toe, want de gebruiker weet zelf wel wat voor batterij erin moet en een ander hoeft dat niet te zien. Ook dat serienummer zou bijvoorbeeld onderop of bovenop kunnen staan. Maar goed....russisch staat tegenwoordig voor nieuw geld en laten zien wat je hebt enzo, dus dat zal wel de reden zijn voor die keuze.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...